Lowlands 2015

Peter

Randprogramma
10 mrt 2014
142
29
pffff… dramatische namen
icon_sad.gif

Maakt dat nou uit. Ik wordt er ook niet warm of koud van, maar zal voor in de late uurtjes prima te doen zijn hoor!
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.497
749
Ja, ben ook iets te snel geweest misschien aangezien het allemaal D&B-achtige namen zijn. Waar ik dus totaal niet van houd.
 

Peter

Randprogramma
10 mrt 2014
142
29
Zelfde verhaal bij mij ja, een paar extra gitaarbandjes zou ik ook wel eens aangekondigd willen zien.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.497
749
Jup, vooral omdat er al aardig wat electronica staat.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Aangezien de dagtickets van Pukkelpop uitverkocht zijn ben ik toch iets serieuzer naar Lowlands aan het kijken, gezien zij de meeste van mijn must-sees op Pukkelpop eveneens hebben. Stel dat het festival alsnog uitverkoopt, is de kans dan nog reëel om goedkope tickets via pakweg Ticketswap te scoren?
 

Peter

Randprogramma
10 mrt 2014
142
29
Goedkoop weet ik niet, maar je kunt sws tickets scoren via marktplaats of ticketswap hoor staan er nu ook al genoeg op. Heb nou ook niet het idee dat het zeer binnenkort zal uitverkopen dus je hebt nog wel ff de tijd om er over na te denken.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.497
749
Ik denk ook pas dat ik in de zomer beslis of ik misschien nog naar Lowlands ga of niet.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Er staan nu al superveel tickets op ticketswap onder de kostprijs, dus waarschijnlijk duurt het wel even voordat het uitverkoopt. En als het uitverkoopt zullen daar genoeg tickets zijn, dan moet je misschien een beetje haasten. Al kon je overigens vorig jaar nog makkelijk een dag van te voren een kaartje kopen en dat zal dit jaar misschien nog wel makkelijker gaan. Die ticketswap prijzen zijn echt absurd zo ver van te voren.
 

Sidesliders

Campingartiest
26 feb 2015
72
0
Ik denk ook pas dat ik in de zomer beslis of ik misschien nog naar Lowlands ga of niet.

Ik ben er gewoon bij met al mijn vrienden. Voor mij is LL het leukste weekend van het jaar omdat ik met mijn vrienden ben en nieuwe (en al bekende) muziek hoor, dansjes doe, biertjes drink en willekeurige avonturen beleef. Wat mij betreft is de line-up tot nu toe een van de meest veelbelovende in jaren. En laten we eerlijk zijn: elk jaar is er weer kritiek op de line-up, en elk jaar wordt er geconcludeerd dat er toch weer sterk was geprogrammeerd.
 

Peter

Randprogramma
10 mrt 2014
142
29
<div class="d4p-bbt-quote-title">JB. wrote:</div>
Ik denk ook pas dat ik in de zomer beslis of ik misschien nog naar Lowlands ga of niet.

Ik ben er gewoon bij met al mijn vrienden. Voor mij is LL het leukste weekend van het jaar omdat ik met mijn vrienden ben en nieuwe (en al bekende) muziek hoor, dansjes doe, biertjes drink en willekeurige avonturen beleef. Wat mij betreft is de line-up tot nu toe een van de meest veelbelovende in jaren. En laten we eerlijk zijn: elk jaar is er weer kritiek op de line-up, en elk jaar wordt er geconcludeerd dat er toch weer sterk was geprogrammeerd.

Je hebt helemaal gelijk, ben er van overtuigd dat het weer een groot feest gaat worden!
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Ik heb er nu al zo veel zin in, Kan niet wachten!
Ik heb al het een en ander zitten luisteren en hier een paar tipjes van mijn kant! Leuk als jullie dat ook doen!
- The districts: Worden op termijn denk ik heel groot! Hele goede lead zanger! Stevige rock die staat als een huis
- Dolomite minor: Een beetje in de style van Royal Blood, ook een duo en zeker niet minder.
- Gallowwstreet: Een brass band, Ik denk dat het een groot feest wordt in die tent
- Whilk en misky: Heel vrolijk en zomers. Met ijzersterke vocalen!!

Zo dan ga ik nu weer verder ontdekken. Ik vindt dat spotify wel echt een uitvinding!
 

Sidesliders

Campingartiest
26 feb 2015
72
0
Ik heb er nu al zo veel zin in, Kan niet wachten!
Ik heb al het een en ander zitten luisteren en hier een paar tipjes van mijn kant! Leuk als jullie dat ook doen!
– The districts: Worden op termijn denk ik heel groot! Hele goede lead zanger! Stevige rock die staat als een huis
– Dolomite minor: Een beetje in de style van Royal Blood, ook een duo en zeker niet minder.
– Gallowwstreet: Een brass band, Ik denk dat het een groot feest wordt in die tent
– Whilk en misky: Heel vrolijk en zomers. Met ijzersterke vocalen!!

Zo dan ga ik nu weer verder ontdekken. Ik vindt dat spotify wel echt een uitvinding!

Ik ga eens luisteren!

Ik kijk uit naar een aantal nieuwe namen:
- Courtney Bartnett - Ze doet me denken aan een andere rockvrouw uit de jaren '90. ze wordt nu ook heel erg opgepikt door 3fm, wat misschien wat hypepubliek aantrekt
- Roots Manuva - Kende hem niet voor hij werd aangemeld voor LL, maar klinkt wel als een lekkere mix van amerikaanse rapstijl met een engelse tongval
- Curtis Harding - Heerlijke soul stem, die dezelfde vibe kan gaan brengen als Gregory Porter vorig jaar
- Benjamin Clementine - Op North Sea Jazz kwam hij niet aan (was uit de trein gezet bij Leiden omdat hij zonder kaartje reisde) en in Paradiso was hij bang voor het geluid van vallende plastic bekertjes. Maar als hij begint te zingen trekt hij zich terug in zijn eigen wereld en die is bijzonder! echt een aanrader voor mensen die van wat anders dan anders houden.

Bandjes met wellicht nieuw interessant werk:
- Kendrick Lamar - Met afstand degene waar ik de hoogste verwachtingen bij heb. zijn vorige album was ijzersterk en ik hoorde dat hij vorige keer de Bravo helemaal plat speelde. Nieuwe album is wat experimenteler maar daarom niet minder goed.
- The Maccabees - Vorig album was heerlijke britpop, maar werd weer niet opgepikt door het grote publiek. En dat is zonde want ze hebben echt alle ingredienten: Goeie live performance, goeie sound, misschien niet heel erg uniek, maar wat geeft het?
- Patrick Watson - heb hem al gezien in Melkweg 2 weken geleden, en zijn nieuwe album leent zich veel beter voor een festival dan zijn vorige albums (die waren vaak wat te 'klein'). Plus patrick heeft het nog altijd net zo naar zijn zin op het podium, een genot om naar te kijken
- Tame Impala - goeie nieuwe plaat waar ik benieuwd naar ben hoe die het live doen
- Awolnation - Na 1 monsterhit lange tijd stil geweest (althans bij mij). Komen met nieuw werk wat zou moeten aanslaan, ben benieuwd.


Golden Oldies die ik zeker ga bezoeken:
- The Chemical Brothers - Ook al heb ik mijn twijfels over het nieuwe nummer en de rest van het album
- Underworld - Stond nog steeds op mijn bucketlijstje, heb zoveel zin om helemaal los te gaan op Born Slippy (en de rest!)
- De Jeugd van Tegenwoordig - Hoe simpel ook, altijd een feestje, komen ze met nieuw werk of gaan ze gewoon hun 10 jarig jubileum vieren?
- Paolo Nutini - Onderschatte topartiest, elke keer als ik hem heb gezien was het rete goed. Heel knap hoe hij zich heeft herontdekt door van een ska-summer-achtige stijl naar een diepe soul te gaan (en al zijn oude nummers volledig herbouwd naar de nieuwe stil). Ik mis soms wel zijn oude stijl... heerlijk bij een zonnetje en een koud biertje
- Rico & Styx - Opgezwolle op zijn best! Hele trouwe schare fans die gegarandeerd een feestje gaan bouwen.

Ik vraag me trouwens nog steeds af wat de alpha-headliners zouden moeten zijn: The Chemical Brothers, Underworld en Ben Howard?

 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.497
749
Keurige namen idd. Gallowstreet nog nooit van gehoord maar is ook leuk!

Mijn tips zijn naast een paar van jullie nog:
The bohicas - Scheurende gitaren. Het is nog steeds wachten op het eerste album, maar al hun eps en singles beloven veel goeds!
Alestorm - piratenmetal, deze genre klinkt stom. Maar gegarandeerd een feestje!
Tourist - zoals ik hierboven ook al meldde, één van mijn favoriete synth artiesten! Denk aan hoge besneeuwde bergtoppen en voeg daar muziek bij. Dat is hoe Tourist klinkt.
Father john misty - woordkunstenaar op folk/indierock achtige muziek. Heel goed album afgeleverd dit jaar
Pond - Voor als je je geen genoeg kan krijgen van Tame Impala
Joey Bada$$ - old school rap door een nieuweling! Zeker de moeite waard als hij het live nog beter weet over te brengen
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Namen die ik nu nog mis op jullie lijstjes en waar ik zelf erg naar uitkijk:
Ought
Django Django
FFS
Fuzz
Shamir
Todd Terje
Viet Cong
 

Freazy

Gouden Tip
3 dec 2013
279
0
Er valt voor mij nog veel te ontdekken, maar er zijn ook al veel dingen waar ik heel veel zin in heb. Hier een paar dingen waar ik het meest naar uitkijk:
Tame Impala - Wil ik al heel lang zien. Ik vind hun nieuwe werk weer heel goed!
Courtney Barnett - Laatst voor het eerst haar album geluisterd, ik ben gelijk fan! Heerlijke teksten ook.
Twenty One Pilots - Ik ga ze voor de 4e keer zien (en later dit jaar 5e keer) maar hun shows vervelen nooit. Zeker niet met het nieuwe (fantastische!) album.
Slaves - Laatst gezien bij London Calling, echt geweldig punk duo. Leuke interactie met het publiek.
Shamir - Ben nog niet zo heel bekend met zijn muziek, maar wat ik heb gehoord vind ik erg leuk en bijzonder. Net als zijn uitstraling en karakter.
Dat en nog veel meer (Viet Cong, The Bohicas, Pond, Ben Howard, The Maccabees, Mo, Awolnation, Todd Terje, Interpol, The Districts, uhmm eigenlijk al te veel om op te noemen)
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
@Sidesliders
Goeie post!

The bohicas – Scheurende gitaren. Het is nog steeds wachten op het eerste album, maar al hun eps en singles beloven veel goeds!

Wat rammelt die band lekker op die eerste EP. maar het is wel jammer dat ze nu al wat radiovriendelijker zijn geworden. Live ook zeer een aanrader inderdaad.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken