Live is Live 2026

Er is een reden waarom belangrijke productiemensen van festivals als quasi eerste weten welke bands er komen, zodat zij direct kunnen afspreken en afstemmen. Vrijwel eerste keer dat ik zoiets als dit hoor.

Zijn namen van die extra stage eigenlijk al gekend?
extra stage op maiden dag is enkel en alleen een podcast opname van alex agnew
de andere dagen is nog altijd niet geweten

Heb ze op Graspop laten schieten onder het mom "zie ze toch op Live is Live" :rolleyes:
Ik ga gaan (busticket heen en terug gekocht) maar heb er echt geen goed gevoel bij.. Wat gaat dat op het terrein zijn qua organisatie..
Ik ook busticket gekocht , fleddy had ik graag gezien, ben van natuur altijd vrij positief ingesteld maar dit festival heeft mij serieus op de proef gesteld, gelukkig gratis ticket en origineel verkocht dus met busrit nog geen 100 euro kwijt dat is eigenlijk een goedkope dag, maandag minder warm en hopelijk zit de sfeer desondanks toch nog goed.

Ja want een band die al een jaar met dezelfde productie tourt zal 'ineens' van planning veranderen. Hun set tijd is nog steeds hetzelfde maar het gat tussen Epica en IM is zelfs met een kwartier ingekort.
Als headliner doe je de soundcheck etc voor het volk aankomt he. Ik denk dus dat iron maiden gewoon later toekomt en later maar kan beginnen met load out en soundcheck. Als iron maiden dan initieel zegt op x uur kunnen we er zijn en nu plots door hebben het zal toch maar y uur zijn kan je als festival niet veel aan doen.

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Als headliner doe je de soundcheck etc voor het volk aankomt he. Ik denk dus dat iron maiden gewoon later toekomt en later maar kan beginnen met load out en soundcheck. Als iron maiden dan initieel zegt op x uur kunnen we er zijn en nu plots door hebben het zal toch maar y uur zijn kan je als festival niet veel aan doen.
En die staan de dag d'r voor in Lyon. Nog redelijke afstand voor load out + reizen + load in en dan vervolgens nog alle soundchecks van andere bands gedaan moeten hebben voor opening terrein

Maar die soundcheck zal altijd gebeurd zijn of GVIDO of Fleddy nu op dat podium staat. Dat slaat nergens op.

Maar allicht kan de rest van de set nog opgebouwd worden achter de schermen?
Als eerst komt de headliner. Die bouwt alles op en doet een soundcheck, dan komt de subheadliner, opbouwen + soundcheck. De opener komt als laatst aan de beurt, als de headliner dus later is/langer nodig heeft kan er niet meer tijdens de opener nog worden opgebouwd.

Goed voorbeeld hiervan is Stromae op Lowlands. Door vertraging kon het Noord Nederlands Orkest niet optreden.

Eerste keer Live is Live dit jaar voor mij. Zijn er wat schaduwplekken om nu en dan op te zoeken. Misschien niet voor tijdens een optreden maar om eens even gaan te zitten tussendoor want met de temperaturen die ze voorspellen...

Op deze zonnige dinsdagmiddag weer een weggeefactie voor de Iron Maiden dag!

Zelf gaat het agenda-technisch helaas niet meer lukken, dus bij deze voor de liefhebbers in de aanbieding: 2 gratis tickets voor een van mijn mede-forumleden. Graag even een PM voor informatie over het personaliseren, doorsturen, etc..

Op deze zonnige dinsdagmiddag weer een weggeefactie voor de Iron Maiden dag!

Zelf gaat het agenda-technisch helaas niet meer lukken, dus bij deze voor de liefhebbers in de aanbieding: 2 gratis tickets voor een van mijn mede-forumleden. Graag even een PM voor informatie over het personaliseren, doorsturen, etc..
En ik die net dacht dat ik eindelijk mijn Zach Bryan LP kon kwijtspelen

Dus ze wisten bij FKP al weken terug dat er een issue was met de opbouw?

Het lijk dat ze ook touren met een festivalproductie en een stadionproductie en ze bij LsL hebben gekozen voor stadionproductie.

Users who are viewing this thread