Live is Live 2024

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.023
6.423
Dat kan je ook zeggen van Smashing Pumpkins, Duran Duran, Bazart en Mika... Vooralsnog is het concept "we pakken wat we krijgen kunnen". En gezien de verhoogde ticketprijzen + uitbreiding van de capaciteit hebben ze dit jaar wat meer kunnen krijgen.

Nu, het kan net zo goed gewoon Oscar & The Wolf ofzo worden.
Heb je op zich inderdaad wel gelijk in ookal profileren ze zichzelf als een wat alternatief(ver) festival dan Rock Werchter, zeker gezin de affiche van afgelopen zomer. Dat ze de eerste editie wat vreemde eenden hadden, kan ik ook ergens wel geloven. Misschien wat te laat begonnen, wat dingen die zijn misgelopen. Vandaar dat ik ook ergens zou verwachten dat die derde headliner ook gewoon in dat The National, TWOD, Balthazar-indie straatje zou passen. Niét sterker richting rock neigend.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.737
970
130 euro om een dagje vooraan te mogen staan. Jikes.
Niks tegen The National of Smashing Pumpkins, maar dat zijn al frontstage-prijzen die ik associeer met de grote gevestigde namen zoals Springsteen of The Stones.
Nuja, TW Classic zat ook al op zo'n 165 EUR voor een golden circle, als ik mij niet vergis...
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
938
646
Niks tegen The National of Smashing Pumpkins, maar dat zijn al frontstage-prijzen die ik associeer met de grote gevestigde namen zoals Springsteen of The Stones.
Nuja, TW Classic zat ook al op zo'n 165 EUR voor een golden circle, als ik mij niet vergis...
Als de twee voorgaande namen van het kaliber Suede, Belle & Sebastian, dEUS of Wilco zijn, zoals in 2022 en 2023, vind ik het te doen, zeker als de een-na-laatste act ook nog eens langer dan een uur speelt.

Aan de andere kant: ik was er niet bij, maar op de filmpjes leek die frontstage-area niet al te groot, dus het is niet alsof je met het ticket van 90 euro een verrekijker moet meenemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: swissepfan

Sakke

Playlistbediener
3 jan 2016
48
32
Pulp in augustus naar Noorwegen. Zou wel een mooie derde headliner zijn voor dit 'nieuwe' festival.
 

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
429
421
Als de twee voorgaande namen van het kaliber Suede, Belle & Sebastian, dEUS of Wilco zijn, zoals in 2022 en 2023, vind ik het te doen, zeker als de een-na-laatste act ook nog eens langer dan een uur speelt.

Aan de andere kant: ik was er niet bij, maar op de filmpjes leek die frontstage-area niet al te groot, dus het is niet alsof je met het ticket van 90 euro een verrekijker moet meenemen.
Afgelopen editie was ik er met mijn 37 weken zwangere vriendin haha. Voor haar gemak tribunekaarten gekocht. dat stond toch een stuk van het podium maar hebben ons prima vermaakt! The War on Drugs was dan ook wel echt ONMOGELIJK goed, dus slecht zou de dag nooit worden.

Ik zou nooit golden circle kaarten bestellen, grote kwats.

En de prijzen.... Ik vernam dat Tool in de ziggo ook 'gewoon' een 115,- kost. Het is nog geen 10 jaar geleden dat ik voor +/- 60,- naar Muse ging, goedemiddag inflatie.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
938
646
Afgelopen editie was ik er met mijn 37 weken zwangere vriendin haha. Voor haar gemak tribunekaarten gekocht. dat stond toch een stuk van het podium maar hebben ons prima vermaakt! The War on Drugs was dan ook wel echt ONMOGELIJK goed, dus slecht zou de dag nooit worden.

Ik zou nooit golden circle kaarten bestellen, grote kwats.
Nee, als je niet vooraan hoeft te staan moet je zeker geen Golden Circle tickets kopen, maar ik bedoelde dus dat een prijs van 130 euro nog te doen is als headliner The National (56 euro voor hun meest recente concert in Nederland) voorafgegaan wordt door bijvoorbeeld het zondagprogramma van dit jaar met Suede (52 euro), dEUS (40 euro), Belle and Sebastian (40 euro), Whispering Sons (20 euro) en Hickey Underworld (20 euro) en dan ook nog bands op het tweede podium.

Disclaimer: Als het net je smaak is natuurlijk. Als afgelopen editie de headliner van zaterdag (TWOD) met het dagprogramma van zondag had gestaan, was dat een topdag geweest voor mij, nu waren het twee toch-maar-niet-doen dagen.
 

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
429
421
Nee, als je niet vooraan hoeft te staan moet je zeker geen Golden Circle tickets kopen, maar ik bedoelde dus dat een prijs van 130 euro nog te doen is als headliner The National (56 euro voor hun meest recente concert in Nederland) voorafgegaan wordt door bijvoorbeeld het zondagprogramma van vorig jaar met Suede (52 euro), dEUS (40 euro), Belle and Sebastian (40 euro), Whispering Sons (20 euro) en Hickey Underworld (20 euro) en dan ook nog bands op het tweede podium.
Daar heb je zeker een punt. Ik hou zo van festivals omdat je er zoveel voor terug krijgt inderdaad. Een zaalshow wordt vaak bestempeld als beter, maar alles wat je bij zo'n dag Live is Live ziet of een dag werchter kost anders een veelvoud inderdaad. Natuurlijk geef je de hele dag nog geld uit, maar je ziet toch veel bands die je anders zou missen. Mijn portemonnee laat het niet toe in ieder geval.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
938
646
Daar heb je zeker een punt. Ik hou zo van festivals omdat je er zoveel voor terug krijgt inderdaad. Een zaalshow wordt vaak bestempeld als beter, maar alles wat je bij zo'n dag Live is Live ziet of een dag werchter kost anders een veelvoud inderdaad. Natuurlijk geef je de hele dag nog geld uit, maar je ziet toch veel bands die je anders zou missen. Mijn portemonnee laat het niet toe in ieder geval.
Op een festival geef je natuurlijk nog uit aan eten en drinken, maar als ik op een werkdag naar een concert ga dat niet in mijn woon-/werkplaats is zal ik ook niet thuis kunnen eten. En dan drink ik ook iets in de zaal.

Belangrijke pre van zaalshows is wel dat ze vaak langer zijn. Als ik bij Belle & Sebastian een tijdsduur van 1 uur zie staan dan vind ik dat heel mager, maar aan de andere kant heb ik met een uur waarschijnlijk genoeg van Suede gezien.
 
  • Leuk
Waarderingen: ChrisV

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.429
661
Ik zie Massive Attack hier nog als laatste headliner verschijnen:
- Zitten in de sterke geruchtenlijst voor Primavera
- Passen binnen de lijn van voorgaande boekingen
- Verkiezen headlinen op een kleiner festival boven pakweg de Barn afsluiten
- Worden in België niet door Live Nation beheerd
- Hadden bij hun vorige tour op "zusterfestival" BKS moeten staan
- En voorlopig nog geen officiële data bekend, wat verklaart waarom die derde naam achterwege blijft

QOTSA zal wel Pukkelpop worden. Pulp en LCD Soundsystem zouden passen maar zie ik geen 12 à 15 duizend mensen trekken aan die prijs. En voor Blur zijn er helemaal geen tourgeruchten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight en mattman

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
429
421
Dat wordt sowieso een zondagticket! Yes Interpol.

Een weekend wordt te veel als we ook werchter gaan aandoen
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken