Le Guess Who? 2022

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
In ieder geval alvast een hotelletje geboekt. Ben bang dat daar na de eerste aankondiging niet meer aan te komen is. Nu was er al stukken minder beschikbaar dan toen ik een paar weken geleden keek.
 
  • Leuk
Waarderingen: Processierups

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Zou leuk zijn. Heb Animal Collective een keer op Rewire gezien en hoewel ik hun muziek niet zo goed ken was dat wel een erg leuke liveshow.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Via OOR al de eerste namen van Le Guess Who? (het lijkt erop dat ze een dag te vroeg zijn....).

Met onder andere Low, Dry Cleaning, Goat en Animal Collectieve die er ook als curatoren zijn.

Mooie start dit!!


Le Guess Who? heeft de curators en eerste namen voor zijn vijftiende editie (10-13 november) gedeeld. De indiehelden van Animal Collective, het baanbrekende hiphoptrio clipping. en het Londense collectief CURL (van Mica Levi) verzorgen een deel van het programma voor de jubileumeditie.


Buiten het gecureerde programma vinden we onder andere Low, Goat, Dry Cleaning, Rats on Rafts, The Staples Jr. Singers, KOKOKO!, upsammy & Sjoerd Martens, Injury Reserve en jazzpianist Abdullah Ibrahim. Hieronder vind je de gecureerde namen.

Animal Collective:
Anastasia Coope, Animal Collective, Habibi Funk DJ Set, Keiji Haino, Kuunatic, Les Filles de Illighadad, Liliane Chlela, Liv.e, Maral, Maria Reis, Marina Herlop, Mary Ocher, Slauson Malone 1, Supersilent, Turner Williams Jr. en Valentín Clastrier.

clipping.:
Aho Ssan, clipping., Divide and Dissolve, Dos Monos, Dreamcrusher, Evicshen, Horse Lords, Jana Rush, Jeff Parker, Nkisi, Patric Catani, They Hate Change en Zebra Katz.

CURL:
Alpha Maid, Astrid Sonne, bar italia, CURL, Eve Stainton presents Dykegeist, with live sound by Mica Levi, Laurel Halo, Maëva Berthelot & Coby Sey performing ‘A Tender Ascent’, Moor Mother & billy woods performing ‘BRASS’, Speakers Corner Quartet & Friends, TONE en Tutto Questo Sentire.

Kijk hier voor het volledige programma. Zowel de dagkaarten (58 euro) als passe-partouts (158 euro) voor Le Guess Who? zijn nu verkrijgbaar. Het festival vindt plaats op verschillende locaties in Utrecht met TivoliVredenburg als epicentrum.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
Via OOR al de eerste namen van Le Guess Who? (het lijkt erop dat ze een dag te vroeg zijn....).

Met onder andere Low, Dry Cleaning, Goat en Animal Collectieve die er ook als curatoren zijn.

Mooie start dit!!


Le Guess Who? heeft de curators en eerste namen voor zijn vijftiende editie (10-13 november) gedeeld. De indiehelden van Animal Collective, het baanbrekende hiphoptrio clipping. en het Londense collectief CURL (van Mica Levi) verzorgen een deel van het programma voor de jubileumeditie.


Buiten het gecureerde programma vinden we onder andere Low, Goat, Dry Cleaning, Rats on Rafts, The Staples Jr. Singers, KOKOKO!, upsammy & Sjoerd Martens, Injury Reserve en jazzpianist Abdullah Ibrahim. Hieronder vind je de gecureerde namen.

Animal Collective:
Anastasia Coope, Animal Collective, Habibi Funk DJ Set, Keiji Haino, Kuunatic, Les Filles de Illighadad, Liliane Chlela, Liv.e, Maral, Maria Reis, Marina Herlop, Mary Ocher, Slauson Malone 1, Supersilent, Turner Williams Jr. en Valentín Clastrier.

clipping.:
Aho Ssan, clipping., Divide and Dissolve, Dos Monos, Dreamcrusher, Evicshen, Horse Lords, Jana Rush, Jeff Parker, Nkisi, Patric Catani, They Hate Change en Zebra Katz.

CURL:
Alpha Maid, Astrid Sonne, bar italia, CURL, Eve Stainton presents Dykegeist, with live sound by Mica Levi, Laurel Halo, Maëva Berthelot & Coby Sey performing ‘A Tender Ascent’, Moor Mother & billy woods performing ‘BRASS’, Speakers Corner Quartet & Friends, TONE en Tutto Questo Sentire.

Kijk hier voor het volledige programma. Zowel de dagkaarten (58 euro) als passe-partouts (158 euro) voor Le Guess Who? zijn nu verkrijgbaar. Het festival vindt plaats op verschillende locaties in Utrecht met TivoliVredenburg als epicentrum.

Aankondiging lijkt al weer weg? Dan hebben ze weer eens voor hun beurt gesproken, want de namen zouden morgen pas komen.

Straks even verder in duiken, maar ik zie al heel wat moois.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Aankondiging lijkt al weer weg? Dan hebben ze weer eens voor hun beurt gesproken, want de namen zouden morgen pas komen.

Straks even verder in duiken, maar ik zie al heel wat moois.
Klopt. Ik denk dat ze zelf ook door hadden dat ze te vroeg waren; de link verwijst ook nog gewoon naar de oude website van LGW?
Een echte festileak dus...

Het zou ook goed kunnen dat er morgen in het niet-gecureerde deel al meer namen bekend worden gemaakt.

Dit was overigens de link, maar deze werkt inderdaad niet meer:
 
Laatst bewerkt:

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
Klopt. Ik denk dat ze zelf ook door hadden dat ze te vroeg waren; de link verwijst ook nog gewoon naar de oude website van LGW?
Een echte festileak dus...

Het zou ook goed kunnen dat er morgen in het niet-gecureerde deel al meer namen bekend worden gemaakt.

Ja lekker gedaan!

En ik verwacht inderdaad nog een stuk meer niet-gecureerde namen. Zoals ze zelf al aangeven is dit slechts een gedeelte. Meestal zit er aardig wat moois in die worp.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Ja lekker gedaan!

En ik verwacht inderdaad nog een stuk meer niet-gecureerde namen. Zoals ze zelf al aangeven is dit slechts een gedeelte. Meestal zit er aardig wat moois in die worp.
Waarschijnlijk hebben ze uit de niet-gecureerde namen nu de grotere naar buiten gebracht. Mooie van LGW? is natuurlijk ook dat nu namen als Low, Animal Collective en Dry Cleaning opvallen, maar dat de echte parels straks in de kleinere namen te zitten.
Al belooft Low op LGW? natuurlijk wel erg bijzonder te worden!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.192
Site van Tivoli zegt nu ook het volgende:
Op donderdag 10 november vind je op het programma o.a. Low, de groep die al tientallen jaren de mogelijkheden van de rockmuziek herdefinieert; het Rotterdamse Rats on Rafts presenteert een eenmalig optreden dat hun nieuwste album tot leven brengt met een multidisciplinaire show met video, theater en dans; de inheemse Ainu-muzikant OKI; gitarist en Tortoise-lid Jeff Parker, een van de meest veelzijdige en innovatieve componisten van hedendaagse muziek; Dykegeist, een nieuw choreografisch werk van de Britse performancekunstenaar Eve Stainton met livemuziek van Mica Levi; en Groupe RTD, de nationale staatsband van Djibouti die bestaat uit jong talent naast oude meesters.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222

Nu dan echt! En ook het Oor artikel is weer terug.

Op het eerste oog zie ik Bohren & Der Club of Gore, EXEK, Keeley Forsyth en Billy Woods (buiten de show met Moor Mother) nog als toevoegingen op gisteren. Ik blijf die lineup pagina van LGW ellendig vinden.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.192

Nu dan echt! En ook het Oor artikel is weer terug.

Op het eerste oog zie ik Bohren & Der Club of Gore, EXEK, Keeley Forsyth en Billy Woods (buiten de show met Moor Mother) nog als toevoegingen op gisteren. Ik blijf die lineup pagina van LGW ellendig vinden.
Nice, Bohren & Der Club of Gore is lekker!
 

timv

Gouden Tip
22 jan 2021
293
220
Muriel Grossmann stond er ook nog niet op gisteren, daar ben ik ook blij mee!
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Ticketalert!

Tussen alle berichten over Pinkpop, Down the Rabbit Hole en Best Kept Secret maakt nu Le Guess Who? bekend dat verkoop van de 4-daagskaarten hard gaat. 86% is inmiddels verkocht.

Wees er snel bij!
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Gebruikers die dit onderwerp bekijken