King Gizzard and the Lizard Wizard

snoep

Randprogramma
28 jan 2023
160
217
Ben de Bonnaroo set weer luisteren. Roept Stu nou "GILA" rond 29:09?

 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
De setlist van gisteren avond was echt bizar trouwens, heel veel metal maar met super synthy jams tussendoor, heb gelezen dat er ook stukjes Smoke And Mirrors van het Made In Timeland album geteased werden in Shanghai maar er was geen livestream deze keer dus ik heb er nog geen opnames van gezien. Hopelijk binnenkort wel terug te vinden op youtube? Ik wil deze heel graag terugkijken...

 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
De setlist van gisteren avond was echt bizar trouwens, heel veel metal maar met super synthy jams tussendoor, heb gelezen dat er ook stukjes Smoke And Mirrors van het Made In Timeland album geteased werden in Shanghai maar er was geen livestream deze keer dus ik heb er nog geen opnames van gezien. Hopelijk binnenkort wel terug te vinden op youtube? Ik wil deze heel graag terugkijken...

Opname staat online!

 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
En voor de volledigheid nog even de setlists van de afgelopen 3 shows, na die in Polen:







Weer een handjevol tour debuts per show, de teller staat nu op 44 nummers die slechts 1 keer gespeeld zijn op deze tour, over 11 shows. Vanavond dus de 12e, laten we zien wat er bij komt. Evil Death Roll opende, nu spelen ze Ice V :)
 
  • On fire
Waarderingen: snoep

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Ah ja. De Altered Beast suite van Murder of the Universe was nog niet voorbij gekomen, dus die hebben ze net maar even gespeeld. Gelijk weer 4 tour debutanten erbij :)
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
652
575
De setlist van Milaan misschien wel de gaafste tot nu toe! Keiharde Nonagon opener met 4 nummers + Hot Water, Hypertension en Iron Lung beide mijn favo lange jamnummers van 2022 en ook nog Shanghai en Magenta Mountain 👌
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
De setlist van Milaan misschien wel de gaafste tot nu toe! Keiharde Nonagon opener met 4 nummers + Hot Water, Hypertension en Iron Lung beide mijn favo lange jamnummers van 2022 en ook nog Shanghai en Magenta Mountain 👌
Veel mensen zijn er heel enthousiast over ja, ook op reddit en in de stream chat. Het was zeker een vette show, maar persoonlijk miste ik toch wat microtonale nummers en/of wat nummers van Polygondwanaland in de setlist, waardoor het niet direct mijn favoriet van de tour is.

Wat dat betreft doet de setlist van gisteren alweer meer recht aan hun volle discografie imo:

 

Zwaan

Playlistbediener
8 dec 2022
35
70
Leuk om te zien dat King Gizzard hier ook zo populair is! Zelf heb ik ze pas vorig jaar in aanloop naar Best Kept Secret leren kennen. Ik had natuurlijk al wel eerder van ze gehoord, maar ik denk dat de enorme discografie mij er een beetje van weerhield om erin te duiken, want waar moet je in hemelsnaam beginnen? Voor BKS moest het dan maar eindelijk en met behulp van de handige flowchart die hier ook al voorbij is gekomen viel het uiteindelijk toch wel mee ;)

Enfin, de show op BKS was voor mij de beste van het jaar en ik was meteen groot fan. Meteen bij thuiskomst een kaartje gekocht voor het optreden in Keulen afgelopen augustus, maar dat ging helaas niet door. Onlangs wel de show in Gashouder gezien en dat was weer fantastisch! Verder staan dit jaar Brussel (aankomende maandag al!), Keulen en Lowlands nog op de planning. Ik hoop bij een van de concerten Gila Monster, Superbug, Hell, Her & I of The River nog te horen, maar ongeacht of ze die nummers spelen of niet, een mooi feestje wordt het vast :)
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Mooie setlists toe te voegen van de afgelopen twee shows weer:





Gisteren hadden ze een dagje vrij, vanavond Brussel inderdaad. Ik ben daar zelf helaas niet bij, maar hopelijk is er een livestream.

Er komen steeds obscuurdere nummers in de setlists tevoorschijn heb ik het idee, dus ik ben heel benieuwd wat ze vanavond gaan spelen. Er worden zeer zelden nummers twee shows op een rij gespeeld deze tour, dus alles wat op de setlist van Wiesbaden hierboven staat zul je waarschijnlijk vanavond niet gaan horen.

@Zwaan, @Lowlandicus, en eventuele anderen die gaan, waar hopen jullie het meeste op?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Ik ga vanavond ook, en mijn favoriete nummer is echt the dripping tap... Dus het doe mij pijn om te zien dat ze dat al zaterdag hebben gespeeld...
Ai, ja... het valt niet helemaal uit te sluiten, ik zie dat ze toevallig precies The Dripping Tap ook 8 én 9 maart gespeeld hebben deze tour, vijf keer in totaal. Dus hij kan ook best weer gespeeld worden. Maar de kans is toch een stuk lager inderdaad. Hopelijk komen er andere favorieten van je wel aan bod :)

Persoonlijk zou ik hopen op Perihelion en Superbug, beide nog maar 1 keer gespeeld deze tour terwijl er bijna elke show wel ITRN nummers gespeeld worden, dus de kans is best aanwezig. En er zal wel weer iets onverwachts uit de archieven opgedoken worden, maar wat precies is lastig te voorspellen natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Zwaan en daanvandingenen

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.426
1.850
Ik ga helaas ook niet. Ziet er sowieso naar uit dat de setlists onvoorspelbaarder en gevarieerder dan ooit zijn tijdens deze tour. Aan de ene kant heel erg mooi natuurlijk, maar heel zonde om te zien dat enkele favorieten (Mind Fuzz suite, Nonagon suite, Crumbling Castle, The River, Head on/Pill) zo weinig voorbij lijken te komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Ik ga helaas ook niet. Ziet er sowieso naar uit dat de setlists onvoorspelbaarder en gevarieerder dan ooit zijn tijdens deze tour. Aan de ene kant heel erg mooi natuurlijk, maar heel zonde om te zien dat enkele favorieten (Mind Fuzz suite, Nonagon suite, Crumbling Castle, The River, Head on/Pill) zo weinig voorbij lijken te komen.

Ja, het is echt een loterij inderdaad. Maar ze hebben ook zoveel nummers dat als ze met een vaste setlist zouden werken, er sowieso tientallen favorieten van mensen helemaal niet aan bod zouden komen in de tour. Nu bestaat de kans in ieder geval, ook al is het slechts een kleine? Zo zie ik het in ieder geval.

Ik vind het heerlijk om de setlist statistieken door te snuffelen trouwens, op deze pagina: https://www.setlist.fm/stats/king-gizzard-and-the-lizard-wizard-23de1823.html?tour=4bdf9f06

Inmiddels 54 nummers die slechts 1 keer gespeeld zijn op deze hele Europese tour, 30 nummers 2 keer, 16 nummers 3 keer. Alles wat meer gespeeld wordt dan dat voelt al bijna repetitief voor mensen die de hele tour volgen haha, wat natuurlijk bizar is als je bedenkt dat de meeste bands hoogstens een nummertje of twee wisselen per setlist en verder elke avond exact hetzelfde spelen. Dat is pas repetitief. Maar het heeft beide zijn plus- en minpunten ja :)
 
  • Leuk
Waarderingen: daanvandingenen

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Iemand een idee hoelang de shows duren? Gezien het vroege aanvangsuur (20u30) vermoed ik twee uur?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken