Ik mis wat 'juist getimede namen', artiesten die een momentum kennen en er dit jaar moéten staan. Er staat voor mij wat te veel van de carrousel namen die elke 2-3 jaar terugkeren. Turnstile vorig jaar was iets exclusiefs (misschien te exclusief voor Jera), er waaide een nieuwe wind door Sex Pistols met de komst van Frank Carter (dus 2025 was het jaar om ze te boeken), Knocked Loose kende zijn (voorlopige) hoogtepunt als band, Yellowcard was terug na lang weggeweest, hetzelfde gold voor letlive., Landmvrks brak verder door met hun nieuwe plaat, Refused speelde zijn laatste show, Denzel Curry was een ongezien experiment, ... Niet allemaal dingen waar ik bij was, maar het momentum zat juist om die artiesten een plek op de affiche te geven.
Dit jaar heb ik niet het gevoel dat ik iets mis als ik er een jaar niet bij ben. Wéér Architects, wéér The Offspring, wéér Hatebreed, wéér Rise Against, ... band X die al 30 jaar bestaat brengt zijn 17de plaat uit, ... te veel gevestigde waarden (die vaak over hun hoogtepunt heen zijn), naar mijn mening. Oké, de affiche van Jera On Air zal dat type namen altijd een plek geven (en ik ga er ook vaak naar kijken), maar verder dan dat type namen kom je naar mijn mening niet, met deze affiche. En dat vind ik best ontgoochelend, zeker nadat ze vorig jaar met bepaalde boekingen toch ambitie om breder te programmeren toonden (Denzel Curry, Dead Poet Society, Zeal & Ardor, Press Club, Doodseskader, Creeper, House of Protection, ...)