Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Ik was naar SOAD in Parijs geweest en ben wel tevreden over de organistatie van het evenement. Het binnenkomen verliep zeer vlot, we mochten zelfs eten meenemen naar binnen die we buiten de venue gekocht hadden. Het halen van drank was ook geen groot probleem, ook niet tussen QOTSA en SOAD. Bij de uittocht zijn we ook vlot naar buiten kunnen wandelen en zijn we op de eerstvolgende metro kunnen stappen. Dit was veel vlotter dan wat ik al bij een show in lotto arena/ sportpaleis mogen ervaren.

Het geluid bij Acid Bath en QOTSA was wel ruk, bij SOAD hebben ze dit wel rechtgetrokken. Het Franse publiek vind ik meestal wel een stuk ruiger en onvriendelijker dan het Belgische publiek. Tijdens de eerste helft van SOAD veel onnodig geduw in het publiek, in de helft van de set is dit dan wat gestabiliseerd. Pas vanaf dan zat ik er volledig in, ervoor had ik met momenten wat moeite om er echt van te genieten.

Desondanks was SOAD wel steengoed. Hoop dat ze binnenkort nog eens in de buurt komen. QOTSA was ook een bucketlist band voor mij, maar wil ik graag nog eens in betere omstandigheden zien, want door het geluid en het publiek vielen ze een beetje plat.

En weer terug van Pixies en The Pale White in de Maassilo. The Pale White was een aardig voorprogramma en met hun aanstekelijke indie een mooie opwarmer voor Pixies. Maar een half uur was ook wel meer dan genoeg. Pixies heb ik 5x in totaal en de laatste 3 jaar 3x gezien en hun gig in Amare in 2023 blijft van de laatste 3 verreweg de beste. Toen stonden ze met veel energie en plezier op het podium. In Paradiso en nu in Maassilo kwam het te plichtmatig over. Muzikaal is het allemaal prima, maar voorlopig ben ik wel even klaar met Pixies.

Dan nog even over Maassilo. De keren dat ik daar ben geweest met o.a. Black Midi en Osees was de inkom en uitgang gewoon aan de voorkant en liep alles vlot door. De inkom en uitgang hebben ze nu naar de zijkant aan de waterkant verplaatst en dat is een drama. Het stroopt in de gangen helemaal op en dan moet je ook nog wat trappen naar beneden en weer omhoog. Mocht daar een keer paniek uitbreken, dan gaan daar rare dingen gebeuren.

Net naar Florence road geweest in huis van iemand anders (leuk cafeetje in Amsterdam). Had niet een van de gratis kaartjes kunnen bemachtigen, maar ze lieten mij toch naar binnen. Het was de 2 uur durende reis van Almelo naar Amsterdam helemaal waard.
Was je op de gok naar Adam gereden? Zonder ticket

Eerste dagje van PhillGood gehad. En waar ik dagje zeg bedoel ik avondje want het programma loopt van 18u tot 2u.

Mooie combi met een stedentripje dus. Al was gisteren vooral de vervoersdag van Sofia naar Plovdiv en heb ik meer van Sofia met een lekker ontbijtje en even een tochtje er doorheen. Best leuke stad. Plovdiv volgt vandaag dus.

Just Mustard speelde bij binnenkomst en dat was wat rommelig maar niet vervelend. The Subways daarna brachten energie en meteen iedereen in beweging. Ook leuk natuurlijk om wat Bulgaarse artiesten aan het werk te zien die je anders nooit ziet. Ali trapte heel behoorlijk af, waar Bulgarian Cartrader iets te soft poppy voor mij was. Maar dan de 2 hoofdartiesten. Wolf Alice speelde zeer sterk zoals altijd. In het begin focus op nieuw album en later kwam de oude nummers erin. Daar zitten toch meer favorieten van mij in, dus jammer dat ze daar toch niet meer van spelen, ondanks dat die nieuwe live ook goed en leuk zijn. Maar Moaning Lisa Smile, Giant Peach en Beautifully Unconventional kunnen zo'n goed optreden naar een uitmuntend optillen wmb. Iig een goed teken dat een uur bij ze te kort voelt en lekker dat de set grotendeels in het donker is.

The Cure met gemengde gevoelens naartoe gegaan. Ja, ik vind heel veel muziek mooi, ook buiten de hits om en ik vind heel veel van die hits ook wel echt meteen geweldig. Maar ze treden altijd wat te lang op waardoor ik in 2019, mede door het gezelschap, de aandacht er niet bij kon houden. Dit keer een goede herkansing, dus een goede plek vooraan. En dat hielp zeker, ik zat er helemaal in. Dus ondanks dat ik een set van onder de 2u ook prima zou vinden toch er genoten! Hits zaten goed verspreid en ook wat leuke deepcuts zoals Shake Dog Shake. Mooi optreden, eigenlijk wel helemaal ingetrokken en weggeblazen. En Robert Smith ziet er zoveel vrolijker uit. Interactie met de voorste rijen (wel minimaal nog) en rest van de band en dansjes en dergelijke.

Op naar dag 2, Gorillaz!

Eerste dagje van PhillGood gehad.
Nice! Ga je ook nog naar de 3e (Moby)dag?

Ik heb nog nooit van dit festival gehoord. Klinkt door die late starttijd idd als een perfect excuus voor een mooie buitenlandse stedentrip.

Leuk om later nog van je te horen hoe je de sfeer en voorzieningen op het festival hebt ervaren. Geniet ervan!

Nice! Ga je ook nog naar de 3e (Moby)dag?

Ik heb nog nooit van dit festival gehoord. Klinkt door die late starttijd idd als een perfect excuus voor een mooie buitenlandse stedentrip.

Leuk om later nog van je te horen hoe je de sfeer en voorzieningen op het festival hebt ervaren. Geniet ervan!
Kom ik na dit weekend uitgebreider op terug. Sowieso op de site, maar ook wel wat informeler hier 😉

Alledrie de dagen op de planning ja. Moby natuurlijk vorige week op Bospop gezien, maar ook zin in die set hier. Maar kijk vooral uit naar Einstürzende Neubauten

• Leuk
Waarderingen: johanra, B0G5 en JP5
Dag 2 van PhillGood. Vervoer was een beetje lastig, dus iets later op het terrein. Helaas geen Los Bitchos, maar die al eens gezien en geen groot gemis. HEt was vandaag ook stukken drukker, Gorillaz trekt hier veel meer dagjesmensen dan The Cure.

Sleaford Mods, ik was even vergeten wie dat ook alweer waren en eenmaal bij de stage aangekomen dacht ik van, oh nee zij? Snel weg gegaan. Eventjes bij Hongaarse rapgroep geweest, beetje Joost en Ski Aggu vibes. Dat zijn niet echt mijn vibes laten we maar zeggen. Kneecap viel me de vorige keer op Øya tegen, lusteloos zowel band als publiek. Nou, dat werd nu dubbel en dwars gecompenseerd. Beide zaten er lekker in. Zelf ook nog ff in de pit gedoken, zitten stevige types tussen die Bulgaren. Was wel een lekkere beukpartij.

Gorillaz, wat stond het veld immens vol. Heel veel shirtjes ook gezien, zowel in de stad als op het festival. Damon was misschien wat aangeschoten dit keer, maar zeker niet verstorend. Goed bij stem, zin in, publiek aan het opzwepen, bewust mee bezig dat ze voor het eerst in Bulgarije stonden. Hele leuke set met als grootste minpunt dat ze te kort speelden. Was hun eigen set met bijbehorende tijd, maar als ze wouden hadden ze langer mogen spelen. Dus dat is jammer. Maar The Mountain geeft deze setlist wel weer een lekkere dosis nieuwe muziek hoor. Damascus, Orange Country, Delerium, The Mountain, Happy Dictator, het komt allemaal goed uit de verf live.

• Leuk
Waarderingen: HaaEll en Joslittel
Terug in NL na een zeer korte nacht en een soepele terugreis. Eigenlijk belachelijk dat de ov reis van Eindhoven Airport naar Enschede langer duurt dan de vlucht, maar dat is een andere discussie.

Zoals gezegd kom ik later terug op alle randzaken van het festival. Maar dag 3 begonnen met Einstürzende Neubauten en jonge, dat was wat. Ik had wel vage shot verwacht vol industriële geluiden, maar niet zo extreem. En wat klonk het goed. Van een winkelwagentje tot jerrycans en van een ronddraaiende motor als percussie tot een boormachine als drumstick gebruiken. Echt fantastisch. Dat je van een concert af kan komen met de vraag of de winkelwagen op de rider zal staan of dat de band dit in de tourbus met instrumenten heeft staan. Zal elke winkelwagen dezelfde toonhoogte hebben?

Suede was leuk om eens gezien te hebben, erg energiek. Maarja, de vloek van daarvoor weggeblazen worden door een band en dan niet in een ander optreden komen was wel aanwezig. Moby had lichte veranderingen tov Bospop, was weer fantastisch. Leuk gezelschap, goed gedanst en minder druk met aantekeningen bezig want nu geen artiest verslag aan het maken. Ook wel leuk bij deze show.

Meer volgt over phillgood!

• Leuk
Waarderingen: Joslittel

Users who are viewing this thread

• krism