Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Hier ook SOAD @ Dusseldorf, poh wat was het gruwelijk vet zeg. Zoals xydroh al aangeeft, er zat gewoon geen rustmoment in, de ene klapper na de andere, en vanaf seconde 1 ging het al helemaal los om ons heen. Geweldige setlist, Aerials afvinken was ook echt een bucketlist dingetje (maar eigenlijk deze hele show wel). En ook die streak op het einde, terwijl ik net tegen m'n maat zei: ik denk dat we Forest niet meer gaan krijgen, en jawel 10 seconde later starten ze hem in :love: en Sugar is ook gewoon de beste afsluitplaat die je voorgeschoteld kan krijgen, helemaal los.

Als je zulke hoge verwachtingen hebt, ben je bijna bang dat het alleen maar tegen kan vallen, maar niks was minder waar. Echt eentje voor in de boeken en misschien wel het beste (of zeker 1 van de beste) concerten waar ik geweest ben!

Nu nog even naar de pop up store, proberen die groene jersey te scoren, en daarna nog even de barstreet onveilig maken🍻

Hier ook naar SOAD geweest met @Coaster. Ze waren fenomenaal! Beste optreden van het jaar voor mij. QOTSA ook weer sterk maar viel wel een beetje dood helaas.

Wel dikke minpunten naar de organisatie. Al heb ik er zelf geen last van gehad… Half uurtje heen erover gedaan om te parkeren, maar had het geluk dat mijn auto letterlijk naast de uitgang stond. Daardoor was ik zowat de eerste auto die de parking af ging en heb ik geen last gehad van files, al zag en voelde je aan alles aan dat het een grote chaos ging worden. Geen bereik is ook wel echt heel slecht als je je tickets mobile only maakt. Heb gewoon 4 uur lang geen sms kunnen sturen en ook echt een wonder dat ik daardoor Erik nog gevonden heb.

Na SOAD doorgereden naar de Bospop camping voor vandaag samen een dagje Moby. De laatste van het festivalseizoen alweer.

Hier ook naar SOAD geweest met @Coaster. Ze waren fenomenaal! Beste optreden van het jaar voor mij. QOTSA ook weer sterk maar viel wel een beetje dood helaas.

Wel dikke minpunten naar de organisatie. Al heb ik er zelf geen last van gehad… Half uurtje heen erover gedaan om te parkeren, maar had het geluk dat mijn auto letterlijk naast de uitgang stond. Daardoor was ik zowat de eerste auto die de parking af ging en heb ik geen last gehad van files, al zag en voelde je aan alles aan dat het een grote chaos ging worden. Geen bereik is ook wel echt heel slecht als je je tickets mobile only maakt. Heb gewoon 4 uur lang geen sms kunnen sturen en ook echt een wonder dat ik daardoor Erik nog gevonden heb.

Na SOAD doorgereden naar de Bospop camping voor vandaag samen een dagje Moby. De laatste van het festivalseizoen alweer.
Geen bereik betekende dat ik 4 uur lang in de illusie zat dat België nog steeds in de wereldbeker zat. Misschien was dat wel een positief punt dan.

Ik ga nooit meer naar een concert in Duitsland.

Vanaf de parking geen verbinding gehad waardoor ik niet bij m'n tickets kon. Uiteindelijk gelukkig via een vriendelijke Duitse man zijn Wifi-hotspot toch bij m'n tickets gekund na een halfuur van alles hebben geprobeerd om verbinding te vinden. Was een duur grapje geweest zo. Dat je er vervolgens een uur doet om van de parking af te komen is irritant, maar tot daar aan toe. Maar wat een shitshow dat er meerdere mensen het begin van SOAD, na QOTSA al volledig gemist te hebben, misten door het verkeersdrama, benoemd door Serj zelf die al een halfuur later begonnen dan gepland om rekening te houden met de 'traffic disaster'.

Goed, QOTSA toch helemaal kunnen zien gelukkig, vooral een vette setlist maar zeker niet de beste keer dat ik ze zag. Wel heel vet als 'voorprogramma' en ze hadden sicke visuals op de schermen, iets wat ik nog niet eerder heb gezien bij ze. Eindelijk 'I Appear Missing' kunnen afstrepen en 'Do It Again' vette verrassing.

System Of A Down dan, mijn god wat een brute band. Eerste keer dat ik ze zag en het was alles wat ik ervan gehoopt had. Insane ook dat een band met deze muziek en met deze teksten 80.000(!) man naar zo'n weide brengen. Op kantoor wordt dit binnen een minuut afgezet en bij vrienden hoef ik er ook niet mee aan te komen. Wát een setlist met persoonlijke favorieten als 'Cigaro', 'Prison Song', 'Psycho' en 'Genocidal Humanoids'. Naast de hits natuurlijk waarvan vooral 'Aerials' en 'Chop Suey' fenomenaal waren. Afgelopen maand onder andere Iron Maiden, David Byrne, The Cure, The xx, A Perfect Circle, Nick Cave & The Bad Seeds en Jack White gezien, maar deze band verschroeit letterlijk alles. Optreden van het jaar. Zo vet om hier bij te zijn geweest na jaren hopen ze een keer te zien. Nog even de pit ingedoken bij 'Toxicity' en 'Sugar'. Dit concert was af.

voor iedereen die problemen had met bereik, hier nog een tip. het is wat laat maar wellicht voor een volgende keer
je telefoon kiest normaal automatisch een networkoperator maar in de instellingen kan je dit uitzetten en zelf één kiezen
in Duitsland worden de masten voor het netwerk niet gedeeld tussen diverse operators dus ieder bedrijf heeft zijn eigen masten
op de locatie waar we gisteren waren had 1 van de opties veel beter bereik dan alle andere opties en dat was o2 (we zagen die mast ook staan bij de ingang)
zodra we die kozen konden we wel onze tickets downloaden
op graspop heeft dit me ook geholpen wanneer ik geen bereik had

voor iedereen die problemen had met bereik, hier nog een tip. het is wat laat maar wellicht voor een volgende keer
je telefoon kiest normaal automatisch een networkoperator maar in de instellingen kan je dit uitzetten en zelf één kiezen
in Duitsland worden de masten voor het netwerk niet gedeeld tussen diverse operators dus ieder bedrijf heeft zijn eigen masten
op de locatie waar we gisteren waren had 1 van de opties veel beter bereik dan alle andere opties en dat was o2 (we zagen die mast ook staan bij de ingang)
zodra we die kozen konden we wel onze tickets downloaden
op graspop heeft dit me ook geholpen wanneer ik geen bereik had
Heb dit op Werchter ook geprobeerd na de drukte in de Barn na Franz Ferdinand en werkte toen inderdaad! Gisteren helaas niet, vanaf de parking tot aan de snelweg ná het concert op geen enkele manier verbinding gehad, en ik heb toch echt een redelijk nieuwe telefoon. Nou hoeft dat tijdens de show opzich ook niet, maar fatsoenlijk bij je tickets kunnen is toch wel een vereiste...

• Verdrietig
Waarderingen: Loek123
Heb dit op Werchter ook geprobeerd na de drukte in de Barn na Franz Ferdinand en werkte toen inderdaad! Gisteren helaas niet, vanaf de parking tot aan de snelweg ná het concert op geen enkele manier verbinding gehad, en ik heb toch echt een redelijk nieuwe telefoon. Nou hoeft dat tijdens de show opzich ook niet, maar fatsoenlijk bij je tickets kunnen is toch wel een vereiste...
De merch standen hadden er ook last van het gebrek aan bereik dus ze snijden in hun eigen vel. Tijdens qotsa kon er geen merch gekocht worden aan de verste merch stand

Heb zelf overigens weinig last gehad van alles wat ik hierboven lees, op het bereik na, maarja als je met zijn allen bij elkaar staat is dat niet zo'n probleem. We waren ook al vrij vroeg dus toen was het ook nog goed te doen qua logistiek en wachttijden etc, maar wel heel klote als dat je concert heeft beïnvloedt natuurlijk.

Weg komen was een uitdaging, maar uiteindelijk maar gewoon een veel te dure taxi aangehouden.

Helaas is het een bekend probleem in Duitsland, ik ga er ook niet graag heen voor een concert/evenement, maar deze was het dubbel en dwars waard.

@JP5 heb ik iets geks gezegd? Vanwege je bedenkelijke emoticon.

Heb zelf overigens weinig last gehad van alles wat ik hierboven lees, op het bereik na, maarja als je met zijn allen bij elkaar staat is dat niet zo'n probleem. We waren ook al vrij vroeg dus toen was het ook nog goed te doen qua logistiek en wachttijden etc, maar wel heel klote als dat je concert heeft beïnvloedt natuurlijk.

Weg komen was een uitdaging, maar uiteindelijk maar gewoon een veel te dure taxi aangehouden.

Helaas is het een bekend probleem in Duitsland, ik ga er ook niet graag heen voor een concert/evenement, maar deze was het dubbel en dwars waard.

@JP5 heb ik iets geks gezegd? Vanwege je bedenkelijke emoticon.
Bij Adèle in München (paar jaar geleden) geen enkel probleem gehad om er komen en te vertrekken. Was prima geregeld. Gisteren niet. Daardoor QOTSA helemaal gemist.

Hier ook een eerste keer SOAD mogen aanschouwen. Het bovenstaande kan ik alleen maar onderstrepen. Ongelooflijk strak optreden met een geweldige setlist die ook goed in elkaar klikte. Ik vind het eigenlijk ook gek dat deze band 80.000 mensen samenkrijgt, maar het is wel helemaal terecht. Wij stonden in het 'front' vak, dus achter de golden circle en daar was de zichtbaarheid ook top. Ik had misschien iets meer pyro of andere showelementen verwacht in hun optreden maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ze het helemaal niet nodig hadden. Top van de eerste tot de laatste minuut.

Ook QOTSA was zeer goed hoor. Set mocht iets langer duren van mij. Het publiek rondom ons was 50/50. 50% was 'invested' in hun show, 50% was gewoon aan het wachten op SOAD. Denk dat een echte headline show daarom toch op het lijstje moet komen.

Zelf zijn we overal vrij vlot geraakt met de U-Bahn. Dat was goed geregeld, ook in het terugkeer. Je zag wel meteen dat het voor de auto's een ander verhaal zou zijn. Was me ook opgevallen dat er maar 1 in/uitgang was, lijkt me inderdaad gevaarlijk dus dat moeten toch herbekijken. Het bereik was onbestaande, dus ook bij ons was het spannend afwachten wat België had gedaan tegen Spanje. Was een zuur momentje na zo'n memorabel optreden.

Enkel bij de pop-up merchwinkel in de stad waren de rijen wel echt veel te lang. Dan maar besloten om een pintje te gaan drinken in het centrum. Geen spijt van gehad. Op het terrein zelf hadden we binnen 5 min. onze T-shirt.

Uiteindelijk een geweldige ervaring toch! Maar hopelijk de volgende keer toch gewoon in België, daar kan je toch iets meer vertrouwen op de organisatie.

• Leuk
Waarderingen: Pommer
Ik ben naar system of a down geweest en het was opnieuw 1 van de beste shows die ik van mijn leven heb gezien. Daron is precies nog geen haar veranderd, even scherp als 20 jaar geleden. Serj moest er precies nog in komen maar na 3 nummers waren ze helemaal vertrokken. Nummer na nummer aan elkaar gebreid, geen rustmomenten.

Maar daar stopt het ook, de locatie was allesbehalve in orde. Hoezo is alle frisdrank en water op nog voor dat system of a down kan beginnen. Er wordt gescand maar geen bandje gegeven waardoor een pak mensen een foto van hun golden circle ticket doorgeven aan hun vrienden en plots heb je een veel te drukke golden circle. Het verkeersplan was al lang voorspeld maar was gewoon nog erger dan gedacht. Als SOAD al een half uur later moet beginnen omdat er nog teveel volk vast zit op de shuttlebussen en metro's zegt dit al genoeg. 3 uur na de show staat het verkeer en de metro's nog steeds muurvast. Dit allemaal naast het vrij duidelijke risico van maar 1 in en uitgang te hebben. Ik hoop dat hier grondig geëvalueerd gaat worden.

Ik kan bijna niet geloven dat dit ook gewoon. Livenation is.
Je vraagt je af hoe die mannen 80 jaar geleden Frankrijk hebben veroverd.

• Haha
Waarderingen: koekroeck
Voor mij was SOAD alles wat limp bizkit niet is. Want limp bizkit heeft de songs, ze hebben een publiek die wil uit zijn dak gaan. Moesten ze een tempo zoals SOAD aanhouden en een minimum aan productie.

Ik verlang alvast naar de volgende keer dat SOAD in Europa is, terug over een jaar of 10 ofzo.

Ik heb SOAD een jaar of tien? geleden op Pinkpop gezien en dat vond ik destijds als tiener echt super vet. Ik zag wat filmpjes langs komen van Parijs volgens mij en het zag er echt propvol uit, best impressive want er is geen nieuw werk toch? Komt die hype dan vooral doordat ze de afgelopen jaren niet echt in de buurt zijn geweest? Voordat ik deze filmpjes had gezien had ik namelijk echt niet ingeschat dat zij een Arena ofzo zouden kunnen vullen haha, zo zie je maar weer. 😅 Heel leuk om jullie verslagen te lezen!

• Leuk
Waarderingen: Pommer
Gisteren ook geweest. Stond in het voorste vak waar het verrassend rustig was. Met deze temperaturen wel prettig.

Vooraf vond ik 1:40 wat aan de korte kant maar bleek achteraf voldoende. De hele set non-stop spelen zonder noemenswaardig gepraat. Houdt de vaart er veel meer in, een verademing vergeleken met Linkin park.
Ook opvallend dat zoveel publiek bij zoveel nummers meezingen terwijl ze maar één echte hit hebben. Voor de rest ook geen geouwehoer om me heen gehad.

Logistiek weinig last gehad. In de wijk geparkeerd en was met tien minuten fietsen op locatie. Binnenkomen ging soepel (had mn ticket al bewust in mn wallet gezet omdat bereik in Duitsland altijd slecht is). Eenmaal binnen duurde alleen de doorgang/controle naar golden Circle lang waardoor ik eerste kwartier van qotsa gemist heb. Controle sloeg ook nergens want ticket hoefde je alleen te tonen.

Terug ook alles soepel. Fiets zo gevonden en zat om 23:30 al op de snelweg.

Ondanks dat soad voor mij positief verlopen is hoop ik niet dat hier vaak concerten gaan zijn. 80.000 man is te veel voor een concert, achteraan zie je niks en ook de tribunes staan erg ver weg. Zonder golden Circle ticket zou ik hier niet nog eens naartoe gaan (zeker niet voor deze prijzen).

• Leuk
Waarderingen: Pommer en @Marc
Jaloers als ik het allemaal zo lees. Gaaf voor iedereen die er was. Is het bekend waarom NL is overgeslagen?

Brings back memories:
  • 1998 – piepjong voorprogramma van Slayer, nog vóór de grote doorbraak.
  • 2001 – op Lowlands, precies op het kantelpunt vlak voor Toxicity explodeerde.
  • 2013 – de reünietour in de Ziggo Dome, na acht jaar afwezigheid.

SOAD in Düsseldorf gisteren is by far het slechts georganiseerde event waar ik ooit naartoe geweest ben.
Het was de derde keer dat ik ze zag na Vorst en Main Square in 2015 en 2017 en mij altijd bijgebleven als één van de meest waanzinnige dingen om live te zien.

Onze Uber heeft ons afgezet op 4km van de venue - 4km moeten wandelen in de brandende zon.
Tijdens het wandelen een paar bruggen over de snelweg genomen om te zien dat er een ellenlange file stond op de autostrade.
Om dan toe te komen aan een chaotische venue waar we links vooraan moesten stilstaan in grote groep zonder enig idee wat er aan de hand was. Dan werd duidelijk dat met mondjesmaat de tickets GA floor front binnengelaten werden door poortjes daar.
Ondertussen de helft van QOTSA gemist in - nog eens - de brandende zon.

Dan uiteindelijk binnen stond iedereen op elkaar geduwd. GA floor front is echt wel superver nog van het podium.
Die Golden circle was supergroot. We hadden degelijke plaatsen - zo dicht als kon bijna - maar 0 kans om nog bier of andere drank te krijgen.
Dit was echt niet normaal. Beginnen ze dan nog - begrijpelijk wel - een half uur later omdat zoveel mensen moeite hadden om in de venue te geraken.

De weg terug naar buiten verliep precies iets makkelijker.

Gelukkig zijn wij in de pop up store zonder enige verklaarbare reden voor mogen gaan op de hele lange wachtrij die er al stond.
We hebben neits gekocht. Vond de merch maar niets en de prijzen ook overdreven. Een echte money grab.

Geen problemen met de money grab trouwens, want het optreden was solid. Alleen was het moeilijk om te genieten na al die ellende.
Net buiten de venue had je eigenlijk ook goed zicht op het podium - een klein beetje verder maar daar kon je wellicht in de rust kijken en op het gemak eentje drinken.

Toen Daron zei "We hear it's the first time they organized a concert here" klikte alles in elkaar voor mij.

Echt een dikke 0 aan de organisatie die overal zelf bottlenecks veroorzaakte.
Ik had al gelezen dat het in Milan ook 2 uren duurde voor je aan een pintje geraakte maar dacht dat Duitsers dingen veel beter regelden. Niet dus.

Users who are viewing this thread