Hardrock & Metal Chat

• Onderwerp starter Onderwerp starter Royke
  • Startdatum Startdatum
Ook gehoord, al weet ik niet precies waarom.
Hoe dan ook vond ik het in deze context niet echt gepast (eigenlijk sowieso nooit)...
Is vermoedelijk omdat hij best vocaal is geweest in zijn steun voor israel. Heeft ooit ook een keer een foto geplaatst dat hij bommen signeerden. (Vind ik zelf persoonlijk wel te ver gaan, maar voor politieke discussies hebben we een ander toppic).
Zelf vind ik het uitfluiten niet zo zeer nodig. Zeker bij zo'n concert als dit. Je mag het niet eens zijn met de man, maar het gaat hier meer om een leuke tijd te hebben en afscheid te nemen van Ozzy en Sabbath

Is vermoedelijk omdat hij best vocaal is geweest in zijn steun voor israel. Heeft ooit ook een keer een foto geplaatst dat hij bommen signeerden. (Vind ik zelf persoonlijk wel te ver gaan, maar voor politieke discussies hebben we een ander toppic).
Zelf vind ik het uitfluiten niet zo zeer nodig. Zeker bij zo'n concert als dit. Je mag het niet eens zijn met de man, maar het gaat hier meer om een leuke tijd te hebben en afscheid te nemen van Ozzy en Sabbath
Op zich mee eens, maar hij komt zelf op met zo’n enorme davidster om zijn nek. Was ook niet zo handig en gepast om op zo’n moment zo’n statement te maken.

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en Joslittel
Ok, hij is dus pro-Israël, wat natuurlijk totaal niet verwonderlijk is gezien zijn achtergrond.
Maar buiten het signeren van die bom, wat inderdaad te ver gaat, vind ik dat hij ondanks zijn bias nog best behoorlijk genuanceerd erover praat.
Het is gewoon een heel complex conflict, waarbij beide partijen zowel dader (overheid) als slachtoffer (burgers) zijn.

Maar ook ik vind het nogmaals niet de plek om hem uit te fluiten, ook al roept hij het min of meer over zichzelf af.
Er zijn meerdere bands/personen waar ik het ook niet mee eens ben, maar in plaats van ze te gaan uitfluiten, ga ik er gewoon niet heen.

• Leuk
Waarderingen: Metalhead Liam
Iemand vandaag overigens nog naar de Pirate Metal Party in het Klokgebouw?
Toch een allerbest programma (voor de liefhebbers van party metal dan ;))! 🏴‍☠️🤘

Er zijn meerdere bands/personen waar ik het ook niet mee eens ben, maar in plaats van ze te gaan uitfluiten, ga ik er gewoon niet heen.
De optie om niet te gaan was er hier voor het publiek niet hé.... die kregen hem gewoon voorgeschoteld als onderdeel van het programma.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
De optie om niet te gaan was er hier voor het publiek niet hé.... die kregen hem gewoon voorgeschoteld als onderdeel van het programma.
Ja die hebben niet een paar honderd pond betaald om David Draiman te gaan zien in ieder geval.

Ja die hebben niet een paar honderd pond betaald om David Draiman te gaan zien in ieder geval.
Oplossing: oortjes in en wat anders doen/luisteren.
Het is nu eenmaal een package deal, gekozen door de organisatie (Ozzy), je kunt niet je favorieten eruit pikken.
Als hij nou zelf op het podium politieke statements zou gaan maken, is het een heel ander verhaal, maar dat deed hij (in ieder geval hier) niet, ook dat zou respectloos richting Ozzy zijn geweest.

Oplossing: oortjes in en wat anders doen/luisteren.
Het is nu eenmaal een package deal, gekozen door de organisatie (Ozzy), je kunt niet je favorieten eruit pikken.
Of je gewoon laten horen en duidelijk maken dat je er geen fan van bent dat de beste man op het podium staat. Met beide opties is in dit geval niks mis.

Of je gewoon laten horen en duidelijk maken dat je er geen fan van bent dat de beste man op het podium staat. Met beide opties is in dit geval niks mis.
Niet mee eens.
Je gaat toch ook niet naar een (vriendschappelijke benefiet-)wedstrijd van het Nederlands elftal om daar Memphis Depay te gaan uitfluiten, omdat je hem toevallig stom vindt?
De trainer heeft hem nu eenmaal opgesteld, deal with it.

Memphis Depay heeft voor zover ik weet geen bommen gesigneerd. Mensen floten hem niet uit omdat ze hem ''toevallig stom vonden.'' Daar zat meer achter.

Ik vind de vergelijking gewoon wat krom.
Iedere vergelijking is per definitie krom, daarom is het een vergelijking.
Je begrijpt echter ongetwijfeld prima wat ik bedoel.
Maar om je tegemoet te komen: vervang 'Memphis Depay' door 'een willekeurige speler die, buiten het voetbal om, een politieke statement heeft gemaakt waar je het niet mee eens bent'.

Gisteravond en vanochtend al heel veel terug kunnen kijken op Youtube. Ziet er echt geweldig uit allemaal, een waardig eerbetoon aan de band en de man waar het voor ons metalheads allemaal mee begonnen is.

Toch even speciale aandacht vragen voor de man die vanwege stemproblemen noodgedwongen vroegtijdig met pensioen is gegaan: Steven Tyler. Doe mij ook maar van die stemproblemen dan, want hij klinkt het kwartiertje wat hij mocht optreden werkelijk geniaal. Vooral de Whole Lotta Love cover zorgt bij mij voor een dikke laag kippenvel. Toch weer stiekem de hoop dat hij er nog een laatste rondje uit weet te persen en dat door corona uitgestelde optreden op Graspop toch nog in komt halen.

Vanaf 28:45 begint zijn blokje en net na 38:00 komt Whole Lotta Love.

Voor mij sprong SLAYER er toch uit...een band die al gestopt is ter ere van een band die gaat stoppen om tot het besef te komen dat de band die al gestopt is niets van scherpte of zang/performance verloren is....Fan Forever

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Jamel
net ook zitten kijken, t is echt bizar, die line up.
letterlijk al mn helden, guns n roses, alice in chains, aerosmith, smashing pumpkins, metallica tool.

• Leuk
Waarderingen: jaydee76 en Jamel
Ik verwacht toch wel dat slayer nog een keer europa aan gaat doen. Kan nu jie meer echt zeggen dat ze gstopt zijn met de shows in Amerika en de shows is UK. Hopen dat ze de smaak weer te pakken hebben. Zelfde geld vokr Aerosmith. Hoop ik ook van dat Steven Tyler wat meer vertrouwen geeft om toch nog met hun afacheidstour naar europa te komen

• Leuk
Waarderingen: Imag en wess
De dagindeling van Samhain Maastricht staat sinds vanochtend online en inmiddels zijn ook de dagtickets te koop.

Voor mij zit er een behoorlijk verschil tussen de zaterdag en de zondag, waarbij ik de zondag significant veel interessanter vind. Op zich niet zo erg, want dan kan ik met een gerust hart voor een dagticket gaan en zaterdagavond Barock Project gaan zien in Zoetermeer. Dus prima zo.

Het heeft even geduurd voor ze de line-up rond hadden, maar wat ze nu hebben staan vind ik wel echt heel strak weer. Vooral dus die zondag, waar ze met bands als Heretoir, Sylvaine en Winterfylleth een aantal van mijn absolute favorieten uit de wereld van black metal hebben staan. Aangevuld met een albumpresentatie van het geweldige Sunken en een kennismaking met Necronautical waar ik nog nooit van had gehoord, maar wat na mijn eerste luistersessie direct een must see is. Dan nog Fen, DHG en Wiegedood als meer dan stabiele namen om erbij te hebben. En Moonspell als toffe headliner om de dag af te sluiten.

Zin in!

Users who are viewing this thread