Hardrock & Metal Chat

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.381
2.879
Er is een nieuwe kandidaat voor de club van metalcore bands die mainstream muziek willen maken: The Ghost Inside
Vind het geen slecht numeer maar lijkt totaal niet op hun andere muziek
Dit is toch eigenlijk hoe het altijd gaat in de hardrock en metal. In de 80er jaren wilde iedereen glam maken. Daarna kwam de thrash beweging. Grunge en Nu-metal al net zo. Wordt volgens mij niet alleen door de bands bepaald maar voornamelijk door de platenbazen die geld ruiken. Nu zijn waarschijnlijk BMTH en Parkway Drive de voorbeelden van succes en dus verkoopcijfers. Dus worden dit soort bands toch min of meer gedwongen door de industrie om een meer commerciële koers te varen. Herhaling van zetten en altijd een uitholling van welk genre dan ook. Uiteindelijk zal weer blijken dat alleen de sterkste bands overblijven.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.628
5.066
Accept naar Rock Circus dan misschien?
Zou kunnen, maar een zekerheidje is het allerminst.
The Rock Circus had vorig jaar uitsluitend relatief jonge bands op het affiche (op tribute bands van Iron Maiden en Metallica na dan).
Dat kan natuurlijk toeval zijn, maar kan ook op een zekere insteek duiden.
Voor komende editie staat er in ieder geval al Sepultura, uiteraard ook niet de allerjongste band (hoewel lang niet zo oud als Accept).
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.045
Ik heb zin om dit weekend (zaterdag) een concertje te doen. Want geen vrouw en kids, en dus een vrij avondje. Nu zat ik rond te kijken maar zag kwa concerten ook niet superveel beschikbaar. Maar ik zag dat zaterdag Thrice in de 013 staat. Wat ingeluisterd en ik heb nog wat twijfels. Is dit een goede live band dat jullie weten?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.628
5.066
Ik heb zin om dit weekend (zaterdag) een concertje te doen. Want geen vrouw en kids, en dus een vrij avondje. Nu zat ik rond te kijken maar zag kwa concerten ook niet superveel beschikbaar. Maar ik zag dat zaterdag Thrice in de 013 staat. Wat ingeluisterd en ik heb nog wat twijfels. Is dit een goede live band dat jullie weten?
Boeien wat anderen ervan vinden.
Als iemand hier zou antwoorden dat ze er niks aan vinden, zou dat je er dan van weerhouden om te gaan?
Of als twee mensen er niks aan vinden, en één het geweldig vindt? ;)
Dus gewoon nog een paar keer inluisteren, vaak blijven nummers pas echt plakken/hangen als je ze vaker hebt gehoord (en in veel gevallen blijken dat dan uiteindelijk ook nog eens je favoriete nummers).
In ieder geval alvast een fijn weekend! :)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.045
Boeien wat anderen ervan vinden.
Als iemand hier zou antwoorden dat ze er niks aan vinden, zou dat je er dan van weerhouden om te gaan?
Of als twee mensen er niks aan vinden, en één het geweldig vindt? ;)
Dus gewoon nog een paar keer inluisteren, vaak blijven nummers pas echt plakken/hangen als je ze vaker hebt gehoord (en in veel gevallen blijken dat dan uiteindelijk ook nog eens je favoriete nummers).
In ieder geval alvast een fijn weekend! :)
Ow, ik blijf altijd wel bij mijn mening hoor, dat is hier wel bekend volgens mij :). Maar bij twijfel kan je altijd vragen naar bepaalde ervaringen. Anders wordt het een avondje Playstationen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en MetalLimbo

JK79

Gouden Tip
11 sep 2021
499
1.225
Ik sta nu in de 013 voor Currents, maar ik heb nog nooit zo'n lege zaal gezien waarbij ook nog eens het hele balkon + trappen afgezet zijn. Wel lekker veel ruimte!
Tja waarschijnlijk de meeste zuiderlingen bezig met carnaval.
Maar zo kun je wel lekker rustig vooraan staan.
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
251
513
Ik sta nu in de 013 voor Currents, maar ik heb nog nooit zo'n lege zaal gezien waarbij ook nog eens het hele balkon + trappen afgezet zijn. Wel lekker veel ruimte!
Tja waarschijnlijk de meeste zuiderlingen bezig met carnaval.
Maar zo kun je wel lekker rustig vooraan staan.

Dat was precies de reden waarom ik niet ging vorige week. Ongelukkige planning ook om dit in het zuiden met carnaval te plannen. Het was wel verplaatst naar de grote zaal wegens succes, vreemd dat het dan zo leeg was? Omdat ik ze heel graag wil zien ga ik komende vrijdag naar Antwerpen, dat is stijf uitverkocht, zelfs na verplaatsing van Kavka naar Trix. Op Ticketswap zijn de kaarten die beschikbaar komen ook steeds meteen weg, dus er is veel vraag naar blijkbaar.

Hoe was het? Vind Currents op plaat waanzinnig klinken, is het live net zo? En hoe waren de voorprogramma's?
 

Fluxion

Randprogramma
24 feb 2023
205
178
Dat was precies de reden waarom ik niet ging vorige week. Ongelukkige planning ook om dit in het zuiden met carnaval te plannen. Het was wel verplaatst naar de grote zaal wegens succes, vreemd dat het dan zo leeg was? Omdat ik ze heel graag wil zien ga ik komende vrijdag naar Antwerpen, dat is stijf uitverkocht, zelfs na verplaatsing van Kavka naar Trix. Op Ticketswap zijn de kaarten die beschikbaar komen ook steeds meteen weg, dus er is veel vraag naar blijkbaar.

Hoe was het? Vind Currents op plaat waanzinnig klinken, is het live net zo? En hoe waren de voorprogramma's?
Ik was er ook en mijn mening wijkt misschien wat af, gezien ik vooraf al niet al te groot fan was van de voorprogramma's:

Sentinels: Ik vond het live een stuk leuker dan op plaat, positief verrast, maar misschien niet al te memorabel.
Oceans Ate Alaska: Ik moest echt even wennen aan de cleans van de zanger, vond ik op het begin niet al te best. Na een tijdje werd het iets beter of ik raakte er aan gewend en was het wel vermakelijk.
Being As An Ocean: Ja, sorry, maar ik vond het echt niet om aan te horen. Nu deed hun muziek mij sowieso al niet veel, maar ze hadden tijdelijk een andere zanger i.v.m. familieproblemen. En dat maakte het dus niet echt beter. Cleans waren verder wel prima.
Currents: Dit was gewoon heel tof. Show van het jaar? Nee, dat zou ik niet zeggen. Maar hun stijl ligt mij gewoon heel goed en iedereen was enthousiast en had het naar zijn zin. Goede sfeer.

Ik zou voor Currents in ieder geval gewoon gaan. Ik had zelf dus gewoon de volle prijs betaald (toen ze nog in de kleinere zaal stonden), maar ik heb voor mijn kameraad op de dag zelf nog een kaartje voor 10 euro weten te kopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: mvl1980 en Chronicbias

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.171
10.500
Ik was er ook en mijn mening wijkt misschien wat af, gezien ik vooraf al niet al te groot fan was van de voorprogramma's:

Sentinels: Ik vond het live een stuk leuker dan op plaat, positief verrast, maar misschien niet al te memorabel.
Oceans Ate Alaska: Ik moest echt even wennen aan de cleans van de zanger, vond ik op het begin niet al te best. Na een tijdje werd het iets beter of ik raakte er aan gewend en was het wel vermakelijk.
Being As An Ocean: Ja, sorry, maar ik vond het echt niet om aan te horen. Nu deed hun muziek mij sowieso al niet veel, maar ze hadden tijdelijk een andere zanger i.v.m. familieproblemen. En dat maakte het dus niet echt beter. Cleans waren verder wel prima.
Currents: Dit was gewoon heel tof. Show van het jaar? Nee, dat zou ik niet zeggen. Maar hun stijl ligt mij gewoon heel goed en iedereen was enthousiast en had het naar zijn zin. Goede sfeer.

Ik zou voor Currents in ieder geval gewoon gaan. Ik had zelf dus gewoon de volle prijs betaald (toen ze nog in de kleinere zaal stonden), maar ik heb voor mijn kameraad op de dag zelf nog een kaartje voor 10 euro weten te kopen.
Nu ik jouw laatste zin vraag ik me af waarom in de concertwereld eigenlijk nooit met dalende ticketprijzen gewerkt wordt met een slechte verkoop? De laatste tijd zien we steeds meer dynamische prijzen, wat (verrassing) alleen duurdere kaarten in de hand werkt. Maar kan dit ook niet andersom werken? Zowel band als venue zijn gebaat bij een zo vol mogelijke zaal dus waarom kunnen de kaarten niet fors in prijs zakken als maar 25% verkocht is?
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
251
513
Ik was er ook en mijn mening wijkt misschien wat af, gezien ik vooraf al niet al te groot fan was van de voorprogramma's:

Sentinels: Ik vond het live een stuk leuker dan op plaat, positief verrast, maar misschien niet al te memorabel.
Oceans Ate Alaska: Ik moest echt even wennen aan de cleans van de zanger, vond ik op het begin niet al te best. Na een tijdje werd het iets beter of ik raakte er aan gewend en was het wel vermakelijk.
Being As An Ocean: Ja, sorry, maar ik vond het echt niet om aan te horen. Nu deed hun muziek mij sowieso al niet veel, maar ze hadden tijdelijk een andere zanger i.v.m. familieproblemen. En dat maakte het dus niet echt beter. Cleans waren verder wel prima.
Currents: Dit was gewoon heel tof. Show van het jaar? Nee, dat zou ik niet zeggen. Maar hun stijl ligt mij gewoon heel goed en iedereen was enthousiast en had het naar zijn zin. Goede sfeer.

Ik zou voor Currents in ieder geval gewoon gaan. Ik had zelf dus gewoon de volle prijs betaald (toen ze nog in de kleinere zaal stonden), maar ik heb voor mijn kameraad op de dag zelf nog een kaartje voor 10 euro weten te kopen.
Thanks!

Volgens mij heeft de zanger van Oceans Ate Alaska 3 weken geleden de band verlaten, er is nu hals over kop een nieuwe ingevlogen. Zou kunnen verklaren waarom het nog wat onwenning klinkt.

Ga het meemaken vrijdag, ben benieuwd. Kijk sowieso erg uit naar Currents, voor mij de verrassing van vorig jaar (en beste album van het jaar, The Death We Seek).
 

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
292
743
Ik was er ook en mijn mening wijkt misschien wat af, gezien ik vooraf al niet al te groot fan was van de voorprogramma's:

Sentinels: Ik vond het live een stuk leuker dan op plaat, positief verrast, maar misschien niet al te memorabel.
Oceans Ate Alaska: Ik moest echt even wennen aan de cleans van de zanger, vond ik op het begin niet al te best. Na een tijdje werd het iets beter of ik raakte er aan gewend en was het wel vermakelijk.
Being As An Ocean: Ja, sorry, maar ik vond het echt niet om aan te horen. Nu deed hun muziek mij sowieso al niet veel, maar ze hadden tijdelijk een andere zanger i.v.m. familieproblemen. En dat maakte het dus niet echt beter. Cleans waren verder wel prima.
Currents: Dit was gewoon heel tof. Show van het jaar? Nee, dat zou ik niet zeggen. Maar hun stijl ligt mij gewoon heel goed en iedereen was enthousiast en had het naar zijn zin. Goede sfeer.

Ik zou voor Currents in ieder geval gewoon gaan. Ik had zelf dus gewoon de volle prijs betaald (toen ze nog in de kleinere zaal stonden), maar ik heb voor mijn kameraad op de dag zelf nog een kaartje voor 10 euro weten te kopen.
Helemaal mee eens. Sentinels vond ik dan nog het 'beste' voorprogramma, dat was echt heel prima. Oceans Ate Alaska waren de cleans gewoon slecht, zonde want de rest klonk prima. En wat betreft Being As An Ocean, daarvoor hadden ze gewoon Karen uit de Walmart geplukt voor de harsh vocals. Ze klonk in ieder geval alsof ze gefrustreerd de manager wilde spreken, het was echt niet om aan te horen.

Currents was erg strak, klonk goed. Maar het heeft me niet per se weggeblazen.

Sidenote: De halve 013 was afgezet trouwens, er waren 3 tredes open en de rest was dicht. Het balkon dus ook
 

Fluxion

Randprogramma
24 feb 2023
205
178
Volgens mij heeft de zanger van Oceans Ate Alaska 3 weken geleden de band verlaten, er is nu hals over kop een nieuwe ingevlogen. Zou kunnen verklaren waarom het nog wat onwenning klinkt.
Aha, daar was ik nog niet van op de hoogte. Dat zal zeker wel meespelen inderdaad.
En wat betreft Being As An Ocean, daarvoor hadden ze gewoon Karen uit de Walmart geplukt voor de harsh vocals. Ze klonk in ieder geval alsof ze gefrustreerd de manager wilde spreken, het was echt niet om aan te horen.

Currents was erg strak, klonk goed. Maar het heeft me niet per se weggeblazen.
Hahaha, dat is een goede manier om het te omschrijven. Wat betreft Currents: precies dat ja.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.301
6.500
Ik had het al eens gezegd, maar wat vet dat Zeal & Ardor het voorprogramma is bij Heilung. ik zat al meerdere keren te kijken om dat los eens te zien oid, maar dit is ideaal. Ik wil namelijk gewoon erg graag checken hoe het is. Nu is het wel zo, dat meestal het voorprogramma daar dan weer geen goede plek voor is.....
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.177
7.417
Nu ik jouw laatste zin vraag ik me af waarom in de concertwereld eigenlijk nooit met dalende ticketprijzen gewerkt wordt met een slechte verkoop? De laatste tijd zien we steeds meer dynamische prijzen, wat (verrassing) alleen duurdere kaarten in de hand werkt. Maar kan dit ook niet andersom werken? Zowel band als venue zijn gebaat bij een zo vol mogelijke zaal dus waarom kunnen de kaarten niet fors in prijs zakken als maar 25% verkocht is?
Dit specifieke concert was natuurlijk juist verplaatst naar de grotere zaal omdat het uitverkocht was in de kleine zaal, dus je kunt in dit geval niet echt spreken van een tegenvallende verkoop, ook al was de halve zaal afgezet.

verder wel met je eens, maar je krijgt dan natuurlijk wel het gezeik dat de mensen die al een ticket hebben gaan klagen als het concert goedkoper wordt nadat ze een ticket hebben gekocht. met festivals met tegenvallende kaartverkoop zie je nog wel eens acties of prijsverlagingen. geloof dat Fortarock een keer iedereen een extra persoon liet meenemen op zijn ticket? maarja dat festival is ook niet voor niets gestopt. en je had nog rock am ring afgelopen jaar met een hoop acties/aanbiedingen vanwege de dramatische verkoop.
 

Fluxion

Randprogramma
24 feb 2023
205
178
verder wel met je eens, maar je krijgt dan natuurlijk wel het gezeik dat de mensen die al een ticket hebben gaan klagen als het concert goedkoper wordt nadat ze een ticket hebben gekocht.
Dit inderdaad. En ik denk dat mensen ook eerder gaan wachten met het kopen van een kaartje, vooral als ze toch al verwachten dat het niet gaat uitverkopen. Dan doen genoeg mensen nu ook al, maar dan met Ticketswap (waaronder ikzelf). Ik denk dat er genoeg concerten zijn waarbij dit systeem goed zou werken, maar als dit de standaard zou zijn, ben ik bang dat het misschien meer kwaad dan goed doet voor de verkoop.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.552
4.463
Dit inderdaad. En ik denk dat mensen ook eerder gaan wachten met het kopen van een kaartje, vooral als ze toch al verwachten dat het niet gaat uitverkopen. Dan doen genoeg mensen nu ook al, maar dan met Ticketswap (waaronder ikzelf). Ik denk dat er genoeg concerten zijn waarbij dit systeem goed zou werken, maar als dit de standaard zou zijn, ben ik bang dat het misschien meer kwaad dan goed doet voor de verkoop.
Ik zou juist zeggen dat het enkel goed doet qua verkoop en de prijzen eindelijk weer naar een iets of wat betaalbaar niveau zouden zakken
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Fluxion

Randprogramma
24 feb 2023
205
178
Ik zou juist zeggen dat het enkel goed doet qua verkoop en de prijzen eindelijk weer naar een iets of wat betaalbaar niveau zouden zakken
Oh ja, ik doelde eigenlijk ook meer op qua opbrengst voor de artiest. Misschien een beetje onhandig verwoord. Wat betreft het betaalbaar niveau heb je gelijk, prijzen zijn bizar tegenwoordig. Maar dat is natuurlijk met (bijna) alles, niet alleen concerten. Maar misschien denk ik nu ook een beetje te veel aan ticketswap prijsniveaus. Mocht een dergelijk systeem opgezet worden, zal een concert van 28 euro vast niet naar een prijs van 10 euro zakken (zoals met een Currents het geval was). Dus misschien zal dat ook wel meevallen.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Gebruikers die dit onderwerp bekijken