Guns N' Roses

Toch twijfelen om kaartje te kopen. Nooit gezien, vind Ziggo een geweldige plek en toch een van mijn favoriete bands die me kennis hebben laten maken met gitaar spelen. Ik wil de zaterdag gaan en mijn vader verrassen (een dag) voor vaderdag. Duran Duran was dit jaar qua zang ook niet je van het, maar toch wel een leuke avond gehad.

Is het echt zó erg live als ik hier soms lees? Ik hoef geen flauwe opmerkingen maar liever oprechte ervaringen van mensen die vantevoren ook bekend waren met de live-reputatie (van Axl) en of het toch de moeite was.
Niks van aantrekken. Het blijven legendes op een podium.
Zijn er mindere liedjes van Axl? Uiteraard, elke zanger die live zingt zal dat voor hebben.
Is het nog steeds als fan van Guns N Roses een show om van te genieten? Uiteraard!

Heb ze deze zomer in Luxemburg gezien en zou het zo opnieuw doen!
Axl is wispelturig maar dat maakt het toch spannend en leuk? We kijken al genoeg naar bands die niet eens meer live spelen.

Ik zeg: Verras je vader en ga :)

Ps: Heb Axl Rose de eerste keer in 2010 gezien en zelf toen had hij goede en minder goede avonden. Het is bij Axl Rose eigenlijk altijd zo geweest.

Toch twijfelen om kaartje te kopen. Nooit gezien, vind Ziggo een geweldige plek en toch een van mijn favoriete bands die me kennis hebben laten maken met gitaar spelen. Ik wil de zaterdag gaan en mijn vader verrassen (een dag) voor vaderdag. Duran Duran was dit jaar qua zang ook niet je van het, maar toch wel een leuke avond gehad.

Is het echt zó erg live als ik hier soms lees? Ik hoef geen flauwe opmerkingen maar liever oprechte ervaringen van mensen die vantevoren ook bekend waren met de live-reputatie (van Axl) en of het toch de moeite was.
Je kunt Axl op een goede dag treffen, maar de laatste jaren komt het helaas steeds vaker voor dat hij een slechte dag heeft. Ik heb GNR tussen 1992 en 2022 acht keer live gezien en zeven keer klonk hij uitstekend, alleen in Groningen in 2022 klonk het drie uur lang alsof hij Mickey Mouse aan het wurgen was :( Ik was er toen eigenlijk klaar mee maar als ze op vijf minuten fietsen van m’n huis spelen ga ik toch maar weer.

• Geweldig
Waarderingen: RubenFrusciante
En in de Ziggo Dome beide avonden Wolfgang Van Halen’s Mammoth 🦣in het voorprogramma. Én Slash én Wolfie; dubbel feest voor de gitaarliefhebbers!! 🎸

Ligt eraan of hij zijn dag heeft.
Heb ze zelf nu 7x gezien (nederland, duitsland, belgie, ierland)
En moet zeggen de eerste shows waren goed, gevolgd door mindere shows (dublin) maar dit jaar dusseldorf toch echt een hele vette show gezien!

Vindt het nog altijd de moeite waard!

Daarnaast Mammoth is ook echt de moeite waard! Gaaf op plaat maar nog beter live!

• Geweldig

Voor de 1ste keer is het zeker wel de moeite waard om deze legendes te zien. Ik ga denk ik niet ze nog een keer zien maar hoop dat je een topavond hebt!

• Geweldig

Sinds de hereniging inmiddels iets van 10x gezien. Groningen was echt heel slecht (paar dagen later op Graspop was volgens de reviews ook zeer slecht). Maar heb in Bordeaux (2018), Frankfurt (2024) en Luxemburg (2025) echt goede shows gezien met een Axl die goed bij stem was (althans, niks anders dan in de jaren '90, Axl is nooit een geweldige zanger geweest). Andere shows die ik gezien heb (o.a. Goffertpark en Dortmund) waren ook gewoon goed.

Hoe zit het eigenlijk met presales? Buiten de nighttrain presales nog andere te vinden?

Voor de concerten in de Ziggo Dome zijn de volgende tickets verkrijgbaar:
Golden Circle - 173,60 euro
Staanplaatsen - 140 euro
Zitplaatsen premium - 173,60 euro
Zitplaatsen rang 2 - 117,60 euro
Zitplaatsen rang 3 - 106,40 euro
Zitplaatsen rang 4 - 95,20 euro

De ticketprijzen voor Guns N' Roses in de Afas Dome zien er zo uit: €146,31 - €123,91 - €118,30 - €101,51 - €90,30 - €84,70 - €79,11 (inclusief servicekosten en mobiliteitsbijdrage). Voor de grootste fans zijn er ook VIP packages beschikbaar.

• Wow
Waarderingen: Timmetje en Loek123

Ik weet niet of een ervaring van 7 jaar geleden nog relevant is, maar ook toen werd er al veel gezegd en geschreven over de stem van Axl Rose, dus here goes:

Zelf heb ik GnR gezien op Pukkelpop in 2002 en op Graspop in 2018. Voor 2018 twijfelde ik een beetje, omwille van de negatieve reviews rond de stem van Axl Rose (die ik in 2002 trouwens wel nog gewoon heel goed vond). Maar ik moest en zou GnR live zien mét Slash, dus ben ik in 2018 toch naar Graspop gegaan. Daar heb ik echt geen seconde spijt van gehad! Integendeel, ik heb ruim 3 uur intens genoten.

Was de zang van Axl perfect? Nee, waarschijnlijk niet. Maar naar mijn gevoel valt dat live altijd beter mee, als je in de sfeer wordt meegezogen, dan als je op YouTube filmpjes kijkt. Ik heb er alleszins geen last van gehad die avond. Dat terwijl de reviews achteraf ook nogal verdeeld waren. Het hangt er dus volgens mij ook wel deels vanaf of je er op focust of gewoon geniet van het optreden.

Dus als je ze nog nooit gezien hebt en het één van je favoriete bands is (of was), zou ik persoonlijk absoluut niet twijfelen en gewoon gaan! :)

• Geweldig

Users who are viewing this thread