Graspop Metal Meeting HURT/HEAL

Wie is je favoriete GMM headliner?

• Totaal aantal stemmers
    79
  • Opiniepeiling gesloten .
Ik hoop ook dat @Piebe71 zich nog bedenkt en weer terugkomt, als 'ouwe GMM-rot' hoort hij er gewoon bij! 😊

Ik begrijp echter zijn standpunt wel, de laatste dagen werd er wel heel veel geluld over complotten en allianties e.d.
Leuk tot op zekere hoogte, maar het kan dus ook vervelend worden..

Gelukkig lijkt zoals je zegt nu inderdaad weer wat rustiger en normaler te worden, wat het spel en de sfeer m.i. alleen maar ten goede komt. 🙂

Ergens was het ook wel een beetje te verwachten.
Rammstein was op voorhand al het buitenbeentje.
Waar je bij meerdere bands wel kon discussiëren of ze wel groot/headlinerwaardig genoeg zijn om in dit spel meegenomen te worden, gold voor Rammstein juist het tegenovergestelde.
Het is waarschijnlijk de enige naam die GMM inmiddels is ontgroeid (mogelijk SOAD ook, maar daar valt nog over te twisten).

En net als bij alle grote namen zijn er natuurlijk heel veel mensen die er wat van vinden.
En daar komen dan de meningen over frontman Till Lindemann nog eens bovenop.

Hadden we Rammstein er dan maar beter uit kunnen laten?
Wat mij betreft niet.
Het heeft toch voor de nodige spanning en vermaak gezorgd, en ondanks enige frustratie bij sommigen is het nooit echt uit de hand gelopen.
En de strijd om Rammstein vormde ook wel een mooi breekpunt precies halverwege het spel.
Wellicht spreken we straks wel van een pre-Rammstein en post-Rammstein fase van het spel? 😉
Dan voor de liefhebbers ook nog wat statistieken over de 'Grote Rammstein-oorlog'. 😉

Uiteindelijk zijn er 450 pluspunten en 550 minpunten uitgedeeld aan Rammstein, wat het totaal aan toegekende punten dus op exact 1000 brengt!
Daarmee zijn ze vanzelfsprekend tot nu toe verreweg de meest betwiste band van het spel (en ik betwijfel ten zeerste of daar nog een band overheen zal gaan 😅).
Inmiddels is Tool wel Within Temptation gepasseerd in die ranking, en ook Scorpions kwam aardig dichtbij (frappant dat zij op dezelfde dag eruit vlogen als hun landgenoten 🙂).

1768155581687.png

Hieronder ook nog de nodige details over het scoreverloop voor de échte cijferfetisjisten. 😛

1768157768020.png

Een nulscore staat uiteraard voor een dag waarop wel is gestemd, maar niet voor/tegen Rammstein.
Lege vakjes zijn dagen waarop niet is gestemd.

Laatst bewerkt:
Dat is natuurlijk niet zo vreemd, WT ligt er al een tijdje uit.
Dat wil niet zoveel zeggen, er liggen er ook een hele hoop uit ná WT, maar die zijn (op Scorpions en uiteraard Rammstein na) niet in de buurt gekomen van het aantal punten dat aan WT is besteed.
En ook de meeste bands die er wel nog inzitten komen (buiten Tool) vooralsnog niet in de buurt daarvan (hoewel ik verwacht dat in ieder geval BMTH en Nightwish er nog wel overheen zullen gaan).

Ik sta niet eens in de Rammstein lijst, terwijl ik toch elke dag tien (min)punten heb verdeeld aan andere bands 😎 Rammstein is gewoon zo zoutloos voor mij dat het me helemaal niks doet of ze er wel of niet staan.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Nu het spel toch stilletjes aan in de helft zit, vond ik het eens tof eens naar de voorlopige top 8 te kijken

• Slipknot – 185
  • Parkway Drive – 154
  • Nine Inch Nails – 144
  • System Of A Down – 136
  • Gojira – 135
  • Machine Head – 128
  • Tool – 124
  • Korn – 120

Wat mij als eerste opvalt is dat Iron Maiden er juist niet bij is en op de reservebank moet

Ook opvallend: de relatief goedkopere bands als Parkway Drive, Gojira en Machine Head scoren hoog

Met drie megaheadliners (Tool, Slipknot en System Of A Down) zou deze line up natuurlijk onbetaalbaar zijn. Maar uitverkopen zou het wel

Mij persoonlijk zouden vooral Machine Head, Parkway Drive en Soad trekken. Maar ook nog een band (mijn secret soldier waarover ik het had), maar die ga ik om strategische redenen niet noemen, en met nog 5 opties over wordt het al zoinzo te makkelijk om te raden

• Haha
Waarderingen: Rockbeer
Iron Maiden lijkt me typisch zo'n band die de meesten ongemoeid zullen laten, aangezien ze van deze lijst in vrijwel alle opzichten een van de minst controversiële namen zijn.
Naarmate het spel vordert, zullen de punten nog wel omhoog schieten, lijkt me.
Klopt hoor, maar had gewoon zin om er wat positiviteit in te gooien. :D

• Geweldig
Waarderingen: MetalLimbo
Nu het spel toch stilletjes aan in de helft zit, vond ik het eens tof eens naar de voorlopige top 8 te kijken

• Slipknot – 185
  • Parkway Drive – 154
  • Nine Inch Nails – 144
  • System Of A Down – 136
  • Gojira – 135
  • Machine Head – 128
  • Tool – 124
  • Korn – 120

Wat mij als eerste opvalt is dat Iron Maiden er juist niet bij is en op de reservebank moet

Ook opvallend: de relatief goedkopere bands als Parkway Drive, Gojira en Machine Head scoren hoog

Met drie megaheadliners (Tool, Slipknot en System Of A Down) zou deze line up natuurlijk onbetaalbaar zijn. Maar uitverkopen zou het wel

Mij persoonlijk zouden vooral Machine Head, Parkway Drive en Soad trekken. Maar ook nog een band (mijn secret soldier waarover ik het had), maar die ga ik om strategische redenen niet noemen, en met nog 5 opties over wordt het al zoinzo te makkelijk om te raden
Wat is een zoinzo?

• Haha
Waarderingen: Chiel en MetalLimbo
A Perfect Circle - 60
Alice Cooper - 40
Avenged Sevenfold - 71
Bring Me The Horizon - 116
Faith No More - 70
Ghost - 50
Gojira - 135
In Flames - 71
Iron Maiden - 119
Judas Priest - 100
Korn - 120
Lamb Of God - 90
Machine Head - 128
Nightwish - 101
Nine Inch Nails - 144
Parkway Drive - 154
Sabaton - 47
Slayer - 43
Slipknot - 185
System Of A Down - 136
Tool - 124
Twisted Sister - 20 (-10)

• Leuk
  • Grrr
Waarderingen: Royke en Jimmeh07
A Perfect Circle - 60
Alice Cooper - 40
Avenged Sevenfold - 71
Faith No More - 70
Ghost - 50
Gojira - 135
In Flames - 71
Iron Maiden - 119
Judas Priest - 100
Korn - 120
Lamb Of God - 90
Machine Head - 128
Nightwish - 91 (-10)
Nine Inch Nails - 144
Parkway Drive - 154
Sabaton - 47
Slayer - 43
Slipknot - 185
System Of A Down - 136
Tool - 124
Twisted Sister - 20

A Perfect Circle - 60
Alice Cooper - 40
Avenged Sevenfold - 71
Faith No More - 70
Ghost - 51 (+1)
Gojira - 135
In Flames - 71
Iron Maiden - 119
Judas Priest - 100
Korn - 123 (+3)
Lamb Of God - 90
Machine Head - 128
Nightwish - 91
Nine Inch Nails - 144
Parkway Drive - 154
Sabaton - 47
Slayer - 43
Slipknot - 185
System Of A Down - 136
Tool - 130 (+6)
Twisted Sister - 20

Nog een sympathy point voor Ghost die helaas in een niet meer te redden val van The Pinnacle naar The Pit zijn beland.

Users who are viewing this thread