Ik hoop ook dat
@Piebe71 zich nog bedenkt en weer terugkomt, als 'ouwe GMM-rot' hoort hij er gewoon bij!
Ik begrijp echter zijn standpunt wel, de laatste dagen werd er wel heel veel geluld over complotten en allianties e.d.
Leuk tot op zekere hoogte, maar het kan dus ook vervelend worden..
Gelukkig lijkt zoals je zegt nu inderdaad weer wat rustiger en normaler te worden, wat het spel en de sfeer m.i. alleen maar ten goede komt.
Ergens was het ook wel een beetje te verwachten.
Rammstein was op voorhand al het buitenbeentje.
Waar je bij meerdere bands wel kon discussiëren of ze wel groot/headlinerwaardig genoeg zijn om in dit spel meegenomen te worden, gold voor Rammstein juist het tegenovergestelde.
Het is waarschijnlijk de enige naam die GMM inmiddels is ontgroeid (mogelijk SOAD ook, maar daar valt nog over te twisten).
En net als bij alle grote namen zijn er natuurlijk heel veel mensen die er wat van vinden.
En daar komen dan de meningen over frontman Till Lindemann nog eens bovenop.
Hadden we Rammstein er dan maar beter uit kunnen laten?
Wat mij betreft niet.
Het heeft toch voor de nodige spanning en vermaak gezorgd, en ondanks enige frustratie bij sommigen is het nooit echt uit de hand gelopen.
En de strijd om Rammstein vormde ook wel een mooi breekpunt precies halverwege het spel.
Wellicht spreken we straks wel van een pre-Rammstein en post-Rammstein fase van het spel?