Slipknot. Tsja. Heb ze 2x gezien. 2x super goed. Maar das wel een jaar of 20-25 geleden. Maar dat heb ik met Korn ook

Zolang die allebei inderdaad gewoon de greatest hits festival sets doen niks mis mee op zich.
Manson 1x gezien. vond ik toen al tegenvallen. Is vast niet veel beter nu.
Mee eens hoor, we weten dat dat soort bands er zijn. En ja wat afwisseling is fijn, maar het probleem is dat er niet zo enorm veel van die bands zijn, en dat je afhankelijk bent van wie er touren.
En dan kom ik weer op mijn punt dat als we jongere bands geen headline of wat hogere plek gunnen op de podia we dit probleem in stand houden. (‘Ze zijn er nog niet klaar voor/niet groot genoeg’ ‘ze zijn niet metal genoeg’)
Want kijk even naar de niet ‘legacy’ bands die we als potentiële headliners aangeven.
PWD (2003)
Slipknot(1995)
Korn(1993)
Gojira (1996)
Faith no more(1979, eerst andere naam, sinds ‘82 fnm)
Andere bands:
Architects (2004)
BMTH (2004)
MC (1981)
JP (1969)
Sleep token (2016)
MiW (2004)
Lorna shore (2009)
Knocked loose (2013)
Turnstile (2010)
Volbeat (2001)
Sabaton (1999)
Is even een greep uit de bands voor volgend jaar en van dit jaar.
Het is toch bizar dat vrijwel alles 20+ jaar oud is wat een beetje hoog op een MainStage staat. En niet alleen north/south he.
Bury tomorrow (2006)
Plot in you (2010)
De jongste band in dit rijtje is sleep token. En die bestaan 10 jaar.
Als het 20 jaar duurt voor we bands een hogere plek geven, dan zitten we de komende 10-20 jaar dus nog vast aan bands als Slipknot en Korn en BMTH. En ja die worden dan op een gegeven moment de legacy acts die al 40 jaar spelen. En de (dan) afgelopen 10 jaar niks hebben uitgebracht.
Een hoop mensen willen SOAD wel zien. (Ik ook hoor)
Begonnen in 1994. Laatste album uit 2005!!
Verdient die band het dan meer om er te staan dan bands die na hen zijn begonnen en wel de afgelopen 20 jaar 5-6 albums hebben uitgebracht?