Graspop Metal Meeting 2027

Ik heb het idee dat LOG geen lange sets kan spelen (wellicht kan de zanger dat niet aan) en daarom geen headliner van de echt grote festivals zijn. Op Dynamo zijn ze weliswaar headliner maar spelen ze slechts 70 minuten.
Met een nieuw album op zak had ik van het najaar wel een headline tour verwacht maar ze supporten ffdp. Sowieso kan ik mij geen headline tour van ze herinneren.

Neemt niet weg dat ik het absoluut een headline waardige band vind (maar dat vind ik al jaren). Energieke show en uitgebreid repertoire met veel vette nummers en ook recentere albums bevatten elk wel een paar vette nummers.

• Leuk
Waarderingen: BlackwaterPark
Ik heb het idee dat LOG geen lange sets kan spelen (wellicht kan de zanger dat niet aan) en daarom geen headliner van de echt grote festivals zijn. Op Dynamo zijn ze weliswaar headliner maar spelen ze slechts 70 minuten.
Met een nieuw album op zak had ik van het najaar wel een headline tour verwacht maar ze supporten ffdp. Sowieso kan ik mij geen headline tour van ze herinneren.

Neemt niet weg dat ik het absoluut een headline waardige band vind (maar dat vind ik al jaren). Energieke show en uitgebreid repertoire met veel vette nummers en ook recentere albums bevatten elk wel een paar vette nummers.
Is dat echt nodig voor een headliner dan? dit jaar hadden alle north stage headliners een set van 75 minuten, Def leppard stopte na 60 minuten en kwam uiteindelijk 5 minuten later nog een nummertje spelen omdat de organisatie ze verteld had dat ze nog tijd hadden om te vullen
zo zijn er nog veel voorbeelden, zoals bijvoorbeeld die fantastische set van machine head in 2023.
Lamb of god speelde de vorige keer op Graspop ook een set van 70 minuten en die set was hier wel zeer positief ontvangen

Een headline set moet niet altijd 90 minuten zijn

Overigens doet Lamb of god inderdaad weinig headline shows hier, in 2019 en 2023 waren de laatste zaalshows in Nederland. mag van mij wel wat vaker.

• Leuk
Waarderingen: saurus
Lamb of God was in april op tournee door de VS als headliner met Kublai Khan TX, Fit for an Autopsy en Sanguisugabogg. Ze staan ook gepland om in 2024 als headliner op te treden met Mastodon, Kerry King en Malevolence.

In 2022 zullen ze te zien zijn naast Killswitch Engage, Motionless in White, Fit for an Autopsy, Suicide Silence, Spiritbox en Animals as Leaders. Afgezien van grote tournees met Pantera en Megadeth, zijn ze in de VS vrijwel altijd headliner.

In Europa is dat minder het geval; daar waren ze supportact voor Slayer (2018), Kreator (2023) en Five Finger Death Punch (2027). Het is onzeker of ze zonder een grotere band grote zalen in Europa zouden kunnen vullen..

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: BlackwaterPark

In die "extremere" genres is het denk ik hoe dan ook wel moeilijk om 2 h te spelen. Bijna geen enkele drummer kan 2 h trommelen met blastbeats en constant aan pakweg 250 BPM. Dat veroorzaakt stijve spieren, blaren op de handen ed. Het is nu een maal een topsport 😉😁

• Leuk
Waarderingen: Jimmeh07
In die "extremere" genres is het denk ik hoe dan ook wel moeilijk om 2 h te spelen. Bijna geen enkele drummer kan 2 h trommelen met blastbeats en constant aan pakweg 250 BPM. Dat veroorzaakt stijve spieren, blaren op de handen ed. Het is nu een maal een topsport 😉😁
Chris Adler kon volgens mij wel 4 uur achtereen drummen. Nog nooit een andere drummer zo relaxt achter zijn kit zien zitten en toch zo energiek drummen. Maarja, die zit dan ook niet meer in de band

• 100
Waarderingen: Hellbanger
Chris Adler kon volgens mij wel 4 uur achtereen drummen. Nog nooit een andere drummer zo relaxt achter zijn kit zien zitten en toch zo energiek drummen. Maarja, die zit dan ook niet meer in de band
Chris Adler was echt een beest ja, jammer dat die weg is

weet je ik zit net lekker in het zonnetje met een bakkie erbij de foto's een filmpje te bekijken van het afgelopen jaar en wat me opvalt is bij de coverband van Green Day dat het best wel druk en gezellig was dus wat mij betreft laten ze maar doorkomen

Wij hebben ze helaas gemist (maar wel gehoord vanaf de camping) en die mogen wat ons betreft er zeker weer zijn hoor. Klonken echt super goed.

LOG: ken ze van naam. Heb door de vele vermeldingen hier maar eens even naar het nieuwe album geluisterd. Klinkt best lekker. Ga ik eens wat meer van luisteren 😀

• On fire
Waarderingen: Piebe71 en Loek123
Malheureusement, nous les avons ratés (mais nous les avons entendus depuis le camping), et à notre avis, ils devraient absolument revenir. Ils jouaient vraiment super bien.

LOG : Je les connais de nom. Vu le nombre de fois où on en a parlé ici, j'ai décidé d'écouter leur nouvel album. C'est plutôt pas mal. Je vais en écouter d'autres.😀
Ashes Of The Wake / Sacrament 😈

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Is dat echt nodig voor een headliner dan? dit jaar hadden alle north stage headliners een set van 75 minuten, Def leppard stopte na 60 minuten en kwam uiteindelijk 5 minuten later nog een nummertje spelen omdat de organisatie ze verteld had dat ze nog tijd hadden om te vullen
zo zijn er nog veel voorbeelden, zoals bijvoorbeeld die fantastische set van machine head in 2023.
Lamb of god speelde de vorige keer op Graspop ook een set van 70 minuten en die set was hier wel zeer positief ontvangen

Een headline set moet niet altijd 90 minuten zijn

Overigens doet Lamb of god inderdaad weinig headline shows hier, in 2019 en 2023 waren de laatste zaalshows in Nederland. mag van mij wel wat vaker.
Ik vind 75 minuten echt dikke prima voor een headline show. Maar dan wel continu spelen en geen gekut tussendoor (Limp Bizkit fratsen). GnR met 3 uur en dan heel veel stiltes en vooral lange nummers, dat is mij echt te veel.

Een band als Rammstein kan vast 3u lang het publiek boeien. Verder ken ik er maar weinig. En liever dat de band 75 of 90 minuten 110% geeft dan 3 uur lang op spaarstand.

Users who are viewing this thread