Graspop Metal Meeting 2027

De firma die de nieuwe tenten heeft gebouwd heeft de afmetingen op zn Facebook gezet.
Marquee: 55m op 100m
Metaldome: 43m op 66m
Classic rock cafe: 25m op 36m
Oftewel dus:
Marquee: 5500 m2
Metal Dome: 2838 m2
Classic Rock Café: 900 m2
Dat is ongeveer een verhouding 6:3:1.
MD ≈ 3x CRC
Marquee ≈ 2x MD
Best leuk om te weten. 🙂

Een count your blessings show gaat sowieso niet gebeuren, is ook niks voor de mainstage maar meer iets voor een tent

99% van de fans die dit jaar een dagticket kochten voor BMTH zouden bij een deathcore show van ze gillend wegrennen na 1 nummer
Ook al is het ook niet helemaal mijn muziek, het zag er wel sick uit daar in Manchester.

Maarrr heb liever dat ze een jaartje overslaan en dan in 2028 een 15 years of Sempiternal show komen doen. Een mens mag hopen.

Wel zot dat de marquee 2x MD is, en nog steeds geen eigen bar heeft :LOL:
Naar mijn gevoel was die maar een beetje groter, maar ik sta dan ook meestal gewoon vooraan :sneaky:

• 100
Waarderingen: MetalLimbo
Eens begonnen aan een overzichtje van wat we tot nu toe weten (voornamelijk via ACM). 🤓
Dit is een selectie van de in mijn ogen meest relevante festivals en bands.

Ik heb de periode bewust vrij breed gekozen: 7 weken voor en na GMM (t/m Alcatraz).
Vanzelfsprekend geldt dat hoe verder een band van GMM verwijderd is (oftewel hoe lager op de lijst), hoe onwaarschijnlijker deze (vooralsnog) is.

In grijs festivals die nog geen namen bekend hebben gemaakt, maar die we zeker in de gaten moeten houden.
In oranje Belgische festivals, namen die hiervoor bekend gemaakt worden zijn uiteraard ook onwaarschijnlijk (of welhaast uitgesloten) voor GMM (zeker nu DRF naar eind mei is opgeschoven).

1784019271945.png
1784019319254.png

Eens begonnen aan een overzichtje van wat we tot nu toe weten (voornamelijk via ACM). 🤓
Dit is een selectie van de in mijn ogen meest relevante festivals en bands.

Ik heb de periode bewust vrij breed gekozen: 7 weken voor en na GMM (t/m Alcatraz).
Vanzelfsprekend geldt dat hoe verder een band van GMM verwijderd is (oftewel hoe lager op de lijst), hoe onwaarschijnlijker deze (vooralsnog) is.

In grijs festivals die nog geen namen bekend hebben gemaakt, maar die we zeker in de gaten moeten houden.
In oranje Belgische festivals, namen die hiervoor bekend gemaakt worden zijn uiteraard ook onwaarschijnlijk (of welhaast uitgesloten) voor GMM (zeker nu DRF naar eind mei is opgeschoven).

Bekijk bijlage 21806
Bekijk bijlage 21807

Copenhell kan je nog toevoegen, de week na Graspop dit jaar (zou dat iets betekenen voor de headliners, dit jaar waren ze ook speciaal een weekend later dacht ik)

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Copenhell kan je nog toevoegen, de week na Graspop dit jaar (zou dat iets betekenen voor de headliners, dit jaar waren ze ook speciaal een weekend later dacht ik)
Klopt, staat om een of andere reden nog niet ertussen op ACM.
Is natuurlijk ook pas een eerste opzetje.
De lijst zal nog vele malen langer (en breder) worden zodra de aankondigingen echt binnen beginnen te stromen.. 🙂

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Users who are viewing this thread