Graspop Metal Meeting 2026

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lars.
  • Startdatum Startdatum
  • Featured
De metal dome. Idd mooie tent.
Maar zijn dat geen schermen aan de zijkant, tussen de rechthoeken met verlichting op? Wat hangen die daar tedoen, heb ze nog geen 1x aangezien..

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en Joslittel
Je kan Knocked Loose goed vinden of niet, maar kunnen we even overeenkomen dat dit geen Main Stage band is?

Headliner Ieper, Brakrock, Groezrock, Jupiler Stage zeker waard, maar die zombie hardcore is niet echt toegankelijk.

Gisteren met een zeer valse noot gestart. Iemand had blijkbaar mijn Ticketmaster account gehackt. Gelukkig ken ik iemand van de organisatie en hebben ze de fraudeur (of mogelijks iemand die van de fraudeur het ticket had gekocht, maar dat weet en hoop ik van niet) zijn bandje kunnen blokkereren en mijn bandje activeren

Dat heeft allemaal wel even geduurt dus pas binnen bij Accept. Ik had mijn skullies nog niet terug (moesten eerst de fraudeur of koper van fraudeur te pakken krijgen) dus ik was in stress en amper kunnen genieten van Accept dus. Ook doordat ik niks van fles had om deftig af te kunnen koelen en aan de kraantjes van de wc moest drinken.

Heb mij er toch wat over gezet en zo een leuke show gezien van Wind Rose. Ik dacht dat ze de headliners van Alcatraz 2030 waren maar eigenlijk ben ik daar gisteren op terug gekomen. Veel minder druk dan verwacht. Zanger zijn Engels trekt op niks, maar ok. Maar ik vond ze toch nog wat tam overkomen, toch leuke show maar niet meer

Het was heet en ik ben daarna naar de tent gevlucht. En toen kwam het verlossende bericht. Skullies. Even gedronken en dan Megadeth

Ik vond het deze keer veel beter dan op South Of Heaven. Eigenlijk gewoon super strak. Bandleden perfect op elkaar ingespeeld. Misschien wel de beste keer al dat ik ze zag!

Tijdens Megadeth al een stuk opbouw gezien van de stage van Within Temptation. Zag er mooi uit maar ik had nu eindelijk skullies en ben dus gaan eten en drinken. Jammer want had ze graag gezien.

Anthrax was heerlijk. Goeie pit ook. Strak gespeeld. Volledig in Anthrax stijl dus niks over te zeggen. Op het einde kwam nog opeens een stuk drumvel van Charlie voor mijn voeten gerold dus rap opgeraapt. Ik had zelfs niet gezien dat hij dat in het publiek gooide. Leuk souvenier dus

Het begon te regenen en ik wou niet dat mijn drumvel (de handtekeningen en setlist er op) zou verzuipen dus ben dat rap tussen een handdoek in mijn fietszak gaan steken. Daardoor niet aan 35 minuten geplande pauze geraakt en door de pit had ik die nodig. Dus eerste deel van The Offspring gevolgd op de tribune. Toen het goed begon te regenen van voor bij de northstage schuin gaan staan en kon alles perfect volgen. Ik heb er echt van genoten

Daarna nog Nin UK. Het eerste deel was saai, het tweede deel leuker want daar zaten de nummers die ik ken. Maar Hurt werd totaal anders gespeeld, eigenlijk gewoon verkracht. Enkel met Head Like A Hole hadden ze me even mee maar verder een saaie vertoning

Spouky Kids was qua show gehalte wat leuker maar muzikaal kwam het dan weer saai over. Ik herkende geen kwade Marilyn Manson uit de jaren 90. Jammere zaak dus!

Vandaag gestart met Bark. Mega strak zoals altijd. Muzikanten perfect op elkaar ingespeeld.

Het zelfde kan ik zeggen over Asomvel. De zanger kwam in leren vest bij 35 graden het podium opgelopen als of het niks was. De band was energiek en had er veel zin in

Daarna een stukje Guilt Trip gezien. Klonk leuk maar toch even naar wc gegaan, gaan drinken en goed Cavalera plekje gaan zoeken

Cavalera was weergaloos, heerlijk. Daarna Trivium vanaf daar bekeken, schuins tegen de crashbarrier dus eigenlijk eerste rij. Ik had vanaf daar perfect zicht. De band was heerlijk. Perfect op elkaar ingespeeld, mega strak, enthousiast, sympathiek, ... . Misschien wel de beste Trivium en beste Graspop shows die ik ooit zag. Dit was echt heerlijk. Genieten van begin tot eind. Dit was goed, dit was heerlijk, ... kortom dit was Trivium!

Daarna tot nu een heel lange pauze. Zo meteen Volbeat en St.Jimmy's maar daar kom ik zondag ochtend (denk ik, anders later) op terug

Je kan Knocked Loose goed vinden of niet, maar kunnen we even overeenkomen dat dit geen Main Stage band is?

Headliner Ieper, Brakrock, Groezrock, Jupiler Stage zeker waard, maar die zombie hardcore is niet echt toegankelijk.
De Wall of Death die ik net op mijn scherm zeg, bewijst het tegendeel. Ik ben normaal gesproken één van de laatste die je het op gaat zien nemen voor dit soort bands, want ik vind er eigenlijk helemaal geen reet aan. En al helemaal niet met zo'n krijsende zanger. Maar deze show was echt mokervet en headlinerwaardig.

Users who are viewing this thread