Graspop Metal Meeting 2026

GMM Zaterdag​

Een kleine samenvatting van de hele zaterdag:

1780255263904.png

Dat levert de volgende 'gemiddelde' Clashfinder op:

1780256401698.png

1780256626197.png

De zaterdag is dus vergelijkbaar met de donderdag (met wat meer paars dan rood zelfs iets beter), en qua groen en rood ook met de vrijdag.
In het middensegment is de zaterdag echter duidelijk een stuk sterker, met beduidend meer blauw en minder paars
Tevens zijn de blauwe bands beter verspreid over de dag dan op de donderdag.

1780256575313.png

1780258303715.png

Waar de Jupiler Stage op donderdag en vrijdag het slechts scorend zijn, is dat op de zaterdag juist compleet omgekeerd.
Sterker nog, deze scoort gemiddeld het best van alle stages tot nu toe!
Maar ook de main stages doen het goed, wat nog maar eens aantoont hoe goed deze dag in de breedte is geprogrammeerd door GMM.

Enige domper op de dag is echter de Marquee, die juist het slechts scoort van alle dagen, met veruit de zwakste headliner.
Desalniettemin is de zaterdag als geheel de best scorende dag tot nu toe.

1780260165406.png

Overigens ook mooi om te zien dat alle South headliners zo goed scoren, dat doet GMM toch weer heel goed blijkbaar.
Helaas kan dat niet gezegd worden van de headliners van de overige podia, die zeer wisselvallig scoren:

Bekijk bijlage 20811
Misschien heeft de score van de South headliners er ook mee te maken dat er geen andere bands tegenover staan...
Geen concurrentie zullen we maar zeggen :rolleyes:

• Leuk
Waarderingen: basti_phantasti
De knocked loose tour verloopt niet van een leien dakje maar ze ploegen zich er door.

Nu alleen hopen dat ze niet gedwongen worden om de Tour af te breken.

De knocked loose tour verloopt niet van een leien dakje maar ze ploegen zich er door.

Nu alleen hopen dat ze niet gedwongen worden om de Tour af te breken.
Dat zou nog wat zijn 🤣
De vervanger van Twisted Sister die er zelf niet geraakt 😆
Maar laten we on a serious note hopen dat de gitarist en zanger er niet te hard van afzien en snel weer de oude zijn!

Sunday's Marquee​

1780269817107.png

Mastodon:​

Voor fans van: Baroness, High on Fire, Kylesa, Red Fang, Neurosis, Gojira

Venom:​

Voor fans van: Motörhead, Bathory, Hellhammer, Celtic Frost, Sodom, Slayer

The Gathering:​

Voor fans van: Anathema, Katatonia, Tiamat, Paradise Lost, Theatre Of Tragedy, Tristania

Kanonenfieber:​

Voor fans van: 1914, Panzerfaust, Mgła, Groza, Gaerea, Minenwerfer

(vervolg)

Vltimas:​

Voor fans van: Morbid Angel, Behemoth, Hate, Belphegor, Nile, Necrophobic

Decapitated:​

Voor fans van: Vader, Dying Fetus, Nile, Aborted, Suffocation, Psycroptic

Gaerea:​

Voor fans van: Groza, Mgła, Uada, Der Weg Einer Freiheit, Harakiri For The Sky, Ellende

Killus:​

Voor fans van: Deathstars, Pain, Marilyn Manson, Rob Zombie, Static-X, Fear Factory

GMM Zaterdag​

Een kleine samenvatting van de hele zaterdag:

Bekijk bijlage 20803

Dat levert de volgende 'gemiddelde' Clashfinder op:

Bekijk bijlage 20804

Bekijk bijlage 20807

De zaterdag is dus vergelijkbaar met de donderdag (met wat meer paars dan rood zelfs iets beter), en qua groen en rood ook met de vrijdag.
In het middensegment is de zaterdag echter duidelijk een stuk sterker, met beduidend meer blauw en minder paars
Tevens zijn de blauwe bands beter verspreid over de dag dan op de donderdag.

Bekijk bijlage 20805

Bekijk bijlage 20809

Waar de Jupiler Stage op donderdag en vrijdag het slechts scorend zijn, is dat op de zaterdag juist compleet omgekeerd.
Sterker nog, deze scoort gemiddeld het best van alle stages tot nu toe!
Maar ook de main stages doen het goed, wat nog maar eens aantoont hoe goed deze dag in de breedte is geprogrammeerd door GMM.

Enige domper op de dag is echter de Marquee, die juist het slechts scoort van alle dagen, met veruit de zwakste headliner.
Desalniettemin is de zaterdag als geheel de best scorende dag tot nu toe.

Bekijk bijlage 20810
Top! Let wel: mijn laattijdige quoteringen staan er nog niet bij. Ik zet ze hier graag nog eens:
Trivium: 6
Breaking Benjamin: 2
Drowning Pool: 7
Mammoth: 2
Knocked Loose: 8

Feuerschwanz: 9
Queensrÿche: 3
Sonata Arctica: 5
Primal Fear: 7
Orden Ogan: 9
Vicious Rumors: 4

Killus, Gaerea, Decapitated, Vlitmas, Kanonfieber: Bands die me niet echt iets zeggen

The Gathering: Deze vind ik wel een toffe band, maar kunnen het niet halen van Alice Cooper

Venom: De enige keer dat ik op zondag in de Marquee zal staan. Kijk wel naar uit.

Mastodon: Nooit wat met gehad, saai in mijn boek.

Users who are viewing this thread