Graspop Metal Meeting 2026

of nog een gek idee, toch meer schaduw, een extra tent zoals die grote tent bij alle eetstandjes, maar nu in de buurt van de metaldome/jupiler?

• Geweldig
Waarderingen: Dwarf
of nog een gek idee, toch meer schaduw, een extra tent zoals die grote tent bij alle eetstandjes, maar nu in de buurt van de metaldome/jupiler?
Dat hebben ze de laatste jaren al gedaan toch? Zijn daar flink uitgebreid met zitplekken en schaduw plekken. Zou niet zo goed weten hoe daar nog een extra tent bij zou passen eerlijk gezegd tenzij ze het festival terrein uitbreiden.

Het is best een groot ding, staanders lijken globaal 8 meter en de nok op globaal 10 meter.

Dit is geen simpele vreet, drink of schaduwtent

De metaldome zoals we die kennen is 14m hoog dus best kans dat ik met de foto schatting nog aan de voorzichtige kant zit.

De marquee is 22 meter hoog.
Dus tenzij ik echt langs zit lijkt me dit niet de kandidaat op basis van formaat.

Laatst bewerkt:

Saturday's Marquee​

1778931426198.png

Six Feet Under:​

Voor fans van: Cannibal Corpse, Obituary, Deicide, Jungle Rot, Debauchery, Benediction

Moonspell:​

Voor fans van: Tiamat, Paradise Lost, My Dying Bride, Rotting Christ, Katatonia, Type O Negative

Corrosion Of Conformity:​

Voor fans van: Down, Crowbar, Clutch, Orange Goblin, Eyehategod, Black Label Society

Lacuna Coil:​

Voor fans van: Within Temptation, Epica, Delain, Leaves' Eyes, Sirenia, In This Moment

(vervolg)

Terrorizer:​

Voor fans van: Napalm Death, Carcass, Repulsion, Brutal Truth, Pig Destroyer, Extreme Noise Terror

Uada:​

Voor fans van: Mgła, Groza, Gaerea, Blackbraid, Winterfylleth, Harakiri For The Sky

Sinsaenum:​

Voor fans van: Behemoth, Baest, Hate, Belphegor, Bloodbath, Deicide

Embryonic Autopsy:​

Voor fans van: Dying Fetus, Cannibal Corpse, Aborted, Cryptopsy, Cattle Decapitation, Cytotoxin

Sinsaenum, Uada, Lacuna Coil zijn voor mij must-sees.

Moonspell zou perfect in mijn straatje moeten passen, maar toch (nog) nooit helemaal ingekomen.
Zou ze toch wel willen zien, net als Corrosion Of Confirmity .

Helaas ondervinden echter al deze bands zware concurrentie van volledige of gedeeltelijke clashes, dat wordt nog aardig puzzelen, of anders momentbeslissingen.

Six Feet Under, Terrorizer, Embryonic Autopsy hoef ik niet echt te zien.
Ironisch genoeg heb ik bij de twee laatstgenoemden nauwelijks clashes... 🫤

• Leuk
Waarderingen: MandyRose en Dwarf
Six Feet Under - Soms heb je een band die in hun beginperiode een paar klassiekers heeft gemaakt, maar ondertussen is afgegleden naar een bedenkelijk niveau, waarbij ze alleen nog generieke, matige rommel maken en een frontman hebben die ver over zijn houdbaarheidsdatum is. Six Feet Under is niet deze band. Six Feet Under heeft ongeïnspireerde matigheid als beginpunt en zij sprinten van daaruit al decennia met rasse schreden achteruit. Die lopen al 30 jaar rond als de norm voor wat bagger is in de extremere metal, waarbij hun Graveyard Classics steeds nieuwe antwoorden vinden op de vraag “Hoe slecht kan metal zijn?”. En zelfs als dat allemaal niet zou kloppen, zelfs dan erkennen ook hun grootste fans dat de stem van Barnes ondertussen volledig kapot is en dat het live nergens meer op lijkt. Als bonus is hun frontman het type dat dweept met denkbeelden als “covid is een hoax” en “school shootings bestaan niet, het zijn acteurs”. Ja, zo eentje met een hoge gunfactor. Het is op plaat niets, het is live niets, het is eigenlijk nooit iets geweest, ze hebben geen nalatenschap en hun frontman is een lul. Flikker deze ontzettende hoop drek eens snel uit onze prachtige Marquee. Dit is niet eens Graspop-waardig, laat staan Marquee-waardig, laat staan Marquee-headliner-waardig. Einde rant.

Al de rest - prima bands

Embryonic Autopsy: Kan zijn dat ik even kijk om te proeven, maar is geen zekerheid.

Sinsaenum: Spelen tijdens Feuerschwanz, niet dus.

Uada: Uit nieuwsgierigheid effe checken

Terrorizer: Had liever Terra Ryzing zien preformen, maar die is gestopt, op de timetable staan die voor mij vrij, dus dat is een might see.

Lacuna Coil: Samen met Nightwish & Within Temptation mijn kennismaking wat men toen nog "Gothic" noemde, reken maar van Si dat ik die ga zien.

Corrosion of Conformity: Zal het moeten afleggen tegen INK en Sonata Arctica.

Moonspell: Een must see voor mij, blij dat ze de marquee niet headlinen, dat is een clash minder.

Six Feet Under: Nope, Avatar krijgt mijn aandacht.

• Leuk
Waarderingen: MandyRose en CedricH
Het is best een groot ding, staanders lijken globaal 8 meter en de nok op globaal 10 meter.

Dit is geen simpele vreet, drink of schaduwtent

De metaldome zoals we die kennen is 14m hoog dus best kans dat ik met de foto schatting nog aan de voorzichtige kant zit.

De marquee is 22 meter hoog.
Dus tenzij ik echt langs zit lijkt me dit niet de kandidaat op basis van formaat.
Krijgen een beetje hulp van het socials team.

Bijlagen

• IMG_9322.jpeg
    IMG_9322.jpeg
    454,4 KB · Weergaven: 75
Embryonic Autopsy: tot dusver niet op de radar kan er dus nog niet veel mee.

Sinsaenum: leuk maar mogelijk clashes in deeg

Uada: waarschijnlijk even zien om te peilen

Terrorizer: ik kon nog niet zoveel gevoel bij.

Lacuna Coil: een mogelijk must see categorie

Corrosion of Conformity: ok maar vast beters te vinden.

Moonspell: ow kan zeker leuk zijn goede kans geen of er clash concurrenten zijn.

Six Feet Under: bleh bleh en nog eens bleh. Hoor de slechtste covers, staan op andere festivals vroeg in de middag. Krijgen dezelfde behandeling als babymetal en presidents. Avoid at all cost.

Krijgen een beetje hulp van het socials team.
Ok als we binnen 1 segment naar 1 zigzag kijken.
Dan is deze 2 to 2,5 meter.
1 segment is dan 4-5 meter
1 staander staander is dan 12-15 meter.

Helemaal binnen de huidige metaldome hoogte.

Voor marquee hoogte moet 1 segment 6 - 7 meter zijn (22 meter huidige hoogte). Dat zijn ze echt niet.
Vergelijk maar met oranje bakkie van de kraan.

• Leuk
Waarderingen: saurus, CedricH en Dwarf
Gezien mijn heel drukke mainstage schema, is de enige band die ik zaterdag in de Marquee waarschijnlijk ga zien Sinsaenum. Puur en enkel omdat de band mee werd opgericht door Joey Jordison. Ik ben dan ook de trotse kenner van 1 lied uit dat begintijdperk! 😎

• Haha
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Dwarf
Embryonic Autopsy: niks voor mij

Sinsaenum: niks voor mij

Uada: niks voor mij

Terrorizer: niks voor mij

Lacuna Coil: een hele gave nieuwe ontdekking! Ik keek er al helemaal naar uit om deze band te gaan zien op Graspop. En toen kwam daar de timetable💔 Helaas ga ik ze missen, maar ik blijf deze band zeker volgen en dan ga ik ze vast nog eens zien op Graspop (of misschien een zaalshow voor die tijd)

Corrosion of Conformity: niks voor mij

Moonspell: niks voor mij

Six Feet Under: niks voor mij

Best sterke marquee line up op zaterdag eigenlijk, jammer dat de metalcore mainstage me nog meer aantrekt waardoor ik waarschijnlijk de hele dag niet in de marquee zal komen

Moonspell, Uada, Sinsaenum en Lacuna Coil zijn allemaal bands die ik normaal gezien best mee zou willen pakken

Vooral Sinsaenum klonk bij inluisteren wel goed en Uada heb ik al eens gezien en vond ik toen ook goed

Best sterke marquee line up op zaterdag eigenlijk, jammer dat de metalcore mainstage me nog meer aantrekt waardoor ik waarschijnlijk de hele dag niet in de marquee zal komen

Moonspell, Uada, Sinsaenum en Lacuna Coil zijn allemaal bands die ik normaal gezien best mee zou willen pakken

Vooral Sinsaenum klonk bij inluisteren wel goed en Uada heb ik al eens gezien en vond ik toen ook goed
Zo jammer dat jij je echt hebt laten verleiden voor die duivelse metalcore Loek😆

• 100
  • Haha
Waarderingen: Jamel en Loek123
Ik zit even te kijken naar fotos van hoe de metal dome was, volgensmij had die constructie niet 2 lagen, en kan op dit nieuwe frame zowel een tentdoek erover als aan de binnenkant worden gespannen? Dat zou meer isolatie zijn en niet zo snikheet worden. Iemand met verstand van tenten bouwen enig idee of het klopt wat ik zeg?

• Leuk
Waarderingen: CedricH

Users who are viewing this thread