Graspop Metal Meeting 2026

Wat zouden de aanwezig op het forum hier het liefst hebben dat er aan het festival veranderd als je iets zou MOETEN kiezen
(dus geen "ik wil enkel dat de muziek goed is en de rest boeit niet keuzes" :) de line up is wat hij is. Wat zou nu nog de festivalervaring voor u kunnen verbeteren.

regels:
Geef de belangrijkste aanpassing per thema en
Maak van de 3 thema's een top 3, met de belangrijkste aanpassing op 1.
categoriën: TERREIN - VISUEEL - ANIMATIE

mine:

1: VISUEEL: Vast gekozen thema, doorgetrokken in het gehele festival (namen stages, aankleding volgens benaming stage, decor op het terrein)

2: TERREIN: Schaduwplekken door evt bomen of andere constructies

3: ANIMATIE: ahum ... Metalmoose
Goh, ik wil enkel dat de muziek goed is en de rest boeit niet
over Upgrades aan de tenten zijn we al jaren bezig, (denk maar aan een bar in de marquee bijvoorbeeld), en schermen aan de jupiler stage (zijkant of achter de front of house) zouden meer dan welkom zijn.

Verbaasd me wel dat TX2 de laagste score heeft, toch van die typische hele toegankelijke emo muziek a la breaking benjamin of three days grace die het hier wel heel goed doen
Voel me enigszins aangesproken, maar ik heb deze tiermaker niet ingevuld omdat ik letterlijk niks kende buiten TX2 (en die dag zit al vol, niet echt meer behoefte om verder te ontdekken). Anders was het wel een want to see geweest.

Overigens valt mij de lage score van Thornhill ook op, na dat laatste album waren er toch louter positieve reacties hier op het forum.

Goh, ik wil enkel dat de muziek goed is en de rest boeit niet
over Upgrades aan de tenten zijn we al jaren bezig, (denk maar aan een bar in de marquee bijvoorbeeld), en schermen aan de jupiler stage (zijkant of achter de front of house) zouden meer dan welkom zijn.
Ok, maar dat antwoord is niet volgens bovengenoemde criteria 😄

• Leuk
Waarderingen: El_Leipo
Visueel: Hoeft van mij niet iets aan veranderd te worden. Tuurlijk is het vet als het festival wat meer samenhangend eruit ziet, maar is geen prio voor mij.

Terrein: Meer (semi) overdekte plekken aan de kant van de mainstages zou fantastisch zijn! Met doeken asn palen o.i.d. zodat je kan schuilen voor regen en zon zonder dat het zicht op de stages teveel wordt weggenomen.

Als ik er dan nog een mag noemen: meer (natuurlijke) ventilatie in de tenten is altijd welkom. Ik word zelf nogal snel onwel in dat soort tenten en ik heb al meermaals tijdens een optreden weg moeten lopen omdat het niet meer ging, altijd erg jammer.

Animatie: ik wil de ducks of trash weer terug zoals ze waren :cry:

• Leuk
Waarderingen: MandyRose en Lars.
Little game!:

Wat zouden de aanwezig op het forum hier het liefst hebben dat er aan het festival veranderd als je iets zou MOETEN kiezen
(dus geen "ik wil enkel dat de muziek goed is en de rest boeit niet keuzes" :) de line up is wat hij is. Wat zou nu nog de festivalervaring voor u kunnen verbeteren.

regels:

mine:

1: VISUEEL: Vast gekozen thema, doorgetrokken in het gehele festival (namen stages, aankleding volgens benaming stage, decor op het terrein)

3: ANIMATIE: ahum ... MetalmooseBekijk bijlage 20112
1. visueel:
De hoogte in, vanachter op het terrein zet er een eettent van 2 verdiepingen waarbij het 2de verdiep uitzicht heeft op de mainstages
aan de andere kant van het terrein zet er een jagermeisterstand neer met terras zodat je vandaar ook naar de mainstages kan kijken.

In de marquee maak aan de zijkanten verhogen met een leuning ervoor eventueel zodat je een soort van staantribune hebt kan je aan 1 kant nog een stuk toog erin voorzien en aan de andere kant een aantal nooduitgangen

Buiten boven de metaldome een scherm boven de ingang zodat je buiten beter kan meevolgen.

Jupiler stage een scherm aan de zijkanten.

2. terrein:
Niet veel aan veranderen, het is een compact terrein met alles op wandelafstand.

Buiten aan de ingang en op iedere camping een merchandise stand zetten met festivalmerchandise.

3. animatie:
Bij de foodtrucks een podium zetten en er tussen de optredens van de jupilerstage in feestbands laten optreden en savonds dit ook mee openhouden in het nachtprogramma, zodat je een soort biergarten creeert met bankjes om aan te zitten en om aan te verbroederen.
Met feestbands bedoel ik bands als, blaas of glory, hayseed dixie, steve'n' seagulls, the dead crew of oddwood, mr hurley and die pulverraffen om maar wat te zeggen.

Laatst bewerkt:
Little game!:

regels:

mine:

3: ANIMATIE: ahum ... MetalmooseBekijk bijlage 20112
Ik vind het eigenlijk prima zoals het is maar een paar praktische zaken wel. Zo denk ik aan verhoogde rolstoelpodia aan elk podium, ook de jupiler stage. Als ook aan schermen bij elk podium. Een toog in de marquee zou voor velen ook welkom zijn. Maar verder is alles grootendeels prima voor mij

Goedemiddag, voor de 1ste keer naar graspop voor ons...
is er een speciale parkeerplek voor kampeerders voor de boneyard?
En hoever is het ongeveer van de parkeerplaats naar boneyard?
We hebben 1 bolderkar. Maar als het een eind lopen is gaan we er meer meenemen.
de parkeertickets zullen binnenkort wel in de verkoop gaan
reguliere parking is voor boneyard bezoekers
loopafstand is moeilijk te zeggen, hangt af van hoe veel geluk je hebt
er zijn een hoop verschillende parkings als de ene vol is wordt je naar de andere geleid

• Leuk
Waarderingen: Dwarf
da's echt ne moeilijke, want er zijn veel variabels. Zelfs het weer gaat mogelijks meespelen met een bolderkar of het moment waarop je toekomt.
Ik wandel meestal +- 30min van parking tot tent, maar ik sta dan ook meestal ergens achteraan en ga met een grote rugzak.

• Leuk
1778606087140.png

Is mijn podium wel die dag!

BMTH was vorige keer subliem dus is voor mij een must see.
Architects en INK zijn beide gevestigde waardes en dus ook zeker mee te nemen.
Fleddy al zo vaak gezien dat ze wat lager staan.
Malevolence is wel tof maar toch een trapje lager dan architects.
Hollywood undead nu 2x gezien, waarvan een keer tof en een keer minder. Hopelijk terug als de eerste keer dus, als ik ga zien.

En zorg voor een fatsoenlijke bolderkar. Geef liever een paar euro's meer uit. Heb er al zoveel zien staan met afgevallen wielen of kapotte assen

• Leuk
Waarderingen: Dwarf en thesummoning
En zorg voor een fatsoenlijke bolderkar. Geef liever een paar euro's meer uit. Heb er al zoveel zien staan met afgevallen wielen of kapotte assen

Heb me wel vermaakt toen we onder genot van een blik bier bij de ingang 2 jaar geleden degene met dunne of zwakke bandjes door de modder zagen gaan ......of juist niet 🫣🤣

Sorry was leedvermaak van de bovenste plank

Succes roepen en al zien van....
"Dat gaat fout ....."

Heb me wel vermaakt toen we onder genot van een blik bier bij de ingang 2 jaar geleden degene met dunne of zwakke bandjes door de modder zagen gaan ......of juist niet 🫣🤣

Sorry was leedvermaak van de bovenste plank

Succes roepen en al zien van....
"Dat gaat fout ....."
Ik kwam toen alleen bij de auto weg nadat ik mijn maat en zoon had afgezet bij Inferno met onze bagage.
Rugzak bij me en een paar biertjes voor onderweg. Was ongeveer een half uurtje lopen en alleen die avond al wel een stuk of 8 bolderkarretjes zien bezwijken. En dat niet eens in de modder.🤭

• Haha

Users who are viewing this thread