Graspop Metal Meeting 2026

Bad Omens trekt nu eenmaal meer volk, vorst zat mooi vol, terwijl de laaste keer architects in de lotto arena het balkon afgesloten was en nog enorm veel plaatsen vrij waren op de onderste ring.

En dit zeg ik als grote fan van Architects

• Leuk
Waarderingen: BlackRamIndian en Mjz
Als BO nu voor de organisatie de best mogelijke vervanger was die ze op het eerste moment ter beschikking hadden dan is het maar zo.
Ze zullen ook gekeken hebben naar het optreden van hun van vorig jaar en indoor voordat ze ze vastgelegd hebben.
Het was blijkbaar nu een moeilijk jaar om grote namen te krijgen zo blijkt uit de andere festivalaffiches toch ook.
Ik denk dat je Bad Omens en Knocked Loose doorelkaar haalt. ;)

• Leuk
Waarderingen: Dwarf, saurus en won666
Als BO nu voor de organisatie de best mogelijke vervanger was die ze op het eerste moment ter beschikking hadden dan is het maar zo.
Ze zullen ook gekeken hebben naar het optreden van hun van vorig jaar en indoor voordat ze ze vastgelegd hebben.
Het was blijkbaar nu een moeilijk jaar om grote namen te krijgen zo blijkt uit de andere festivalaffiches toch ook.
Hoezo vervanger? Is er een reden om te denken dat die niet de eerste keuze waren?

• Leuk
Waarderingen: Mjz
ik denk dat je het theatrale aspect van Ice Nine Kills wel zal kunnen waarderen maar wellicht de muziek niet idd
al hebben ze wel enkele nummers met weinig grunts zijn dat wel uitzonderingen
bijvoorbeeld het nummer dat ze vrij recent hebben gemaakt voor die film Scream

Een beetje zoals Motionless in White met Werewolf, niet heel representatief voor de rest van hun muziek (denk ik), maar geen verkeerd nummer inderdaad!

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Architects verdiende die headlinespot

Bad Omens niet. Maar das mijn mening

Maar u heeft het over Knocked Loose denk ik

Ik snap de consternatie rond Bad Omens ook niet echt eigenlijk. Ze staan gans hun festivalzomer minstens als subheadliner geboekt, en staan al zeker boven Architects als ze op hetzelfde festival staan (zie Hellfest, Rock Am Ring, Download, Greenfield, ...).

Dat het snel is dat ze mogen headlinen, zeker akkoord. Dat het onterecht is, vind ik (gezien hun populariteit) niet.

Bad Omens trekt nu eenmaal meer volk, vorst zat mooi vol, terwijl de laaste keer architects in de lotto arena het balkon afgesloten was en nog enorm veel plaatsen vrij waren op de onderste ring.

En dit zeg ik als grote fan van Architects
Die zijn post-covid maar 3 keer in België geweest (en zijn nog maar 2 jaar echt een sensatie neem ik aan als ik zie dat in 23 nog de Trix deden?). Terwijl voor Architects gerust nog een nulleke achter de 3 mag?

Die zijn post-covid maar 3 keer in België geweest (en zijn nog maar 2 jaar echt een sensatie neem ik aan als ik zie dat in 23 nog de Trix deden?). Terwijl voor Architects gerust nog een nulleke achter de 3 mag?
Maar waar maak je je nu eigenlijk precies zo boos over, dat je er steeds weer over blijft beginnen? In de praktijk spelen Architects en Bad Omens precies even lange sets, dus zo groot is dat verschil niet? En verder hoef je inderdaad maar naar bijvoorbeeld een Hellfest te kijken, waar Architects letterlijk onder Bad Omens op hetzelfde podium op de poster staat. Dus een nog groter verschil dan op Graspop.

Tja, zo werkt dat tegenwoordig niet echt (meer).
Hoe oud een band is of hoe vaak ze ergens hebben opgetreden is zeker niet allesbepalend.

Je merkt toch tegenwoordig dat bands vaker in relatief korte tijd heel populair kunnen worden, soms zelfs bijna uit het niets.
Vroeger moesten bands nog intensief gaan touren en hun albums actief promoten, nu gaat dat allemaal veel makkelijker m.b.v. (social) media als YouTube, Spotify, Facebook, Insta en niet in de laatste plaats TikTok (zie bv. Ghost).
En dan hebben we het nog niet over bands die gepusht worden zoals President.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: won666
Tja, zo werkt dat tegenwoordig niet echt (meer).
Hoe oud een band is of hoe vaak ze ergens hebben opgetreden is zeker niet allesbepalend.

Je merkt toch tegenwoordig dat bands vaker in relatief korte tijd heel populair kunnen worden, soms zelfs bijna uit het niets.
Vroeger moesten bands nog intensief gaan touren en hun albums actief promoten, nu gaat dat allemaal veel makkelijker m.b.v. social media als YouTube, Facebook, Insta en niet in de laatste plaats TikTok (zie bv. Ghost).
En dan hebben we het nog niet over bands die gepusht worden zoals President.
Ik bedoelde het eerder als in ... de portefeuille van de concertganger. Als mensen een band in 4 jaar tijd 3 keer op Graspop kunnen zien dan zijn het al eerder de die hard fans vooral die nog een ticket zullen kopen voor een zaalshow.

Ikzelf heb nog nooit een volledige festivalshow gezien van Architects. Wel toen Winston mee kwam doen, ik had toen juist iets anders gezien in de tent geloof en ik kwam naar het hoofdveld in de eerste plaats om eten te halen, toen ik opeens Temperance hoorde en dat was magisch dus vanaf daar wel een stuk nog gevolgd maar als ik me goed herinner ook niet de hele show (maar wel Temperance volledig). Want wou iets anders nog gaan zien als ik me goed herinner. Maar zodus nog nooit een volledige festivalshow omdat ik ze al zo vaak in een zaal gezien heb. Al zeker 10 keer. Dit jaar ga ik misschien mijn eerste festivalshow eens volledig zien maar ben nog niet zeker ivm Moonspell. Geen mega fan van Moonspell dus moet nog nadenken er over. Sonata Arctica wil ik absoluut zien maar vanaf 20 h heb ik geen strikte must see's meer en als bijna 40 jarige zou het dan kunnen dat ik rustig aan doe. Ik wil de volgende dag absoluut fit op de wei staan voor must see Kuazar

• Leuk
Waarderingen: CedricH
Wel toen Winston mee kwam doen, ik had toen juist iets anders gezien in de tent geloof en ik kwam naar het hoofdveld in de eerste plaats om eten te halen, toen ik opeens Temperance hoorde en dat was magisch dus vanaf daar wel een stuk nog gevolgd maar als ik me goed herinner ook niet de hele show (maar wel Temperance volledig).
Bedoel je Impermanence? Was ook een once in a lifetime moment die Graspop, denk niet dat ze dat erna nog vaak live hebben kunnen nadoen mét Winston.

EDIT: linkje

als bijna 40 jarige zou het dan kunnen dat ik rustig aan doe.
Matt Damon Grandpa GIF

Little game!:

Wat zouden de aanwezig op het forum hier het liefst hebben dat er aan het festival veranderd als je iets zou MOETEN kiezen
(dus geen "ik wil enkel dat de muziek goed is en de rest boeit niet keuzes" :) de line up is wat hij is. Wat zou nu nog de festivalervaring voor u kunnen verbeteren.

regels:
Geef de belangrijkste aanpassing per thema en
Maak van de 3 thema's een top 3, met de belangrijkste aanpassing op 1.
categoriën: TERREIN - VISUEEL - ANIMATIE

mine:

1: VISUEEL: Vast gekozen thema, doorgetrokken in het gehele festival (namen stages, aankleding volgens benaming stage, decor op het terrein)

2: TERREIN: Schaduwplekken door evt bomen of andere constructies

3: ANIMATIE: ahum ... Metalmoose1778590756424.png

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: El_Leipo en MandyRose

Users who are viewing this thread