Ik heb he-le-maal niets met MCR maar die zouden Europese festivals helemaal platwalsen met fans. The Black Parade kwam ook precies in mijn pubertijd uit en de emo cultuur was booming in die tijd. Die pubers zijn nu allemaal volwassen maar willen best even terug naar die tijd hoor. Nostalgie ten top. En hebben daar ook allemaal best wat geld voor over.
Wat daar nog bij komt is dat MCR volgens mij grotendeels nog uit originele leden bestaat. En vergelijk 320k maandelijkse luisteraars in alleen al Londen eens met Till Lindeman. Die heeft 770k WERELDWIJD. MCR was echt dubbel en dwars DE festival headliner geweest als ze Europa hadden getourd.
Het is gewoon echt maar net wie wil/kan qua headliners. Laatste jaren wordt er te vaak een rare keuze gemaakt met minimaal 1 headliner die overkomt als noodzaak dat ik echt niet geloof dat die namen de eerste keuze waren voor die positie. En waar het nu precies aan ligt dat Europa het zo lastig lijkt te hebben met metal/rock festivals te vullen weet ik niet. Want in de US kunnen bands als Metallica, AC/DC, SOAD en Slayer dus blijkbaar wel gewoon geboekt worden, waar hier bewust de keuze gemaakt wordt alleen nog losse shows te doen.