Graspop Metal Meeting 2026

Vanaf wanneer kon je vorig jaar eigenlijk skullies kopen? En waren er vorig jaar niet al meer toegangstickets uitverkocht rond deze tijd?

Vanaf wanneer kon je vorig jaar eigenlijk skullies kopen? En waren er vorig jaar niet al meer toegangstickets uitverkocht rond deze tijd?
vorig jaar kon je vanaf 13 maart skullies kopen. en vorig jaar was rond deze tijd alleen de donderdag uitverkocht.

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Ik gok dat de zondag ergens in de komende maand nog wel eens kan gaan uitverkopen, voor de andere dagen acht ik de kans heel klein
Die donderdag rond begin juni gok ik. Met The Offspring, Megadeth, Within Temptation en Limp Bizkit is dat wel een redelijke nostalgie dag voor velen.

Die vrijdag vlak voor het festival "uitverkocht". Om hun onderhandelingspositie met boekingsagenten te versterken voor volgend jaar. Volbeat die het alleen moet dragen is onvoldoende.

• Leuk
Waarderingen: BlackwaterPark
Bekijk bijlage 18673
toch blij ze nog gehoord te hebben 2j geleden
Wauw, het nummer Breathe Into Me was letterlijk mijn eerste introductie tot alternatieve muziek en ik ben zo blij deze band vorig jaar gezien te hebben in Haarlem en op Graspop (ik sta in het officiële filmpje bij dat nummer vol in beeld met Red t-shirt).

Michael was wel echt bepalend voor de sound, ik ben benieuwd of ze iemand kunnen strikken dat erop lijkt... anders vrees ik dat deze band nooit meer gaat zijn wat het geweest is.

Wauw, het nummer Breathe Into Me was letterlijk mijn eerste introductie tot alternatieve muziek en ik ben zo blij deze band vorig jaar gezien te hebben in Haarlem en op Graspop (ik sta in het officiële filmpje bij dat nummer vol in beeld met Red t-shirt).

Michael was wel echt bepalend voor de sound, ik ben benieuwd of ze iemand kunnen strikken dat erop lijkt... anders vrees ik dat deze band nooit meer gaat zijn wat het geweest is.
Ze kwamen al niet zoveel langs.. 1e keer op graspop toen en het jaar ergens een kleine zaal dacht ik. Zonde wel.

Voor mij toch ook 1 van de 1e bands die me mee in jet genre trokken

Ook maar eens de headliners in volgorde van voorkeur oplijsten:

1. Bring Me The Horizon: met stip op één. Sowieso één van de bands waar ik het meest naar uitkijk.
2. The Offspring: al is het maar omdat ik ze nog nooit heb gezien (wel al de kans gehad, maar kom)
3. Limp Bizkit: eens van aan de toog gehoord, was toen niet echt schitterend, hopelijk meer de moeite als headliner, goede songs genoeg
4. Sabaton: in de beginjaren echt fan, maar dan wat beu geworden
5. Volbeat: idem
6. Knocked Loose: vrij hard, dat geeft ze een streepje voor op nummer 7 en 8
7. Bad Omens
8. Def Leppard

Ook maar eens de headliners in volgorde van voorkeur oplijsten:

1. Bring Me The Horizon: met stip op één. Sowieso één van de bands waar ik het meest naar uitkijk.
2. The Offspring: al is het maar omdat ik ze nog nooit heb gezien (wel al de kans gehad, maar kom)
3. Limp Bizkit: eens van aan de toog gehoord, was toen niet echt schitterend, hopelijk meer de moeite als headliner, goede songs genoeg
4. Sabaton: in de beginjaren echt fan, maar dan wat beu geworden
5. Volbeat: idem
6. Knocked Loose: vrij hard, dat geeft ze een streepje voor op nummer 7 en 8
7. Bad Omens
8. Def Leppard
bad omens heeft wel een paar verrassend harde nummers hoor.

glass houses
dethrone

zitten steevast in de set

• Leuk
Waarderingen: Pommer

glass houses
dethrone

Had een live concert gekeken en kwam wel beter over dan op album
vooral dethrone als afsluiter was top, maar het is dan jammer dat een nummer als Impose vlak ervoor volledig het tempo uit de show haalt

• Leuk
Waarderingen: Pommer

glass houses
dethrone

En Artificial Suicide!

In mindere mate Nowhere To Go, V.A.N. en Anything Human ook, maar het merendeel van de setlist van dit najaar zou ik niet als heel hard omschrijven (al zit er in bijna elk nummer nog wel een opbouw in richting een wat harder einde).

Ik hoop wel dat ze wat aanpassingen gaan doen aan die setlist. Iets als Impose past toch voor geen meter op Graspop (of uberhaupt ergens, wat een draak van een nummer). Gooi dan Exit Wounds ofzo erin en het is al een wereld van verschil.

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Loek123
Zag een mooi live nation 2024 statistiek langskomen.

Graspop 41 milj omzet
4,7 milj winst

Dus 36,3 miljoen aan kosten voor het terrein en de artiesten.

40% gaat aan techniek en terrein op doorgaans.

Dan blijft er nog 21 miljoen over laten we daar nog eens 5 miljoen van afsnoepen die we niet zien.

Zo dan hebben we nog grofweg 16 miljoen of nog iets minder over voor de artiesten.

Nu de gage lijsten van de artiesten erbij en we hebben we een leuke tijd om een plakboek te maken voor 2027 editie

Graspop 41 milj omzet
4,7 milj winst

Dan blijft er nog 21 miljoen over laten we daar nog eens 5 miljoen van afsnoepen die we niet zien.

Zo dan hebben we nog grofweg 16 miljoen of nog iets minder over voor de artiesten.

Nu de gage lijsten van de artiesten erbij en we hebben we een leuke tijd om een plakboek te maken voor 2027 editie
Is dat inclusief of exclusief catering?

Graspop 41 milj omzet
4,7 milj winst

Ga ik toch effe pissig zijn als ze weer de prijs verhogen voor de volgende editie 😅

• Haha
Waarderingen: Dwarf
Het lijkt me niet dat er 16 mil budget voor gage is hoor. De headliners vangen misschien 600k tot bij extreme gevallen zoals Iron Maiden 2 miljoen, maar de meeste undercard bandjes spelen voor een habbekrats (ik denk vanaf 2k)

Het lijkt me niet dat er 16 mil budget voor gage is hoor. De headliners vangen misschien 600k tot bij extreme gevallen zoals Iron Maiden 2 miljoen, maar de meeste undercard bandjes spelen voor een habbekrats (ik denk vanaf 2k)
dat zijn pre-covid prijzen lijkt me, volgens mij zijn de gages een paar jaar geleden wel ruimschoots verdubbeld (net als de kosten van touren)

• Leuk
Waarderingen: BlackwaterPark
Ik denk dat je de gages van veel bands dan wel onderschat hoor 😅

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Ik denk dat Volbeat en Bring Me The Horizon de duurste vissen zullen zijn. Rond de 700000 per band schat ik. Sabaton is heel down to earth, maar heeft wel een gigantische productie en zullen dus ook wel rond die prijsklasse zitten, en bij Def Leppard betaald ge voor de legacy denk ik. Bands als Ankor Bury Tomorrow, Solstafir, ... schat ik rond de 2 a 5 duizend euro per show. En zaken als Anthrax en dergelijke zullen wel rond de 30 a 50 duizend euro zitten. Maar de miljoenen bands zitten er dit jaar niet tussen, denk ik

Users who are viewing this thread