Graspop Metal Meeting 2026

Beetje vreemd en ook een totaal ander genre dan de cancel.
Dit lijkt op een beetje paniek, terwijl er is nog tijd genoeg is.

Trivium en zeker Breaking Benjamin staan daar toch een stukje boven, of ze hebben Iron Maiden en wachten tot als Live is Live de handdoek gooit.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
De organisatie heeft voor deze editie toch wel bijzondere keuzes weten te maken zeg...

We doen het er maar mee, maar voor mij wel echt de laatste keer om zo ver van tevoren al een combi te pakken. Voortaan maar naar een ander festival want die premium-prijs haal ik ondertussen nergens meer uit.
Ik probeer hier niet meer teveel mopper berichten te posten omdat niemand daar wat aan heeft maar hier geef ik je helemaal gelijk in. Voor de totale kosten van het Graspop plaatje heb ik een aantal aansprekende headliners nodig naast de mooie parels in de tenten. Inmiddels is een patroon te herkennen dat de nieuwe headliners gezocht worden in de hoek van Bad Omens, Electric Callboy en blijkbaar nu ook Knocked Loose. Ik vind het niet perse allemaal slecht maar dit zijn niet de bands die mij even 1,5 uur gaan betoveren op de mainstage in de schemer of het donker.

Op basis van één naam ga ik geen te grote conclusies trekken maar deze tendens maakt de kansen er niet groter op dat ik nog veel naar Graspop zal trekken.

• Leuk
Waarderingen: duck en Akephalos
Denk aan uw hart Jaimy, denkt aan uw hart

Ok maar nee echt serieus. Waarop slaagt deze onnozele boeking zelfs? Had ze dan op de plek van Trivium gezet. Dan had ik (zelfs als niet fan) akkoord geweest, dubbele boeking had ik ze nog vergeven. Maar dit? Nee, echt niet. En dat terwijl ze op Hellfest Helloween en Iron Maiden hebben. Ik overweeg serieus om donderdag Graspop te doen, vrijdag en zaterdag Hellfest en op zondag terug Graspop. Spijtig van Trivium maar dat ze m'n kloten kussen op die vrijdag. Mickey Mouse goes "hard""core". M'n kloten.

Dan had ik nog liever een dubbele set van Architects gezien. Die verdienen die plek tenminste (in mijn heilige mening misschien niet boven Trivium maar da's puur op mijn muzieksmaak). Of Ghost of Gojira, waarvan ik beiden geen fan ben. Ghost had ik nog begrepen. Gojira had ik zelfs toegejuicht. Maar dit gedrocht ...

En zoals weleens vaker benoemd; ga alsjeblieft gewoon weer naar 3 dagen in plaats van 4 dagen halve bak te boeken. Zo'n XL editie was leuk als de vijver dus vol met karpers blijkt te zitten. Maar GMM wil nu telkens premium kaviaar verkopen terwijl de vijver vol zit met kikkerdril.

Maar dan zou doorschuiven van Alter Bridge toch in alle gevallen beter te verdedigen zijn?
Je vergeet denk ik even dat AB al doorgeschoven waren, want bij de eerste poster stond er nog iets blanco boven. Dan was het 2x doorschuiven geweest.

Volgende keer mag niemand hier meer klagen ook over ''die band is te klein als Headliner''.

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Ik probeer hier niet meer teveel mopper berichten te posten omdat niemand daar wat aan heeft maar hier geef ik je helemaal gelijk in. Voor de totale kosten van het Graspop plaatje heb ik een aantal aansprekende headliners nodig naast de mooie parels in de tenten. Inmiddels is een patroon te herkennen dat de nieuwe headliners gezocht worden in de hoek van Bad Omens, Electric Callboy en blijkbaar nu ook Knocked Loose. Ik vind het niet perse allemaal slecht maar dit zijn niet de bands die mij even 1,5 uur gaan betoveren op de mainstage in de schemer of het donker.

Op basis van één naam ga ik geen te grote conclusies trekken maar deze tendens maakt de kansen er niet groter op dat ik nog veel naar Graspop zal trekken.
Ik probeer het ook te matigen omdat ik nogal los kan gaan soms hier... Maar als ik kijk naar de logo namen op de poster had het al een matige headliners lineup geweest voor Alcatraz. Is dit nu serieus dat grote metal festival waar de creme-de-la-creme komt? Clashes zijn niet fijn maar er zijn nu soms dagen dat ik volgens mij vanaf 20:00 gewoon nergens iets te zien heb.

En ergens dan maar de hoop dat er linksom of rechtsom een mini/micro compensatie is. Goedkoper parkeren ofzo? Maar de ronduit absurde prijs voor een bout lineup slaat echt nergens op en dat mag best gezegd worden. Ze hebben vast hun best gedaan, maar het is geen liefdadigheidsproject. We betalen er allemaal flink voor, dan hoor je godverdomme ook te leveren.

Ik ga er van uit gaan dat de organisatie gewoon niks beters kon vast krijgen. Linkin Park heeft een tweede verblijf in Werchter, Iron Maiden stond er vorig jaar al, GnR wilt niemand hebben, Ghost tourt niet, Gojira heeft al een tour, Alter Bridge kan niet eens de AB uitverkopen (wat Knocked Loose wel vlot kon vorig jaar),...

Dit zijn situaties die je kan krijgen als je 8 headliners hebt en de spoeling niet zo breed is. Dergelijke affiches gaan we vaker en vaker zien, deal with it.

Net even ingeluisterd... Vreselijk, echt mijn ding niet. Ik kan metalcore wel hebben, maar dit is toch eerder geschreeuw van begin tot einde.

Enfin, het is wat het is. Het bleek al een heel zwakke headlinervisvijver te zijn dit jaar, dus ik weet niet of ik iets anders verwacht had. Positieve noot: nu zal ik niet meer moeten kiezen tussen de headliner en Leprous. Op naar de tent dus. (of ja, 't moet zijn dat ze afsluiten, dan is het gewoon vroeger naar het huisje)

Geschokt, maar Knocked Loose was wel heel dik vorig jaar. Ik ben benieuwd hoe ze dit doen met een HL productie, ik wil niet te vroeg oordelen. Wel een vreemde keus, maar van alle opties is misschien KL wel de band met de grootste reuring.

• Leuk
Waarderingen: RuneBrico
Als de keuze tussen Alter Bridge, Breaking Benjamin en Knocked Loose ging, dan begrijp ik waarom ze Knocked Loose kiezen. Alter Bridge staat binnen 2 weken in de AB en er zijn nog steeds kaarten (terwijl er met Daughtry en Sevendust zelfs solide support acts zijn), daar waar de AB bij Knocked Loose snel was uitverkocht. En het blijft moeilijk inschatten, maar ik betwijfel dat BB veel populairder is, die zijn hier sowieso nooit echt doorgebroken. Voor Trivium valt misschien nog iets te zeggen.

Vul dat aan met Knocked Loose als band die nog stijgende is qua carrière en Alter Bridge en Breaking Benjamin die wel al even over hun hoogtepunt zijn en ik begrijp de keuze wel, ze kiezen voor de band die het best verkoopt.

Goed, het komt allemaal niet in de buurt van Twisted Sister en de knoop wordt (schijnbaar) wel erg vroeg doorgehakt, maar ze zullen echt wel weten dat er geen betere opties beschikbaar waren.

Dat Knocked Loose vorig jaar al om 15u stonden, betekent vooral dat ze toen absurd vroeg stonden, die hadden al perfect iets als de Jupiler Stage kunnen headlinen.

• Leuk
Waarderingen: Jimmeh07
Grapje daarnet he, ik snap zelf ook wel dat Knocked Loose normaal geen GMM headliner is. Maar zoals Jimmy zegt, ze zullen vast vanalles geprobeerd hebben..
ja alles geprobeerd ja dag hoor... Nog ruim 4 maanden de tijd en dan in anderhalve dag met dit aankomen.... Dan heb je niet erg je best gedaan hè

• On fire
Waarderingen: Akephalos

Users who are viewing this thread