Graspop Metal Meeting 2026

1. Something's got to give: Breaking Benjamin eindelijk! En hopen dat ze Firefly niet vergeten.
  2. Something's got to give: Twisted Sister, want dat wordt een zatte schreeuwboel.
  3. Something's got to give now: Bloodywood is zo chaotisch dat het leuk is.
  4. LET THE BODIES HIT THE FLOOR! Drowning Pool
  5. Bark zijn locals die wel steun kunnen gebruiken, wss te hard voor mij, maar go hard or go home.

Bark gezien op Baroeg OpenAir, niks mis mee en wel lekker hoor

Ik noem gewoon alle bands die ik nog nooit gezien heb en daarom eigenlijk het hardst naar uitkijk. Bepalen wie nummer is enzo is echt onmogelijk voor mij

* Distant (keihard verward met Mental Cruelty waardoor ik daar veel naar geluisterd heb en intussen ze heel graag live zou willen zien)

* Guilt Trip (Staan al lang op mijn must see lijstje)

* Death To All (de laatste tijd veel meegereden met een kameraad die heel vaak cd's van death opzet in de wagen, waardoor ik deze band eigenlijk onlangs ontdekt heb. Al vind ik enkel de eerste twee albums goed. Misschien daarom dat ik vroeger nooit in die band ben geraakt, omdat ik steeds de foute nummers luisterde. Hopelijk spelen ze van die twee eerste albums veel)

* Rivers Of Nihil (Ontdekt dankzij Graspop)

* Foreigner (eindelijk deze band eens live zien! Waarschijnlijk de eerste en laatste keer ooit)

* Cavalera A.D. (Wel Sepultura en een andere vorm (op de duur kan ik er echt niet meer aan uit) op de Jupiler Stage in ik denk 2024 wel al gezien, maar deze vorm nog niet geloof ik)

*Kanonenfieber (Vind ik gewoon een leuke band)

* Drowning Pool (Niet veel over te zeggen)
Cavalera in 2024 zeker in deze vorm. Alleen staat het nu volledig in het teken van Chaos A.D. en niet de eerste 2 Sepultura albums. En was destijds echt goed!!!

• Leuk
Waarderingen: Jimmeh07 en won666
1. Bring Me The Horizon
2. Twisted Sister
3. Kanonenfieber

Reden zie:
Mijn top 5 waar ik meest naar uitzie op dit moment:
1. Bring Me The Horizon
2. Twisted Sister
3. Kanonenfieber

BMTH twee jaar geleden gezien. Ondertussen al twee jaar zowat mijn meest beluisterde band, dus ik verwacht er dit jaar nog veel meer te kunnen van genieten.
Met Twisted Sister één van de beste optredens ooit gezien op Graspop, en is lang geleden dat ze er waren.
Kanonenfieber nog nooit gezien, maar hun muziek en hun liveshows spreken me bijzonder aan.

4. Bad omens (nog niet gezien, en nu HL, laatste keer was dat bmth en omvergeblazen)
5. Scowl (Beetje fanboy na ze in 24 te ontdekken op RW, heb momenteel ook gwn mn sweater aan van hun)

• Winning
Waarderingen: thesummoning
Na een zeer uitgebreide luistersessie van enkele weken kom ik tot de conclusie dat er het dit jaar toch enorm moeizaam ging om door alle namen te kunnen geraken. De komende editie is enerzijds gevuld met enorm mooie nieuwe namen maar wekt toch ook enige zorgen op voor de toekomst vanwege de toch overwegend lage kwaliteit van vele andere bands. Ook zijn er toch een aantal grote namen die voor mij nu al echt niet meer hoeven (bijvoorbeeld The Sex Pistols). Afgelopen jaren waren toch meer gevuld met echte meezingers zowel de echte klassiekers alsook covers zijn maar mager komend jaar (en vele die er dan zijn bijvoorbeeld die cover van Dragostae Din Tei gebracht door Feuerschwanz is zo slecht dat ik de band enkel maar kan toewensen dat ze nooit meer geboekt worden.)

Als conclusie maak uit de line up op dat er toch veel geld lijkt te zijn gegaan naar het vernieuwen van het terrein en er dit jaar op vlak van line up een beetje bespaard is. (Geen ramp overigens).

Om te eindigen, hier mijn top 5:

1. Accept
2. Queenryche
3. Mammoth
4. Foreigner
5. Sleep Theory

Na een zeer uitgebreide luistersessie van enkele weken kom ik tot de conclusie dat er het dit jaar toch enorm moeizaam ging om door alle namen te kunnen geraken. De komende editie is enerzijds gevuld met enorm mooie nieuwe namen maar wekt toch ook enige zorgen op voor de toekomst vanwege de toch overwegend lage kwaliteit van vele andere bands. Ook zijn er toch een aantal grote namen die voor mij nu al echt niet meer hoeven (bijvoorbeeld The Sex Pistols). Afgelopen jaren waren toch meer gevuld met echte meezingers zowel de echte klassiekers alsook covers zijn maar mager komend jaar (en vele die er dan zijn bijvoorbeeld die cover van Dragostae Din Tei gebracht door Feuerschwanz is zo slecht dat ik de band enkel maar kan toewensen dat ze nooit meer geboekt worden.)

Als conclusie maak uit de line up op dat er toch veel geld lijkt te zijn gegaan naar het vernieuwen van het terrein en er dit jaar op vlak van line up een beetje bespaard is. (Geen ramp overigens).

1. Accept
2. Queenryche
3. Mammoth
4. Foreigner
5. Sleep Theory
Welkom op het forum! Paar zaken begrijp ik niet helemaal. Je geeft aan dat grote namen als de Sex Pistols niet meer hoeven te komen. Dat is toch al lang geen grote naam meer. En beoordeel je nu bands op de covers die ze spelen of ze daarom wel of niet op de lineup horen? Die begrijp mij ook niet helemaal. Aan je top 5 te zien kom je meer voor de oudere bands. Maar Foreigner is toch ook al lang over hun prime heen om dan toch een voorbeeld te noemen.

Welkom op het forum! Paar zaken begrijp ik niet helemaal. Je geeft aan dat grote namen als de Sex Pistols niet meer hoeven te komen. Dat is toch al lang geen grote naam meer. En beoordeel je nu bands op de covers die ze spelen of ze daarom wel of niet op de lineup horen? Die begrijp mij ook niet helemaal. Aan je top 5 te zien kom je meer voor de oudere bands. Maar Foreigner is toch ook al lang over hun prime heen om dan toch een voorbeeld te noemen.
Sex Pistols is op de affiche toch een wat grotere naam.

Het cover gedeelte is geen meting van de bands eerder iets dat op viel tijdens het inluisteren.

Foreigner is 1 van de weinige die ik nog niet afgevinkt heb gekregen vandaar de plaats in de top 5. Overigens is ‘over je prime’ zijn niet echt een maatstaf of het nog de moeite is.

punkrock heeft altijd een plek gehad op Graspop en Sex Pistols heeft er nooit eerder gestaan
vind Sex Pistols + Frank Carter een toffe boeking, lijkt me leuk om die nummers nog eens live te kunnen horen met een fatsoenlijke zanger
na dat gefaalde generation sex experiment dat er laatst stond is dit een mooi goedmakertje

1. Accept
2. Queenryche
3. Mammoth
4. Foreigner
5. Sleep Theory
Uh, van alle argumenten die ik kan bedenken om bands te beoordelen staan covers toch wel ver onderaan, toch zeker niet in positieve zin.

En volgens mij staan er juist een vrij groot aantal bands met een heel hoog meezinggehalte en klassiekers, met o.a. The Offspring, Within Temptation, Accept, Limp Bizkit, Tom Morello, Wind Rose, Volbeat, Sex Pistols, Twisted Sister, Sabaton, Electric Callboy, Extreme, Def Leppard, Alice Cooper, Foreigner, Europe...

Sex pistols met Frank Carter kan toch wel een van de meer unieke shows zijn van't weekend.
Werkt meestal wel zo'n iconische band met jongere talentvolle zanger.

moonspell (zaterdag)is voor mij ook wel een ontdekking, had van mij de marquee wel mogen afsluiten.
ben nu bang dat die gaan clashen met queensryche (must see).
luister nu naar extinct . nog andere album aanraders van moonspell ?
Irreligious zeker beluisteren....Rivers of nihil nog maar net ontdekt maar jongens toch die albums zijn super, kheb hier al gelezen dat ze live ook goed zijn dus deze en Moonspell zullen zowat als enige afwijken van de mainstage op zaterdag.

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en MetalLimbo
Hun laatste show in vorst Nationaal had ook wel een redelijke productie mee.
Die was zelfs heel goed te noemen. Hun optreden op graspop vond ik dan weer niet goed. Wel veel sfeer en toch veel volk op de weide.
Ze komen beter tot hun recht in een zaal.

Users who are viewing this thread