Graspop Metal Meeting 2026

Wie verwachten we nog voor die laatste spots dan? Ik hou nog hoop op Story of the Year, gezien hun show op Download en een nieuw album op komst.

Oja en ik was gister even naar Babymetal aan het luisteren, maar dat solowerk kan ik echt helemaal niks mee (sommige collabs zijn nog wel leuk en met name Kingslayer is natuurlijk geweldig, maar dat wijt ik vooral aan BMTH).

Maar hoe zijn die shows van hun? Is dat een beleving an sich, of valt dat ook wel mee?

Wie verwachten we nog voor die laatste spots dan? Ik hou nog hoop op Story of the Year, gezien hun show op Download en een nieuw album op komst.

Oja en ik was gister even naar Babymetal aan het luisteren, maar dat solowerk kan ik echt helemaal niks mee (sommige collabs zijn nog wel leuk en met name Kingslayer is natuurlijk geweldig, maar dat wijt ik vooral aan BMTH).

Maar hoe zijn die shows van hun? Is dat een beleving an sich, of valt dat ook wel mee?
Waarschuwing vooraf: ik vind de muziek verschrikkelijk. Maar de twee keer dat ik ze zag vond ik het enorme plastice gescripte shows. Ze doen hun dansjes en er is geen enkele ruimte voor interactie of spontaniteit.

Waarschuwing vooraf: ik vind de muziek verschrikkelijk. Maar de twee keer dat ik ze zag vond ik het enorme plastice gescripte shows. Ze doen hun dansjes en er is geen enkele ruimte voor interactie of spontaniteit.
Dat kan je natuurlijk wel zeggen bij heel veel grote bands met een grote productie: rammstein, sabaton, powerwolf, BMTH, ...

• 100
Waarderingen: MetalLimbo
Dat kan je natuurlijk wel zeggen bij heel veel grote bands met een grote productie: rammstein, sabaton, powerwolf, BMTH, ...
De bands die je noemt hebben allemaal niet de meest ingewikkelde muziek en een hoog meezinggehalte net als een Babymetal. Probleem is vooral dat bovenstaande lijstje van bands een hele uitgebreide show heeft om je af te leiden en bij Babymetal ontbreekt dit volledig. De danspasjes is het enige dat aanwezig is qua showgehalte, verder is het een kaal podium en zijn de muziekanten verstopt op de achtergrond. Om die reden vind ik het ook moeilijk te verantwoorden om ze een hoge positie te geven.

Vind zelf de muziek opzich wel tof overigens, en heb er zelf een keer een ticket voor gekocht maar vanwege bovenstaande redenen viel het dus nogal tegen en ben ik er wel van genezen. door deze tegenvallende ervaring ook niet van plan om ze te gaan checken op graspop.

Oke thanks voor de waarschuwing haha, die gaan we maar skippen dan. Kingslayer speelt BMTH volgens mij altijd zelf wel, dus daar hoef je het ook niet voor te doen.

Alleen hebben zij wél goede muziek (Rammstein en BMTH iig).

Eigenlijk beantwoordt Loek deze opmerking al perfect. De bands die je noemt nemen veel meer show en productie mee om het publiek te vermaken. Bovendien is het muzikaal toch ook echt wel 'meer'. En een band als Sabaton heeft juist erg veel interactie met het publiek dus die vind ik hier niet bijhoren. Powerwolf ook maar dit is voornamelijk gescript.

• Leuk
Waarderingen: @3*# en RubenJS
De bands die je noemt hebben allemaal niet de meest ingewikkelde muziek en een hoog meezinggehalte net als een Babymetal. Probleem is vooral dat bovenstaande lijstje van bands een hele uitgebreide show heeft om je af te leiden en bij Babymetal ontbreekt dit volledig. De danspasjes is het enige dat aanwezig is qua showgehalte, verder is het een kaal podium en zijn de muziekanten verstopt op de achtergrond. Om die reden vind ik het ook moeilijk te verantwoorden om ze een hoge positie te geven.

Vind zelf de muziek opzich wel tof overigens, en heb er zelf een keer een ticket voor gekocht maar vanwege bovenstaande redenen viel het dus nogal tegen en ben ik er wel van genezen. door deze tegenvallende ervaring ook niet van plan om ze te gaan checken op graspop.
Dat is wel een oneerlijke vergelijking, een sub vs. headliners.
Vanzelfsprekend hebben die allemaal een grotere show en productie.
Als Babymetal ooit headliner zou worden, hebben die natuurlijk ook een grotere show.
Kijk maar naar hun shows in Japan, die zijn echt gigantisch en bevatten juist heel veel showelementen, daar kunnen sommige van de genoemde bands nog een puntje aan zuigen..

Je kunt er van houden of niet, maar we moeten wel eerlijk blijven. 😉

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: won666
Dat is wel een oneerlijke vergelijking, een sub vs. headliners.
Vanzelfsprekend hebben die allemaal een grotere show en productie.
Als Babymetal ooit headliner zou worden, hebben die natuurlijk ook een grotere show.
Kijk maar naar hun shows in Japan, die zijn echt gigantisch en bevatten juist heel veel showelementen, daar kunnen sommige van de genoemde bands nog een puntje aan zuigen..

Je kunt er van houden of niet, maar we moeten wel eerlijk blijven. 😉

Hun laatste show in vorst Nationaal had ook wel een redelijke productie mee.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Hun laatste show in vorst Nationaal had ook wel een redelijke productie mee.
Is ook gewoon een band waar je niet meer omheen kunt als (metal)festival.
Hebben een waar leger aan (met name jonge!) fans.

star trek borg GIF

Laatst bewerkt:
Het is vast kansloos om channel zero nog te verwachten met de openstaande plekken.

Toch sunt dan voor een afzwaaiende band. (Wisselen met Megadeth, die kan over een jaar ook nog wel.)

Het is vast kansloos om channel zero nog te verwachten met de openstaande plekken.

Toch sunt dan voor een afzwaaiende band. (Wisselen met Megadeth, die kan over een jaar ook nog wel.)
Op donderdag, vrijdag of zondag vlak voor sub kan toch nog? Op de northstage

Op donderdag, vrijdag of zondag vlak voor sub kan toch nog? Op de northstage
Channel Zero gaat gewoon niet op GMM staan.
Staan al op Alcatraz.
Dat het een Belgische band is die afscheid neemt, wil toch niet zeggen dat ze dan maar op ieder Belgisch festival moeten staan?
Of moeten we ze ook nog gaan verwachten op Lokerse Feesten, Werchter, Pukkelpop, Durbuy Rock Festival, Dour, Les Ardentes, Rock Herk, Tomorrowland, etc.?

Graspop lijkt gewoon niet heel veel interesse te hebben in Channel Zero, lijkt me duidelijk aan het feit dat ze er al 15 jaar niet hebben gestaan
Ze komen hier op het forum ieder jaar voorbij maar als de organisatie ze graag had willen hebben dan stonden ze er wel

Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread