Graspop Metal Meeting 2026

Ik had niet verwacht dat mijn oude bericht als bezorgde moeder 2,5 jaar later als referentiepunt zou worden gebruikt voor het niveau van de goede oude tijd.

;)😂😂🤣🤣

Je je hebt echt wat los gemaakt destijds, ik kijk nu standaard naar beneden voor ik ga moshen om te kijken of er geen klein grut rond loopt

(vroeger zag je dan skullies liggen, tegenwoordig blijkbaar veel simkaartjes)

Voor de ene is dit forum vermaak en tijdverdrijf, anderen zien het als een moordonderzoek waar enkel nuttige info gewenst is. Het is hier in ieder geval wat doods..

Blijkbaar is het enige dat dan overschiet weer de discussie over wat hier wel/niet hoort te doen oplaaien..

We zaten vorig jaar 19.12 op pagina 474. Tzal dus nogwel meevallen met de clutter..

Dat je hier geen boodschappenlijst of de tour van Mark with a K moet plaatsen begrijpt iedereen. Al de rest met een metal/graspop connectie is gwn relevant als je dat vindt..

Ist niet voor dit jaar dan volgend jaar, of gewoon om weten of een band die misschien ooit komt live op iets trekt.

En in principe zijn het hier op muziekvlak gelijkgezinden waar enkel de communicatiestijl verschilt. Dat los je op door een bericht te negeren, niet door in anderen hun plaats beslissen wat ze mogen zeggen.

Ben het helemaal met je eens hoor, als dit al niet zou kunnen. En dan beginnen over “de leiding”. We leven in vrije landen zeg.
Grappig. Sommige mensen ergeren zich aan mensen die iets off topic plaatsen... Ik erger me dan weer aan de mensen die als een oude stoffige schooljuf andere terecht menen te moeten wijzen omdat het (in hun ogen) off topic is. Laat iemand lekker iets plaatsen en lees het anders gewoon niet... Gezeur zeg! Get a life! Maar dit zal dan wel weer off topic zijn...
Voor de ene is dit forum vermaak en tijdverdrijf, anderen zien het als een moordonderzoek waar enkel nuttige info gewenst is. Het is hier in ieder geval wat doods..

Blijkbaar is het enige dat dan overschiet weer de discussie over wat hier wel/niet hoort te doen oplaaien..

We zaten vorig jaar 19.12 op pagina 474. Tzal dus nogwel meevallen met de clutter..

Dat je hier geen boodschappenlijst of de tour van Mark with a K moet plaatsen begrijpt iedereen. Al de rest met een metal/graspop connectie is gwn relevant als je dat vindt..

Ist niet voor dit jaar dan volgend jaar, of gewoon om weten of een band die misschien ooit komt live op iets trekt.

En in principe zijn het hier op muziekvlak gelijkgezinden waar enkel de communicatiestijl verschilt. Dat los je op door een bericht te negeren, niet door in anderen hun plaats beslissen wat ze mogen zeggen.
Nou nou, zwaar overdreven weer allemaal dit, niet?
Alsof er hier zo streng gemodereerd of gecontroleerd wordt?

Er mag hier gewoon heel veel, het GMM-topic wordt door de forumleiding juist heel vrij en luchtig gelaten, waarvoor hulde.
Het gebeurt maar heel zelden dat er wordt ingegrepen door Team Sfeerbeheer, en dan in alle gevallen meer dan terecht.
Er wordt eerder verwacht dat leden elkaar erop wijzen wanneer iets te ver off-topic gaat, wat ook gebeurt.
Daar hoeft dan toch niet zo dramatisch over gedaan te worden?

We leven inderdaad gelukkig in vrije landen, en het recht van meningsuiting is een groot, kostbaar goed.
Maar er is ook een tijd en plek voor alles, en overal gelden regels, geschreven en ongeschreven, we leven immers niet in een anarchie.
Een internetforum is geen openbaar plein waar je maar alles kan zeggen, doen en laten wat je wil.
Wij zijn hier met z'n allen 'te gast', als je thuis mensen ontvangt verwacht je ook dat ze zich op een bepaalde manier gedragen.

We gaan hier allemaal met regelmaat off-topic, en daar wordt zelden wat van gezegd.
Soms worden we (ook ik meer dan terecht) daar op gewezen door anderen, dan moeten we dat ook gewoon accepteren.
En wat is er dan precies zo erg om een discussie voort te zetten in daarvoor specifiek opgezette topics als de H&M-chat of het Informatie & Vragen topic?
Waarom worden degenen die goedbedoelend het topic een beetje leefbaar en leesbaar willen houden weggezet als 'oude stoffige schooljuf'?

Dit topic is inderdaad de laatste jaren al sterk verbeterd t.o.v. de chaos van 2023, laten we dat ook gewoon zo houden met z'n allen! :)👍

Laatst bewerkt:
Maar uiteindelijk moet ik toch wel weer lachen om alle felle reacties hier.
Inclusief die van @won666. Headliners zijn bekend; dus dan is het toch gewoon niet zo bijzonder wat een Ghost wel of niet bekend maakt?
In ieder geval niet relevant voor Graspop 2026. Dus zoals @MetalLimbo dan ook al meer dan terecht aangeeft; doe die discussie dan naar het Hardrock en Metal Topic.
Persoonlijk vond ik de opmerking over halve nazi's wel een beetje scherp. Maar de bedoeling kwam wel over.
Gewoon de reacties al van; het is hier wel te stil. Het is een forum over Festivals en aanverwante zaken. Toch geen theekransje om maar onnozele dingen te roepen omdat dat zogenaamd grappig op relevant is.
Ben het er totaal mee eens dat het wel iets minder kan als 2023

• 100
  • Leuk
Waarderingen: jasper79 en MetalLimbo
groningen grunn GIF by RTV Noord

• Geweldig
Waarderingen: gmm033
Inclusief die van @won666. Headliners zijn bekend; dus dan is het toch gewoon niet zo bijzonder wat een Ghost wel of niet bekend maakt?
In ieder geval niet relevant voor Graspop 2026. Dus zoals @MetalLimbo dan ook al meer dan terecht aangeeft; doe die discussie dan naar het Hardrock en Metal Topic.
Persoonlijk vond ik de opmerking over halve nazi's wel een beetje scherp. Maar de bedoeling kwam wel over.
Gewoon de reacties al van; het is hier wel te stil. Het is een forum over Festivals en aanverwante zaken. Toch geen theekransje om maar onnozele dingen te roepen omdat dat zogenaamd grappig op relevant is.
Eens, Piebe!
En ja, die 'halve nazi' opmerking van mij ging wel te ver, had zeker niet gehoeven, heat of the moment, mijn excuses!
Maar jij begrijpt tenminste wel wat ik bedoel.. 😁😉

Ik vind het vooral een beetje raar dat sommigen het ogenschijnlijk bewust en uit principe lijken te vertikken om gebruik te maken van die andere topics.
Ikzelf heb ook helemaal geen zin om alle topics op dit hele forum te gaan volgen, maar een paar relevante topics heb ik dus absoluut geen problemen mee, integendeel.

Laatst bewerkt:
Tjonge ik heb niet bijster veel gemist de afgelopen dagen hier.

Maar mijn afdronk is, dat het hier relevantie moet hebben op gmm en 2026.
Dat Hypothetische toekomst stellingen niet meer kunnen.

Moeten we de historische anekdotische opmerkingen uit voorgaande jaren ook mijden?

Voor nu op naar een stille kerst.

• Leuk
Waarderingen: El_Leipo
En ja, die 'halve nazi' opmerking van mij ging wel te ver, had zeker niet gehoeven, heat of the moment, mijn excuses!
Maar jij begrijpt tenminste wel wat ik bedoel.. 😁😉

Ik vind het vooral een beetje raar dat sommigen het ogenschijnlijk bewust en uit principe lijken te vertikken om gebruik te maken van die andere topics.
Ikzelf heb ook helemaal geen zin om alle topics op dit hele forum te gaan volgen, maar een paar relevante topics heb ik dus absoluut geen problemen mee, integendeel.
Ik in ieder geval vertik niks. Toen hier iemand vroeg om onze kalender nog te delen voor de komende tijd ben ik ermee naar het hardrock en metal topic gegaan. Omdat ik het irrelevant vond voor Graspop

Zeker geen theekransje maar zolang het Graspop gerelateerd is (en dat vond ik voor Ghost wel en al zeker omdat ze nu op de radar staan naar de editie naar de deze toe) mag het toch ook wat luchtiger zijn?

Wat ik wel vind is dat er in de toekomst in de openingspost mag staan wat er al besproken is. Dat hier uitgebreid wordt besproken bv dat Gojira 2 maal op hun website vermeld voorprogramma te doen voor Metallica is prima. Dat dan 3 maanden later opeens iemand dat komt melden (een playlistbediener of een campingartiest) is wat lastiger

Ik heb me vroeger altijd discussies gehouden over clutter, nu ben ik door een post er zelf in terecht in gekomen. Iedereen kent mijn mening erover (een topic liever dan 35 verschillende andere) en iedereen weet dat ik me desondanks mijn mening gerust aanpas zoals bv met de kalender maar niet altijd als het voor mij genoeg gerelateerd is aan Graspop. En zodus my famous last words in dit onderwerp over clutter: vanaf nu wil ik het er niet meer over hebben

Laatst bewerkt:
  • Wow
Waarderingen: MartinB
Fffffuuuuuuuuucccckkkkkk

Ik had gisteren ook al een heel betoog geschreven al dat ik toen had besloten toch maar niet te posten.

Nu met het posten van dat ander betoog ben ik vergeten de rest te verwijderen

Ik heb het nu uit de post gedaan. @MartinB het was dankzij uw verbaasde reactie dat ik het 2 h later ontdekte

@MetalLimbo had u dat al gelezen?

Weer even een GMM-gerelateerde vraag aan de Zuiderburen : moet ik als Nederlandse vrek snel nog voor de jaarwisseling skullies aanschaffen in verband met de aangekondigde btw-verhoging? Of hoeft dat niet?

Ik weet dat dit een paar pagina's(/dagen/weken) geleden voorbij is gekomen, maar omdat jullie het met zoveel regeringen moeten doen in één landje, ben ik even kwijt of er ook voortgang op is geweest...

Weer even een GMM-gerelateerde vraag aan de Zuiderburen : moet ik als Nederlandse vrek snel nog voor de jaarwisseling skullies aanschaffen in verband met de aangekondigde btw-verhoging? Of hoeft dat niet?

Ik weet dat dit een paar pagina's(/dagen/weken) geleden voorbij is gekomen, maar omdat jullie het met zoveel regeringen moeten doen in één landje, ben ik even kwijt of er ook voortgang op is geweest...
Dat gaat in per 1 maart geloof ik dus je hebt nog even :)

• Geweldig
Waarderingen: gmm033
Nee dat is meestal rond april dacht ik.
Maar nooit voor 1 maart wanneer de btw verhoging in gaat.

Skullies is een ruilmiddel, moment waarop je die koopt staat los van BTW verhoging. Je gaat er hooguit meer nodig hebben om er iets mee te kopen.

Users who are viewing this thread