Graspop Metal Meeting 2026

Het wordt er wel steeds gezelliger op zo he, hier. Misschien is het een idee als je iedereen gewoon op zijn eigen manier een festival laat beleven?

Misschien ligt het aan mij, maar ik ken niemand die vier dagen lang non-stop van 11:30 tot 01:30 bands staat te kijken op Graspop. Iedereen pakt op zijn of haar eigen manier altijd wel even een momentje van rust. Men gaat bijvoorbeeld wat eten, doet een rondje over de festivalfair, gaat even gezellig een biertje drinken op de camping, doet een powernap... En sommigen doen dat in de vorm van een potje voetbal kijken.

Absoluut. Als zowel gigantisch groot metal- en festivalliefhebber alsook erg groot voetballiefhebber, vind ik sommige commentaren jammer.

Als Graspop, zoals bij het EK van 2024, de match van de Rode Duivels wenst uit te zenden in de Food Truck zone (waar niemand last van ervaart), vind ik het jammer dat men direct oordeelt dat ik beter kan thuisblijven. Waarom? Omdat ik twee uurtjes van mijn 96u op Graspop wens door te brengen aan een andere hobby van me?

Sterker zelfs, bij het EK speelde toen tegelijkertijd Blind Guardian op de Jupiler. Lekker achteraan de wei zicht op mijn hobby met heerlijke live muziek. Was voor mij een fantastische ervaring.

Als ik in de kroeg met andere voetbalsympathisanten de match moet volgen, kost me dat evenzeer geld ... En dan stoort dit evenzeer niemand, buiten mijn eigen portefeuille 😄

Absoluut. Als zowel gigantisch groot metal- en festivalliefhebber alsook erg groot voetballiefhebber, vind ik sommige commentaren jammer.

Als Graspop, zoals bij het EK van 2024, de match van de Rode Duivels wenst uit te zenden in de Food Truck zone (waar niemand last van ervaart), vind ik het jammer dat men direct oordeelt dat ik beter kan thuisblijven. Waarom? Omdat ik twee uurtjes van mijn 96u op Graspop wens door te brengen aan een andere hobby van me?

Sterker zelfs, bij het EK speelde toen tegelijkertijd Blind Guardian op de Jupiler. Lekker achteraan de wei zicht op mijn hobby met heerlijke live muziek. Was voor mij een fantastische ervaring.

Als ik in de kroeg met andere voetbalsympathisanten de match moet volgen, kost me dat evenzeer geld ... En dan stoort dit evenzeer niemand, buiten mijn eigen portefeuille 😄
Ik zit vaak (als het zo valt) ook gewoon Formule 1 te kijken op m'n telefoon als er niks boeiends aan bands te zien is. Poule wedstrijden bij voetbal zijn mij niet belangrijk genoeg, maar als mensen daar plezier in hebben, lekker doen toch?

Ik blijf me toch verbazen dat dat scherm er uberhaupt is, dus inderdaad prima als dat voor voetbal gebruikt wordt
echt nutteloos om een paar honderd meter van de jupiler stage een scherm erbij te hebben zonder dat je het geluid kan horen
nog beter zou zijn om hem achter de PA te zetten bij de jupiler stage zodat het echt gebruikt kan worden

Ik blijf me toch verbazen dat dat scherm er uberhaupt is, dus inderdaad prima als dat voor voetbal gebruikt wordt
echt nutteloos om een paar honderd meter van de jupiler stage een scherm erbij te hebben zonder dat je het geluid kan horen
nog beter zou zijn om hem achter de PA te zetten bij de jupiler stage zodat het echt gebruikt kan worden
Groot gelijk, want ik bevond me tijdens de match België-Roemenië niet eens in het food truck gedeelte.
Ben zeker voorstander van schermen bij de Jupiler stage! Zeker sinds de upgrade.

• Leuk
Waarderingen: Dwarf, Loek123 en Jamel
Op donderdagavond na het optreden van Bloodywood gewoon een groot scherm in de Metaldome vóór het podium zetten. We doen alsof die vreselijke autotune-geluiden op de achtergrond vuvuzela's zijn.

• Haha
Waarderingen: Dwarf
Het wordt er wel steeds gezelliger op zo he, hier. Misschien is het een idee als je iedereen gewoon op zijn eigen manier een festival laat beleven?

Misschien ligt het aan mij, maar ik ken niemand die vier dagen lang non-stop van 11:30 tot 01:30 bands staat te kijken op Graspop. Iedereen pakt op zijn of haar eigen manier altijd wel even een momentje van rust. Men gaat bijvoorbeeld wat eten, doet een rondje over de festivalfair, gaat even gezellig een biertje drinken op de camping, doet een powernap... En sommigen doen dat in de vorm van een potje voetbal kijken.
Mijn excuses als het te lomp overkwam, was niet mijn bedoeling.

Natuurlijk mag er voetbal gekeken worden maar het festival mag er niet echt last van hebben dan is het helemaal prima.
Zelf zou ik het zonde vinden van de muzikale clashes die je al hebt.

Maar met het rust moment kan ik niet meegaan jamel. Geloof dat de festivalgangers die voetbal gaan kijken fanatiek zijn. Laat maar weten wie er na spannend potje er rustiger van terug komt.

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Op donderdagavond na het optreden van Bloodywood gewoon een groot scherm in de Metaldome vóór het podium zetten. We doen alsof die vreselijke autotune-geluiden op de achtergrond vuvuzela's zijn.
Hey het is de donderdag avond, met wat geluk kan je gewoon het bedrijventerrein op lopen en luisteren naar wat zand of beton machines of haakse slijpers van mensen die nog even door aan het werken zijn...

Ik grijp nog maar eens de kans aan om aan te geven dat GMM echt hele bijzondere keuzes gemaakt heeft voor headliners en lineup in het algemeen dit jaar... Megadeth, Dillinger en Anthrax uitgezonderd, het had die donderdag net zo goed een Pinkpop lineup kunnen zijn 😅

• Haha
Zonder enige data om het te ondersteunen. Maar iets zegt me dat het electric callboy publiek niet een publiek is die voetbal voor neemt. Zeker niet de laatste paar jaar.
Als er 1 band een link kan leggen tussen de gemiddelde voetbalsupp en metal..

In ieder gevalnga het grote scherm mss overslaan tijden EC maar de gsm gaat toch opstaan.

Als je bijna 400 euro uitgeeft aan een muziekfestival om vervolgens naar voetbalwedstrijden te gaan kijken in plaats van naar de bands...

Dit is persoonlijk een even zware clash als moest architects samen met EC spelen voor mij.

Die kost van het ticket is tegen sowieso 'vergeten'.. maar zelf moest ik het het in juni pas kopen zou ik nog beide proberen volgen.

Ik ga gwn hopen dat de 2e helft alvast bij def leppard valt, dan kan ik die rustig zien en Pour some sugar nog horen op het einde

Dat ze het dan maar aan de foodtrucks uitzenden dan kan de massa aan de mainstage teminste naar het optreden kijken.

Dat was daar zeker goed 2jaar geleden. Hoeft nergens anders te staan. Het moet niet storen ook niet, maar tblijt een wk dus leuk dat het voorzien wordt🤷‍♂️

• Leuk
Waarderingen: jvandeweyer

Eens hoor. 2 jaar geleden ook met veel plezier de eerste helft van Oranje gezien in de Classic Rock. Na wat technische problemen trouwens. En 2e helft met nog meer plezier overgeslagen vanwege Judas Priest.
Maar een volle Classic Rock die allemaal een potje voetbal willen zien is gewoon ook een beleving op zich.

Sjooow

Must see onderandere dankzij @Akephalos

Asomvel

En Killus !!! Klinkt echt lekker
Denk dat ze wel een mooiere plek verdienen maar who cares misschien nog een beetje rustig
Ja man!!! En door jou en @Akephalos moet ik dus ook naar Asomvel. Dus Killus zal ook wel op mijn lijst komen. Inmiddels 43 bands op de planning staan😁. Maar bedankt voor de tips heren!! Dit is dus waarom ik op dit Forum zit. Heel veel gezeur en onnozele discussies. Maar dit soort tips doe ik het voor.🥳🥳🥳🍻

• Leuk
Waarderingen: bootje76 en Dwarf
Ik heb vooral angst voor de clash tussen Oranje en Sonata Arctica. Met pijn in mijn hart zal ik dan het NL elftal moeten missen.

• Leuk
Sonata speelt toch niet om 3 uur snachts. Of was dit een poging tot sarcasme 😁
NL speelt die zaterdag om 19:00 onze tijd, dus mogelijk tijdens Sonata / Ice Nine Kills.

Kan voor mij gunstig uitpakken: zal (groten)deels tijdens Babymetal zijn, dan lijkt er een gat in mijn schema te vallen. Bij deze dus ingevuld ✅.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Rockbeer
Mijn excuses als het te lomp overkwam, was niet mijn bedoeling.

Natuurlijk mag er voetbal gekeken worden maar het festival mag er niet echt last van hebben dan is het helemaal prima.
Zelf zou ik het zonde vinden van de muzikale clashes die je al hebt.

Maar met het rust moment kan ik niet meegaan jamel. Geloof dat de festivalgangers die voetbal gaan kijken fanatiek zijn. Laat maar weten wie er na spannend potje er rustiger van terug komt.
Misschien teveel vanuit mezelf beredeneerd dan, want voetbal kijken is mijn ultieme vorm van ontspanning.

• Leuk
Waarderingen: jvandeweyer
Ik lees allemaal dat Channel Zero niet komt. Er zijn toch nog lege spots?
Wellicht komen ze.volgend jaar exclusief nog 1 keer

Ik weet nog dat Nederland tegen Frankrijk moest op Graspop 2024. De eerste helft speelde Tarja, dus gemist. De tweede helft had deels overlap met Judas Priest, dus ook deels gemist. Ik kan me verder niet herinneren of ik nog een kwartiertje heb gekeken ergens, maar ik heb het zeker wel bijgehouden via de teletekst app.

Op basis van de huidige clashfinders van Graspop zou het weer vergelijkbaar zijn geworden, Sonata Arctica zeker niet missen en dan daarna op de main Babymetal. Nu gewoon thuis op de bank met de stream van Graspop én de wedstrijd tegelijkertijd (en die stream heeft toch regelmatig ook momenten dat ik niks hoef te zien, maar wie weet heeft dan Pinkpop wat leuks op de stream (en ja, dat kan)), win win!

]

Mooie samenvatting dus van zo ongeveer alles wat ik heb gezegd. :);)✅
[/QUOTE]

Knap van je. En door…

Nou, ik kan je vertellen dat er minstens één gekke kerel is die, op zijn 40e, nog steeds zijn 4 dagen bij GMM doorbrengt met rennen van het ene concert naar het andere! 😅 (Oké, het kost me daarna 10 dagen om bij te komen... maar het is het waard! 🤣). Er is altijd wel iets te zien! 😉

Betwijfel het eigenlijk, geven eind volgend jaar afscheid show in de Lotto Arena. Dat is normaal hun allerlaatste show.

Lijken allemaal openingsacts te zijn. Maar kan op die donderdag inderdaad wel zijn bv dat ze tussen Wind Rose en Tom Morello worden gezet bv

De bands dat nu nog allemaal toegevoegd zijn geweest waren de meeste om onderaan toe te voegen maar er zijn ook bands zoals Sonata Arcrica die tussenin de bands nog zijn toegevoegd

Users who are viewing this thread