Het wordt er wel steeds gezelliger op zo he, hier. Misschien is het een idee als je iedereen gewoon op zijn eigen manier een festival laat beleven?
Misschien ligt het aan mij, maar ik ken niemand die vier dagen lang non-stop van 11:30 tot 01:30 bands staat te kijken op Graspop. Iedereen pakt op zijn of haar eigen manier altijd wel even een momentje van rust. Men gaat bijvoorbeeld wat eten, doet een rondje over de festivalfair, gaat even gezellig een biertje drinken op de camping, doet een powernap... En sommigen doen dat in de vorm van een potje voetbal kijken.
Absoluut. Als zowel gigantisch groot metal- en festivalliefhebber alsook erg groot voetballiefhebber, vind ik sommige commentaren jammer.
Als Graspop, zoals bij het EK van 2024, de match van de Rode Duivels wenst uit te zenden in de Food Truck zone (waar niemand last van ervaart), vind ik het jammer dat men direct oordeelt dat ik beter kan thuisblijven. Waarom? Omdat ik twee uurtjes van mijn 96u op Graspop wens door te brengen aan een andere hobby van me?
Sterker zelfs, bij het EK speelde toen tegelijkertijd Blind Guardian op de Jupiler. Lekker achteraan de wei zicht op mijn hobby met heerlijke live muziek. Was voor mij een fantastische ervaring.
Als ik in de kroeg met andere voetbalsympathisanten de match moet volgen, kost me dat evenzeer geld ... En dan stoort dit evenzeer niemand, buiten mijn eigen portefeuille