Graspop Metal Meeting 2026

Niet dat ze heel hard een optie waren (hoewel, als marquee afsluiter misschien nog wel) maar Opeth kunnen we afschrijven. Enige Belgische concert volgend jaar is 30 juli 2026 in OLT Rivierenhof Antwerpen

Heb ze nooit als optie beschouwd hoor aangezien ze er dit jaar al waren

Heb ze nooit als optie beschouwd hoor aangezien ze er dit jaar al waren
Achja juist, dat was ik vergeten, ze stonden samen met Behemoth valt nu mijn frank

Maarja back to back boekingen worden niet vaak gedaan inderdaad maar er zijn uitzonderingen eh (Machine Head, Architects, Iron Maiden 2003 2004, Evil Invaders, ...)

Marilyn Manson dus ook headliner bij Rockstadt Extreme Fest... Hoe zeker zijn we er van dat LN echt niet meer met hem wil samenwerken? 😅
Is dat een festival van Live Nation?
(@Akephalos , ik tag u even want ik heb twee comments als edit samen gezet om minder posts in dit forum te hebben en misschien had je mijn comment hierboven al gelezen ;) )

Is dat een festival van Live Nation?
(@Akephalos , ik tag u even want ik heb twee comments als edit samen gezet om minder posts in dit forum te hebben en misschien had je mijn comment hierboven al gelezen ;) )
Nee volgens mij niet, maar MM staat nu best wel op veel andere plekken als headliner.

• Leuk
Waarderingen: won666
een headliner die zo slecht is dat we hem niet durven aan te kondigen, dan kan je je festival beter opdoeken
Ik geloof daar inderdaad ook niet zo in. Vooralsnog is het de vorige keren (een late headline aankondiging) altijd een aangename verrassing geweest. Een vervelende verrassing zie ik dus ook niet gebeuren (maar sluit het ook niet 100% uit).

Ik wil niet oneerlijk klinken, maar vanaf mijn allereerste GMM in 2004 waren er al bands die zich losmaakten van traditionele metal... al hardcore punk, metalcore... Betekent dat dat we de "Main Stages" nu moeten openstellen voor elektronische of hiphopmuziek? Nee, absoluut niet! Pendulum sluit de Marquee of zelfs de Jupiler Stage, oké, waarom niet... maar als headliner op de Main Stage, NEE! We moeten de basisovereenkomst respecteren... als je Prodigy absoluut móét zien, ga dan naar Werchter, maar kom GMM er niet mee "vervuilen"... Ik ben een beetje bot, maar het is niet tegen jullie of Prodigy-fans. Het is maar een mening, geen absolute waarheid... degenen die Prodigy op GMM willen, goed voor jullie, het is gewoon niet voor mij, en ik weet zeker dat een "zwijgende meerderheid" er net zo over denkt... 😉
Maar als Nickelback naar GMM zou komen, oké! Ze zijn een band die vaak bekritiseerd wordt, zeker, maar ze zouden zich daar veel meer thuis voelen dan Prodigy of Cypress Hill! (Hetzelfde geldt voor Foo Fighters of QOTSA!)
Een eigen mening hebben is natuurlijk ieders goed recht, daar zul je mij ook nooit over horen.
Maar dan wordt de discussie (voor zover daar dan überhaupt nog sprake van is) niet veel meer dan een arbitrair lijntje verleggen.
Foo Fighters wel, Prodigy niet, Nickelback wel, Cypress Hill niet, QOTSA wel...
En dat zal iedereen voor zichzelf anders invullen.

Ik vind dit soort reacties eigenlijk maar vechten tegen windmolens.
De organisatie bepaalt toch wel zelf of en hoe ver ze dat lijntje willen verleggen.

Het is een beetje als bezwaar maken tegen Aldi of Lidl dat ze naast reguliere kruidenierswaren ook allerlei andere spullen in grabbelbakken verkopen.
Feit is echter dat veel mensen maar al te graag in die bakken staan te neuzen en dat er blijkbaar veel mee wordt verdiend, vandaar dat ze ook op prominente plekken staan.
Gaat dat ten koste van de reguliere kruidenierswaren? NEE!
Is Aldi/Lidl daarmee geen supermarkt meer maar een warenhuis? NEE! 😉

Overigens vind ik die 'zwijgende meerderheid' die je noemt maar zeer discutabel, tenzij je ook daadwerkelijk cijfers daarover kunt overleggen?

Inderdaad, Marilyn Manson zijn tour lijkt ook pas te starten zo'n twee a twee en een halve week na Graspop
Dus dat is nog eens een extra reden om hem niet te verwachten

als één van de 8 headliners een prodigy is denk ik niet dat je daarmee metalfans weghoudt, het wordt natuurlijk een ander verhaal als je 8 van dat soort headliners neerzet.
Precies, mijn onnozele voorbeeld is vanzelfsprekend compleet onrealistisch.
Als dat soort bands ooit geboekt zullen worden, dan is het hoogstens één op acht per editie.
Daar ga je vrijwel geen bezoekers mee verliezen, maar potentieel wel veel mee winnen.
Het kan twijfelende Werchter/Pinkpop-bezoekers die toch al richting metal neigen over de streep trekken om eens een kijkje in Dessel te gaan nemen.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: ChrisV en Loek123
Sorry,.. maar als je als Noob Metal Fan of Soft Rock lover of wel eens een gitaar gehoord hebbende,
of in het cafe op Bon Jovi meeschreeuwende muziek fan nog meer nodig hebt dan een Limp Bizkit, ECB, Europe, Foreigner
of Nin of the Hollywood Vampires of Tool of Lindemann nodig hebt,...

Ik gooi er even wat ik ok

Dan zijn er toch genoeg Festivals die dat bieden ? GMM is voor mij juist lekker en ga de steeds donkerdere en hardere steeds mee waarderen
waar mijn maten die meer in de Biohazard Venom zitten erg veel moeite hebben met NU Metal en een Bury Tomorrow nu een klein beetje beginnen te waarderen. Maar weglopen bij een lied over Unicorns, Baby Metal of ECB

Ik bedoel te zeggen dat we gewoon in onze eigen vijver moeten blijven vissen voor we een RW 2 worden oid

Prima om iets wat schuurt er bij te zetten, maar niet voor nieuw publiek want we verkopen toch wel uit dus hebben het niet nodig !!!!

• 100
Waarderingen: Akephalos
Lijkt me eerder een kanshebber voor Wacken, doet al zo'n 8 festivals en heeft nog geen show in Duitsland.

Bijlagen

• Screenshot_20251202_143507_Facebook.jpg
    Screenshot_20251202_143507_Facebook.jpg
    136,8 KB · Weergaven: 29
To be fair, dit doet Nova Rock al jaren...
Ik zie daar de afgelopen jaren David Hasselhoff, Scooter, Arnold Schwarzenegger etc tegenkomen op het affiche na de 2e headliner..

Was Arnold bij Nova Rock? Op het podium? Heeft hij gezongen?

Ik zag de Jackass-crew bij Rock am Ring reclame maken in een van hun films.

En waarom bestaat de Bloodhound Gang niet meer? Als Alien Ant Farm nog kan toeren, kunnen zij dat ook.

Was Arnold bij Nova Rock? Op het podium? Heeft hij gezongen?

Ik zag de Jackass-crew bij Rock am Ring reclame maken in een van hun films.

En waarom bestaat de Bloodhound Gang niet meer? Als Alien Ant Farm nog kan toeren, kunnen zij dat ook.
Bloodhoung Gang bestaat nog wel als ik het goed heb. De bassist heeft 2 jaar geleden ofzo nog medegedeeld dat ze weer 'wat zouden gaan doen' sindsdien niks gehoord trouwens....
Als Alien Ant Farm, Simpel Plan enz allemaal kunnen passeren, dan zij ook zeker inderdaad! Jaren terug eens op de zwarte cross gezien en dat was heerlijk vermakelijk voor een uurtje of 1,5

Users who are viewing this thread