Graspop Metal Meeting 2026

Je moet het doen met wat je kunt krijgen hè…

Graspop doet het gewoon even goed als Hellfest
Dit is gewoon de perfecte invulling voor Hellfest, bands als Volbeat en Sabaton zijn er minder populair als bij ons en daar zeker niet headliner waardig. Had wel aan een andere headliner als The Offspring gedacht. Desalniettemin zal Graspop nu toch wel moeten uitpakken met een kanjer ter vervanging van Maiden vorig jaar en deze is dus niet terug te vinden op de affiche van Hellfest.

Quizvraag: op welke dag van Hellfest ben officieel jaloers?

En potverdikke eh, gene Slayer! Ik berg nu al mijn hoop op voor Slayer want als ze er stonden hadden ze heus Graspop wel meegepakt maar voor enkel Graspop komt den Tom zijn er luie zetel niet uit 😭
Ja, idd, ook voor mij een teleurstelling, mijne band SLAYERRRRRRRRRRRRRR is er niet.

No sleep theory 😫 hopefully because of presence at Pinkpop and Graspop🙌
I'd see them pretty well being announced on the Friday at Graspop? They play at Download and at the end of June at festivals in Germany. So I'd say it is likely that they join the line up.

• Leuk
Waarderingen: Lars.
Na even alles doorgekeken te hebben, vergeleken met andere jaren heeft Graspop nu toch echt wel Hellfest overtroffen (tot nu toe). Er staat bij de headliners van HF geen 1 'wow' band die je niet op een ander metal festival hebt kunnen zien afgelopen jaren. Er zit gewoon geen FooFighters/Metallica/Muse/LinkinPark naam tussen dit keer waar Graspop toch wel Twisted Sister als 'beetje' bijzondere naam heeft.

En de undercard bands zijn onwijs lastig bij Hellfest. De opzet maakt het dat als je beetje buiten de 2 tenten staat, de mainstage harder klinkt. Tenten zijn vaak vol ook. De andere 2 podia staan zo ver dat je niet 'even' kan gaan kijken. En ben je laat bij de mainstage kan je achteraan aansluiten. En ben je te laat bij die kleinere podia ga je ook niks kunnen zien/horen vanwege die fuiken/poorten daar. Ik kan eerlijk gezegd niet wachten om beetje op afstand in de Marquee te staan, om dan rustig naar de Belgian Beer Bar te lopen en wat mee te pikken van de main, en met lekker bier weer terug kan lopen zonder tegen mensen aan te lopen. En misschien even spieken bij de Jupiler als ik daar zin in heb.

Iemand enig idee wanneer we die extra namen zouden kunnen verwachten? Is het noodzaak denken jullie of gepland/de bedoeling? Zou het bij slechte verkoop naar voor gehaald kunnen worden?

Na even alles doorgekeken te hebben, vergeleken met andere jaren heeft Graspop nu toch echt wel Hellfest overtroffen (tot nu toe). Er staat bij de headliners van HF geen 1 'wow' band die je niet op een ander metal festival hebt kunnen zien afgelopen jaren. Er zit gewoon geen FooFighters/Metallica/Muse/LinkinPark naam tussen dit keer waar Graspop toch wel Twisted Sister als 'beetje' bijzondere naam heeft.

En de undercard bands zijn onwijs lastig bij Hellfest. De opzet maakt het dat als je beetje buiten de 2 tenten staat, de mainstage harder klinkt. Tenten zijn vaak vol ook. De andere 2 podia staan zo ver dat je niet 'even' kan gaan kijken. En ben je laat bij de mainstage kan je achteraan aansluiten. En ben je te laat bij die kleinere podia ga je ook niks kunnen zien/horen vanwege die fuiken/poorten daar. Ik kan eerlijk gezegd niet wachten om beetje op afstand in de Marquee te staan, om dan rustig naar de Belgian Beer Bar te lopen en wat mee te pikken van de main, en met lekker bier weer terug kan lopen zonder tegen mensen aan te lopen. En misschien even spieken bij de Jupiler als ik daar zin in heb.

Iemand enig idee wanneer we die extra namen zouden kunnen verwachten? Is het noodzaak denken jullie of gepland/de bedoeling? Zou het bij slechte verkoop naar voor gehaald kunnen worden?
Meestal in januari wat namen en in maart

Dit moet toch wel echt zuur zijn voor Helloween fans
Oh, die accepteren toch wel lagere spots! Kansen voor Graspop!
Oh wacht.. op Graspop kan dat alleen nog op vrijdag, en dan staan ze op Hellfest
Toch weer uitgesloten dan :ROFLMAO:

Enorm zuur :confused: Hoop dat er misschien toch nog ergens een spot is die ze innemen, maar zal hoogstwaarschijnlijk niet voor dit jaar zijn. Jammer, want ik mis toch wel weer wat powermetal op Graspop.

Alleszins, weinig dit jaar om jaloers op te zijn op Hellfest (of voor mij toch). Hopelijk zien we the Pretty Reckless, Brothers of Metal, Rise Against en Black Veil Brides nog verschijnen bij de laatste lading namen. Valt me nu wel op dat de poster op social media meer namen bevat dan de website 🤔

• Verdrietig
Waarderingen: Loek123
Je overzichtje is niet helemaal correct want Gaerea , Oranssi Pazuzu en Wolves In The Throne Room staan ook de HF lineup dat trekt de musts al aardig gelijk :)
Je hebt helemaal gelijk, daar is iets misgegaan in het knip & plakwerk.. 😶
Mogelijk was de update op Agenda Concerts-Metal nog niet helemaal compleet?
Heb m'n post aangepast.

En idd, met die drie eraf wordt het al wat gelijker, hoewel voor mij nog steeds in het voordeel van GMM.
Opvallend ook dat zo goed als 50% van de namen van GMM al dan niet op Hellfest staan.

• Leuk
Waarderingen: johanra
Quizvraag: op welke dag van Hellfest ben officieel jaloers?

En potverdikke eh, gene Slayer! Ik berg nu al mijn hoop op voor Slayer want als ze er stonden hadden ze heus Graspop wel meegepakt maar voor enkel Graspop komt den Tom zijn er luie zetel niet uit 😭
Ja, idd, ook voor mij een teleurstelling, mijne band SLAYERRRRRRRRRRRRRR is er niet.
Is/was Slayer dan überhaupt een serieuze kandidaat?

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en Nightrage
Is/was Slayer dan überhaupt een serieuze kandidaat?
Sommigen hoopten op Ghost als een soort exclusive en sommigen om Slayer. Allee vooral ik. Nu is mijn hoop Helloween of Gojira

De vrijdag! Daar staat Helloween en Crypta.
En niet alleen hen

Maar mijn batterij is nog maar 6 percent. Ik ga dinsdag in de dag (later vandaag dus, het is al na middernacht)mijn uitgebreide bevindingen over Hellfest schrijven

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Helloween kick a**, but is not a headliner for me. Same for Kreator and Blind Guardian for example.

Offspring is fun, but again, for me not bigger than Limp.

Really not interested in The Hives.

• Leuk
Waarderingen: festivalryo
We bekijken het allemaal een beetje vanuit ons eigen perspectief. Een organisatie bekijkt dat (gelukkig) anders. Sommige bands hebben in ons land een grote status, daar waar ze bij een buurland iets minder succes hebben. En het omgekeerde dus ook. Ik lees hier dat men The Offspring geen headliner waardig vindt. Maar de waarheid is, dat ze in Frankrijk probleemloos de Paris Arena vullen. En daar kunnen toch 40.000 bezoekers in. Daar houdt een organisatie zeker rekening mee. En het management van een groep doet dat zeker ook. En al die bands hebben meer dan waarschijnlijk keuze genoeg waar ze kunnen spelen. Ze kijken ongetwijfeld ook naar de kosten/baten analyse.

Festivals zijn een miljoenen business geworden, en daar komt enorm veel bij kijken. Niet alleen waar en wanneer men ergens zal spelen, maar ook merch, transport, enz ... Vandaar dat veel bands nu al weten waar ze in 2027 zullen touren. Zeker de grotere namen.

En in Frankrijk zijn ze soms nog ouderwets chauvinistisch, en geven ze Franse bands een kans om op hun festival te mogen staan.

Volgend jaar bestaat Hellfest 20 jaar, en hen kennende, zullen ze daar een speciaal feest willen van maken, al hoop ik dat ze niet opnieuw 2 weekends na elkaar gaan vullen ;-) Gojira en Ghost zullen dan wel de grote kanshebbers zijn.

Ik vind Graspop toch ook wel een betere affiche hebben dan Hellfest tbh.
Qua headliners heeft Hellfest Iron Maiden, Deep Purple en The Offspring.
Tegenover ????, Deff Leppard, Twisted Sister.
Iron Maiden zou voor mij dan de doorslag zijn. Want ik verwacht niet veel van het ?????.
De subs van hellfest zijn niet te minste, maar ik vind ze wat saai naar mijn smaak.
Papa Roach is echt sterk live, maar om die nu als sub te plaatsen?

Qua headliners heeft Hellfest Iron Maiden, Deep Purple en The Offspring.
Tegenover ????, Deff Leppard, Twisted Sister.
Iron Maiden zou voor mij dan de doorslag zijn. Want ik verwacht niet veel van het ?????.
De subs van hellfest zijn niet te minste, maar ik vind ze wat saai naar mijn smaakik .
Papa Roach is echt sterk live, maar om die nu als sub te plaatsen?
Nou Piet

Veel plezier dan, ik vind Graspop een fijn toegankelijk festivbal met goeie namen.
En wat de ene hete ene jaar niet heeft, heeft de andere het andere jaar niet

(zou ook raar zijn als ze allebei de zelfde artiesten zouden hebben he)
maar ja ik heb Maiden vorig jaar al gezien dus ????? is voor mij gruwelijk

Deftones in europa in de zomer, wel pas in augustus dus kans wordt nog maar eens kleiner

Persoonlijk vond ik Hellfest dit jaar betere headliners hebben dan wat ze voor volgend jaar hebben aangekondigd. O.a. Till Lindemann, Korn, Muse, Linkin Park, Heilung, Electric Callboy. Als je die dit jaar in de Benelux had willen zien dan had je naar Pinkpop, South of Heaven, Graspop, Rock Werchter en Jera on Air/Lokerse Feesten moeten gaan.

Laatst bewerkt:
Persoonlijk vond ik Hellfest dit jaar betere headliners hebben dan wat ze voor volgend jaar hebben aangekondigd. O.a. Till Lindemann, Korn, Muse, Linkin Park, Heilung, Electric Callboy. Als je die dit jaar in de Benelux had willen zien dan had je naar Pinkpop, South of Heaven, Graspop, Rock Werchter en Jera on Air/Lokerse Feesten moeten gaan.
Goh dat kun je natuurlijk ook omdraaien naargelang je smaak.

Als je in Frankrijk Iron Maiden, Slipknot, NIN, Powerwolf, Behemoth, Opeth, etc had willen zien op een plaats was je er ook aan voor de moeite

Users who are viewing this thread