Graspop Metal Meeting 2026

Qua headliners heb ik dit jaar geen must-see te noteren.
Waarschijnlijk: Within Temptation, Volbeat, Sabaton, Megadeth, Twisted Sister,
Heel misschien: BMTH, Breaking Benjamin, Bad Omens, Limp Bizkit, Alice Cooper
Zeker niet: Architects, Electric Callboy, Babymetal, Def Leppard

Alle hoop dus op wat namen die mij wat beter aanspreken in de undercard. De volgende zijn op tour en winnen met gemak clashes van de headliners

Acid Bath, Acid King, Agriculture, Blood Vulture, Cemetery Skyline, Converge, Dark Tranquillity, Death To All, Elder, Eyehategod , Faetooth, Gaahls Wyrd, Harakiri For The Sky, High Parasite, Imminence, Marduk, Messa, Monkey3, My Sleeping Karma, Orphaned Land, Periphery, Stoned Jesus, Therapy?, The Gathering, Unpeople, Winterfylleth, Yoth Iria

Deze zondag is gewoon ontzettend sterk, 4 bands boeken die prima konden headlinen, en dat op 1 dag. Echt gewoon knap gedaan.

Denk dat dit qua verkoopcijfers één van de sterkste Graspop edities gaat zijn van de laatste jaren want voor het mainstream publiek is deze line up gewoon stacked, er zullen een hoop jongeren overtuigd worden om eens een weekendje graspop te doen

Tegelijk begrijp ik de kritiek ook en vind ik dit voor mijn smaak het saaiste rijtje headliners dat ze ooit hebben gehad sinds ik ga in 2012, er staat vrijwel niets aan de bovenkant waar ik echt heel enthousiast over wordt en dat is eigenlijk nog nooit eerder zo geweest

Ik ben gewoon een beetje klaar met mensen die hun eigen mening niet kunnen scheiden van de sterkte van de line up. Zeg gewoon dat het je ding niet ipv zitten te janken dat één of andere retepopulaire band een objectief slechte boeking is, je zet dan jezelf gewoon voor lul.

Denk eerlijk gezegd dat Graspop er het maximale heeft uitgehaald van wat er voorhanden is.
Toen Natalia Zabkar in de popcast sprak over dat Graspop al vol zat met opties, lijken me er wel een paar te zijn weggevallen.

• Leuk
Waarderingen: BlackwaterPark
Hele mooie zondag vind ik.

Maar nu snap ik het nog minder dat ze Bad Omens 1u30 geven als HL. Ik vind het gewoon raar dat ze een relatief nieuwe band die er voor de eerste keer staat die slot geven, terwijl er genoeg legacy bands of bands die bewezen hebben dat ze een volle wei trekken als sub moeten spelen.

ik denk dat heel veel mensen die nu klagen eigenlijk gewoon eerder op alcatraz hun plek moeten gaan zoeken. beide festivals hebben een ander segment beetgenomen en dat is ok. maar je kan je ook niet eindeloos aan 15 jaar geleden vasthouden.
Ik begin voor mezelf wel langzaam aan die conclusie te trekken. Al vind ik het ook niet geheel de lading dekken. Andere noemde het ook al dat deze set headliners een heel hoog gehalte core, feest of hardrock hebben. Extremere metal of 'moeilijke' bands staan er totaal niet tussen. Ik ben een groot voorstander van vernieuwing maar mis gewoon de nieuwe namen die wat extra's brengen. En misschien is dit de nieuwe koers van Graspop en moet ik me erbij neerleggen maar dat weiger ik voorlopig nog als finale conclusie. Wel is bijna zeker dat ik Graspop in 2026 oversla tenzij er opeens 1 dag tussenzit met een niet te missen unieke undercard.

Alle hoop dus op wat namen die mij wat beter aanspreken in de undercard. De volgende zijn op tour en winnen met gemak clashes van de headliners

Acid Bath, Acid King, Agriculture, Blood Vulture, Cemetery Skyline, Converge, Dark Tranquillity, Death To All, Elder, Eyehategod , Faetooth, Gaahls Wyrd, Harakiri For The Sky, High Parasite, Imminence, Marduk, Messa, Monkey3, My Sleeping Karma, Orphaned Land, Periphery, Stoned Jesus, Therapy?, The Gathering, Unpeople, Winterfylleth, Yoth Iria
Uh, wie? Hier ken ik bijna niets van en dat is positief. Hier zullen zeker een paar gouden parels tussen zitten. Hoop idd naar orphaned land. Weet niet of je een gelijkaardige groep in dat lijstje hebt gepost.
Edit: all is one was ooit nog voor mijn zangexamen. 7/8 ritme. Good luck. was fun!

• Leuk
Waarderingen: talos654

Acid Bath, Agriculture, Dark Tranquillity, Faetooth, Harakiri For The Sky, High Parasite, Imminence, Messa, Therapy?, The Gathering, Winterfylleth.

Deze graag op 1 dag en dan overweeg ik nog een dagticket.

Deze zondag is gewoon ontzettend sterk, 4 bands boeken die prima konden headlinen, en dat op 1 dag. Echt gewoon knap gedaan.

Denk dat dit qua verkoopcijfers één van de sterkste Graspop edities gaat zijn van de laatste jaren want voor het mainstream publiek is deze line up gewoon stacked, er zullen een hoop jongeren overtuigd worden om eens een weekendje graspop te doen

Tegelijk begrijp ik de kritiek ook en vind ik dit voor mijn smaak het saaiste rijtje headliners dat ze ooit hebben gehad sinds ik ga in 2012, er staat vrijwel niets aan de bovenkant waar ik echt heel enthousiast over wordt en dat is eigenlijk nog nooit eerder zo geweest

Ik ben gewoon een beetje klaar met mensen die hun eigen mening niet kunnen scheiden van de sterkte van de line up. Zeg gewoon dat het je ding niet ipv zitten te janken dat één of andere retepopulaire band een objectief slechte boeking is, je zet dan jezelf gewoon voor lul.
Dit vooral! Ik ben gewoon een beetje klaar met mensen die hun eigen mening niet kunnen scheiden van de sterkte van de line up.
+ Een wens voor iedereen: Wissel graspop en alcatraz met elkaar om. Dan kunnen de studenten (hoger en universiteit) ook nog genieten van een volledig weekend graspop en hoeft alcatraz minder rekening te houden met een jonger publiek dat niet kan komen. Alhoewel met slaughter to preveil, alestorm, powerwolf en arch enemy hebben ze de jongeren die enkel in de vakantie kunnen dit jaar ook wel een beetje hun goesting gegeven. Alhoewel ik juist op facebook heb gelezen dat een zoon van 21 gaat voor alicce cooper. Dus mijn theorie is...?

Zou morgen dan de grote lading namen komen?
Zo snel gaat dat heel wat aandacht van de voorbije 4 dagen wegnemen en is imo van graspop uit toegeven dat het over het algemeen te zwak is door meteen de aandacht te verleggen

Ik zou denken maandag of dinsdag. Zo hebben de niet gsm of graspop verslaafden op zn minst het weekend om de huidige drops te zien. En dan zijn er 2 - 4 dagen om het pakket deftig te bekijken voor de tickets

Maar 2 mensen die dat effectief gaan weten wrs en dat zijn jimmy en elo 😄

Zo snel gaat dat heel wat aandacht van de voorbije 4 dagen wegnemen en is imo van graspop uit toegeven dat het over het algemeen te zwak is door meteen de aandacht te verleggen

Ik zou denken maandag of dinsdag. Zo hebben de niet gsm of graspop verslaafden op zn minst het weekend om de huidige drops te zien. En dan zijn er 2 - 4 dagen om het pakket deftig te bekijken voor de tickets
Vergeet niet dat alle info omtrent de overnachtingsmogelijkheden ook nog gedeeld moet worden.
En willen ze de grote drop voor de presale de deur uit hebben.

Vergeet niet dat alle info omtrent de overnachtingsmogelijkheden ook nog gedeeld moet worden.
Klopt! Het feit dat ze ook nog geen enkele mail rondgestuurd hebben betekent volgens mij ook dat ze dit morgen gaan doen samen met een poster van de affiche in de mail.

• Thinking
Waarderingen: nikita
In één week tijd alles erdoorheen knallen terwijl een Rock Werchter in vakantiemodus staat, is wel handig natuurlijk. En lijkt me ook handig om een weekendje even rustig alles te kunnen bekijken in plaats van eind van de dag een pakketje en dan de dag erop al tickets moeten kopen...

In één week tijd alles erdoorheen knallen terwijl een Rock Werchter in vakantiemodus staat, is wel handig natuurlijk. En lijkt me ook handig om een weekendje even rustig alles te kunnen bekijken in plaats van eind van de dag een pakketje en dan de dag erop al tickets moeten kopen...
Zou het wel gek vinden om een hele week alles aan te kondigen en dan 8 dagen later pas de ticketverkoop te starten, dan verlies je alle momentum weer

• Leuk
Waarderingen: saurus en Koekdoos

Mij allemaal goed! Ik zou het zeker niet erg vinden maar verwacht het niet 😄

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Welke undercard namen kunnen we vrijwel zeker noteren? Niet een wensenlijst, maar gewoon bands die er vrijwel zeker zullen staan.

Wind Rose vanwege dat bandlid dat het heeft gezegd en daarnaast The Gathering. Maar verder?

Users who are viewing this thread