Graspop Metal Meeting 2026

Limp Bizkit als afsluiter op donderdag is wel een serieus feestje. Voorlopig content met de namen, wordt weer een dik weekend.

• Leuk
Waarderingen: festivalryo
De afbeelding lijkt vrij duidelijk toch. Allemaal mainstage namen (ook Megadeth) en na Within Temptation heb je in ieder geval nog Limp Bizkit en een nog aan te kondigen headliner.

Wat dachten we van toch nog eens Iron Maiden, ookal zei hun aankondiging dat ze alleen op andere plekken zullen staan? Eerst even de andere dagen aankondigen om de backlash te verkleinen?
Ik zeg dit als die-hard Maiden fan; alsjeblieft niet.

Er is dan echt weinig bijzonders aan als ze er meteen weer staan. En die dag is al niet zo sterk dus mwa, lijkt mij niet verstandig.

If it was Sabaton on Thursdaz, they would have been announced. No reason to be TBC. I think Sabaton will be there but for some of the other days, I suspect Sunday with Def Leppard.

Curious if Ghost will indeed be put above WT?

• Leuk
Waarderingen: DaanV
If it was Sabaton on Thursdaz, they would have been announced. No reason to be TBC. I think Sabaton will be there but for some of the other days, I suspect Sunday with Def Leppard.

I think Ghost would make more sense. More ''generic'' and brings in the normie-rocker (yes full on Gatekeeping here) together with LB and WT. I mean, my parents know both LB and WT from radio and have heard of Ghost as that ''new fun rock band that made a Genesis cover''. So I would bet money on Ghost here.

And this is not hating on Ghost, because at least it's fresh as a full on ''big show'' headliner. I havent been overexposed to them as I have to many other bands. So I'd actually like to see what a Ghost headliner show looks like.

Laatst bewerkt:

Er is dus wel een goede reden want die hebben een concert in België dat nog niet uitverkocht is. En ja, Ghost is een stuk groter dan deze 3 namen die verkopen een Sportpaleis uit

Ik verwacht inderdaad ook gewoon Sabaton op zondag met def leppard

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Lars.

Er is dan echt weinig bijzonders aan als ze er meteen weer staan. En die dag is al niet zo sterk dus mwa, lijkt mij niet verstandig.
Nee, inderdaad. Doe maar niet. Ik zie ze volgend jaar 10 juni al in de Ziggodome. En Headliners op herhaling is sowieso zonde

Ghost is indisputably bigger than WT. Also, for Ghost 'TBC' would be applicable since they yet have to announce their tour for next year.

Sabaton still has a gig in belgium this year. So they're not going to be announced before that.

Ghost is bigger than WT imo so they're surely going to be put above them if they play on thursday.

I do think It's a better combo than sabaton - wt on south.. I'd guess sabaton is playing another day.

Op de website van Ticketmaster staat nu de pagina van Graspop ook al open. Ik zie wel enkel de festival tickets staan, ofwel moeten de accomodaties nog aangemaakt/actief gezet worden, ofwel is het deze keer apart.

Apart zou niet slecht zijn voor de wachtrijen, tickets voor Metal Park zijn altijd een merde om te bestellen, grotendeels omdat Ticketmaster altijd problemen heeft tijdens grote evenementen...

Like omdat ik het met je eens ben dat Maiden op herhaling absoluut geen goed idee is.

Maar (ja daar ben ik weer), ik zou dit rijtje met (sub)headliners en de grootste nog TBC zeker niet zwak noemen. Zoals Loek al terecht opmerkt is Limp Bizkit komende zomer (om onverklaarbare redenen, dat dan weer wel) overal headliner. Megadeth is een sterke sub die altijd wel wat fans op de been brengt en zeker met hun aangekondigde afscheid. En WT was de laatste twee keer headliner op Graspop, dus best bijzonder dat die nu 'terug zijn gezet' naar sub.

De score tot nu toe
Must see: Within Temptation, Breaking Benjamin
Al eens gezien, maar graag nog eens zien: Volbeat, Limp Bizkit
Ontdekken: Megadeth, Twisted Sister

Redelijke score wel, al mis ik nog wel een echte klepper a la BMTH. Denk dat het hem verder ook vooral in de undercard gaat zitten voor mij.

De score tot nu toe
Must see: Within Temptation, Breaking Benjamin
Al eens gezien, maar graag nog eens zien: Volbeat, Limp Bizkit
Ontdekken: Megadeth, Twisted Sister

Redelijke score wel, al mis ik nog wel een echte klepper a la BMTH. Denk dat het hem verder ook vooral in de undercard gaat zitten voor mij.

En Def Leppard?

Heerlijk! Eindelijk van start!

De score tot nu toe
Must see: Breaking Benjamin, Twisted Sister
Al eens gezien, maar graag nog eens zien: Limp Bizkit
Ontdekken: Megadeth, Volbeat
Laat ik passeren: Within Temptation, Deff Leopard

• Leuk
Waarderingen: Jimmeh07 en PreFXDesigns

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread