Graspop Metal Meeting 2026

Wanneer is speciaal? Wanneer is iets legendarisch? Als Graspop het nooit meer zal kunnen boeken? Want dan moeten Black Sabbath en Type O Negative ook in dat lijstje. Ook Manowar zal ze nooit nog lukken. Oceans Of Sadness stond er ook ooit, maar zal er nooit nog spelen. Motley Crue was in die defintie in feite ook lang legendarisch. Net als Twisted Sister. En wat met Slayer?
Ik denk dat 'moet wel nog leven of optreden' zeker 1 van de criteria is om ze tot op Graspop te krijgen.

Jarenlange en huidige relevantie. Die schat ik bv bij motley crue een pak lager in dan im of gnr tegenwoordig.

Dus bekendheid vroeger en nu (anders zijn ze geen hl meer) en logischerwijs enorm veel bekende hits.

Verder hebben zaken buiten de band om (vb rechtzaken zoals daarstraks geopperd) daar niks mee te zien imo. Ik volg niets, tenzij het eens ergens opt nieuws passeert, van zaken die bands doen buiten hun optredens om.

Enkel de muziek telt in principe voor mij. Kga ook een band morgen niet ineens niet meer luisteren omdat vb de zanger iets uitgestoken heeft. Ik verwacht dan dat het gerecht zijn job doet en ga wel begrip hebben als ze niet meer geboekt worden. Maar zal steeds de muziek apart proberen zien.

Laatst bewerkt:
Wanneer is speciaal? Wanneer is iets legendarisch? Als Graspop het nooit meer zal kunnen boeken? Want dan moeten Black Sabbath en Type O Negative ook in dat lijstje. Ook Manowar zal ze nooit nog lukken. Oceans Of Sadness stond er ook ooit, maar zal er nooit nog spelen. Motley Crue was in die defintie in feite ook lang legendarisch. Net als Twisted Sister. En wat met Slayer?
Waarom zou oceans of sadness er nooit meer kunnen staan? Ze zijn toch nog ooit samen gekomen voor een optreden op graspop te spelen. Als graspop aan Tijs vraagt om te komen dan zal die er zeker over nadenken.

• Leuk
Waarderingen: won666, Piebe71 en Lars.

Iron Maiden is niet speciaal, dat is gewoon de huisband, is wat ik bedoel. Tool, GNR en Rammstein zijn daarin wel speciaal als de grote onverwachte/unieke headliner die er dan ineens staat. Als een Metallica, SOAD, Linkin Park er ineens zou staan, dan is dat ook speciaal en dan zou zo'n dag ook gewoon direct uitverkopen zoals het met Tool is gegaan.

Waarom zou oceans of sadness er nooit meer kunnen staan? Ze zijn toch nog ooit samen gekomen voor een optreden op graspop te spelen. Als graspop aan Tijs vraagt om te komen dan zal die er zeker over nadenken.
Denk dat ook, een thuismatch begot.

Manowar zal ze nooit meer lukken? Het zal die band nooit meer lukken om geboekt te worden door een fatsoenlijk festival bedoel je, neem ik aan. Een band die liever shows cancelt dan speelt zit niemand op te wachten.
True. Maar ik bedoel, mocht Graspop toch willen dan gaat het wettelijk gezien niet eens kunnen gezien Manowar weigert onder de 100 DB te spelen

Op zich zou het niet lukken. Technisch gezien omdat ze niet meer spelen. Ik noemde bands die op papier niet meer bestaan. Al wil dat op zich niks meer zeggen, zie MC en TS. Maar u snapt het punt

• Leuk
Waarderingen: saurus
True. Maar ik bedoel, mocht Graspop toch willen dan gaat het wettelijk gezien niet eens kunnen gezien Manowar weigert onder de 100 DB te spelen

Maar dat maakt Manowar niet ineens tot een speciale "donderdag-headliner" die bergen aan tickets zou verkopen, lijkt me. Tenminste, ik verwacht niet dat er heel veel mensen echt fan zijn van Manowar (al denk ik dat ze in Duitsland misschien dan weer gigantisch zijn?)

Maar dat maakt Manowar niet ineens tot een speciale "donderdag-headliner" die bergen aan tickets zou verkopen, lijkt me. Tenminste, ik verwacht niet dat er heel veel mensen echt fan zijn van Manowar (al denk ik dat ze in Duitsland misschien dan weer gigantisch zijn?)
Manowar is in Duitsland inderdaad huge. Veel groter dan in thuisland Amerika. Dus mogelijks zou dat wel wat Duitsers aantrekken ja. Als ze daar natuurlijk ook niet in elke zaal of elk festival zouden spelen

Manowar ooit gezien, ze zeggen zelf dat Duitsland het only True metal land is in hun ogen daarmee dat ze daar graag spelen.

Als ze op graspop spelen zouden ze gewoon dagheadliner zijn of zoals Savatage of Avantasia genoegen moeten nemen met een spot in de vooravond.

Maar graspop zal ze niet boeken want de zekerheid dat ze spelen heb je niet.
En dat ze hun aan de geluidsnormen houden al helemaal.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Er beweeg precies nog steeds wel wat op de site. Of staat dat filmpje achter die tekst er al heel het weekend?

Er beweeg precies nog steeds wel wat op de site. Of staat dat filmpje achter die tekst er al heel het weekend?

Pfoe, durf ik niet te zeggen…

Weten we nog of vorig jaar de aankondigingen om 10:00 of 16:00 waren? Dacht dat het veelal 10:00 was

Dan verwacht ik 10:00 de eerste aankondiging. Twijfel er wel over of ze dat vrijdag pakketje doen. Heel willekeurig van BB om dat die donderdag te posten als de bedoeling maandag was.

Vind het ergens wel logisch als ze gewoon een week te vroeg waren en we dus eerst een andere dag krijgen.

Dat pakketje komt sowieso pas op z'n vroegst 2 of 3 dagen voor de start van de kaartverkoop, zeker niet komende week.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Dat pakketje komt sowieso pas op z'n vroegst 2 of 3 dagen voor de start van de kaartverkoop, zeker niet komende week.

Het vrijdag pakketje bedoelde ik de Volbeat, Twisted Sister, TBA en BB pakketje mee, als dat de aankondigingsstrategie van deze editie is, het grote pakket namen zal inderdaad gewoon die donderdag of vrijdag voor de verkoop komen

• Leuk
Waarderingen: festivalryo en Loek123

Users who are viewing this thread