Graspop Metal Meeting 2026

Nu klaar ok ! @Piebe71 was al gestopt, wees jij met jouw leeftijd nu ook eens de wijste en ga ook lekker verder met de normale nonsens die we hier kletsen

(Ps wat wel leuk is, is dat je normaal nooit zoveel praat dus het heeft wel nut gehad)

Maar nu allemaal nokken en door met de show ! ♥️💪🏽🍺

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo, DaanV en jbj
Nog een dagje uitzitten voordat het feest kan beginnen met de aankondigingen, en in grote lijnen weten we wel hoe de aankondigingsstrategie van Graspop werkt.

Maar als we die strategie even vergeten, wat zouden jullie een leuke manier van aankondigen vinden? Alles kan, alles mag! Hoeft niet realistisch te zijn.

Alcatraz heeft ooit eens (2017 of 2018 gok ik) gewoon een paar weken lang elke dag 1 of 2 namen om 12:00 gedropt, vond ik wel een leuke manier.

Of als ze het een keer zouden omdraaien en dat de eerste drop gewoon meteen het grote pakket namen zou zijn en daarna pas de headliners.
Misschien aankegondig elke dag 1 of 2 bands (één om 10.00 uur, één om 16.00 uur?)? Te beginnen met de bands van de Metal Dome, dan de Jupiler Stage, dan de Marquee, en eindigend met de Main Stages. En natuurlijk zouden de bands in volgorde van optreden worden aangekondigd, met de headliner als laatste!
Ik denk dat dat de spanning echt zou opvoeren!
Clashfinder-fans zouden het niet meer uithouden, en we zouden zo veel discussiëren dat we voor Kerstmis pagina 666 zouden bereiken 🤣

De foto van BB doet precies wel vermoeden dat een andere strategie mogelijk is. Iedere dag 4 namen (m.u.v. die vrijdag door mogelijks een nog te spelen show in België)?
Nu, kan ook een promotie-foto zijn voor bands, los van de aankondigingsstrategie.

Evenveel dagen als bands.

En muv van headliners evt undercard die een uitgebreidere aankondiging kunnen krijgen.

Voor de andere een klein aankondigingsfilmpje met hun bekendste nummer op de achtergrond

130dagen hype en elke dag de tijd voor ons om op een specieke band te focussen.

Zo raakt er geen enkele band ondergesneeuwd in een poel van 90 andere

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: tmatheussen en Steph85
Nu klaar ok ! @Piebe71 was al gestopt, wees jij met jouw leeftijd nu ook eens de wijste en ga ook lekker verder met de normale nonsens die we hier kletsen

(Ps wat wel leuk is, is dat je normaal nooit zoveel praat dus het heeft wel nut gehad)

Maar nu allemaal nokken en door met de show ! ♥️💪🏽🍺

Ik heb er een beetje een hekel aan als een ander voor mij wil bepalen wanneer ik mijn mond moet houden. Verder snap ik niet wat leeftijd ermee te maken heeft. Maar ik zal er over ophouden, want blijkbaar gaan we Piebe ook niet meer horen met “grapjes” over GNR.

Sheila Broflovski Singing GIF by South Park

Al discussieer ik ook zelf wel graag, hopelijk morgen de 1e aankondiging (of di 16u, na RW smorgens)

Dan kunnen we over de aanwezig namen discussiëren en niet over mekaar 😁

Laatst bewerkt:
Zondag avond tijdens Graspop speelt de headliner van 21u tot 23u en daarna een uur lang aankondigingen van de artiesten voor het volgende jaar verpakt in een mini show.
Heel cool idee. Wacken deed dat toch met drones? Ik herinner mij precies dat zij zo Slipknot en Machine Head aankondigden tijdens het slot van 2023 (voor de editie 2024). Alcatraz kondigt ook namen voor volgend jaar aan tijdens het festival.

• Leuk
Waarderingen: Steph85
Hoe Alcatraz het doet is ook wel tof ja, gewoon banners op het terrein hangen met de namen voor volgend jaar

Eerlijk gezegd mag Graspop van mij wel de Hellfest manier gebruiken, gewoon de gehele lineup in één keer droppen. Het is misschien wat saai, maar dan weet je wel waar je aan toe bent en kan je rustig een ticket kopen op basis van de volledige line up.

• Leuk
Waarderingen: DaanV en Piebe71
Hoe Alcatraz het doet is ook wel tof ja, gewoon banners op het terrein hangen met de namen voor volgend jaar

Eerlijk gezegd mag Graspop van mij wel de Hellfest manier gebruiken, gewoon de gehele lineup in één keer droppen. Het is misschien wat saai, maar dan weet je wel waar je aan toe bent en kan je rustig een ticket kopen op basis van de volledige line up.
Dat zou ik echt zonde vinden 😢. Het is fijner als we de spanning kunnen spreiden en onze voorspellingen over lange weken kunnen doen met kruiscontroles en veronderstellingen 😉

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Diana
Misschien aankegondig elke dag 1 of 2 bands (één om 10.00 uur, één om 16.00 uur?)? Te beginnen met de bands van de Metal Dome, dan de Jupiler Stage, dan de Marquee, en eindigend met de Main Stages. En natuurlijk zouden de bands in volgorde van optreden worden aangekondigd, met de headliner als laatste!
Ik denk dat dat de spanning echt zou opvoeren!
Clashfinder-fans zouden het niet meer uithouden, en we zouden zo veel discussiëren dat we voor Kerstmis pagina 666 zouden bereiken 🤣
Helemaal voor deze variant met een toevoeging.
Na de laatste naam komt ook de timetable.
Dus hoop wel dat ze in mei uitkomen anders vallen we in een gat.

Gezien het 234 dagen tot het festival dus globaal iedere week 2 namen. Kunnen we het ook rustig luisteren.

• Leuk
Waarderingen: Steph85
Hoe de aankondigingsstrategie er nu uit ziet vind ik wel nice!

de vier grootste namen van de dag in een drop geven.

Maar het zou ook wel tof zijn om de andere acts meer in the spotlights te zetten. door ze in kleinere groepjes aan te kondigen

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Steph85
Queen + Adam Lambert mag van mij ook wel passeren ooit!
Van mij ook hoor, maar die kans is erg klein.
Queen en bijv. Rolling Stones kun je makkelijker op een popfestival kwijt, want die trekken ook veel publiek met een grote beurs.
Rock Werchter, Pinkpop genoeg keuze.
Die festivals hebben een grotere capaciteit en kunnen hier makkelijker geld aan verdienen.
Een GMM raakt uitverkocht met Judas Priest en Till Lindeman, Scorpions en Machine Head. Dus enorme namen zijn dan niet altijd doorslaggevend.

Met de kanttekening dat er bijvoorbeeld in 2023 een combinatie van Machinehead en Gojira (ja, daar is hij weer) niet uitverkocht. Hetzelfde geldt voor Def Leppard en Motley Crue. Daarom ben ik wel benieuwd wie ze naast Def Leppard gaan zetten.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Het is hier wel snel gepasseerd maar met de zekerheid dat GnR niet komt en blijkbaar Bon Jovi, Soad en MCR ook niet lijken we een legacy als IM of specialleke Tool en NIN vorige jaren niet echt te gaan krijgen. Beiden lijkt niet te gaan lukken, maar zelfs 1 van beide wordt stillaan een utopie denk ik.

Toch 'gewoon' een combo Ghost,.. donderdag dan (op zich blij mee als die komen uiteraard)

Vergeet is nog iets van giga of uitzonderlijke grote namen die touren? (Buiten BB, maar die zijn geen HL)

Het is hier wel snel gepasseerd maar met de zekerheid dat GnR niet komt en blijkbaar Bon Jovi, Soad en MCR ook niet lijken we een legacy als IM of specialleke Tool en NIN vorige jaren niet echt te gaan krijgen. Beiden lijkt niet te gaan lukken, maar zelfs 1 van beide wordt stillaan een utopie denk ik.

Toch 'gewoon' een combo Ghost,.. donderdag dan (op zich blij mee als die komen uiteraard)

Vergeet is nog iets van giga of uitzonderlijke grote namen die touren? (Buiten BB, maar die zijn geen HL)

Twisted Sister na 10 jaar er tussenuit te zijn geweest. @Jamel had t erover met de band tussen band en Graspop

Het is en een legacy en een specialleke. Specialleke kan je over discussiëren, maar legacy is het sowieso. Maar misschien dat wij een andere definitie van legacy hebben…
Ik zet oa maiden en gnr daar, maar ook vb Tool uit 2024. Het is maar een naam datk er aan geef maar is zo ongeveer de grootste naam van de affiche datk ermee bedoel.

Den donderdagknaller is misschien een betere benaming 😄

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Users who are viewing this thread