Graspop Metal Meeting 2026

Er zijn genoeg potentiele headliners dit jaar. Good Charlotte en My Chemical Romance zijn van dezelfde soort als Nickelback, Bon Jovi en Avril Lavine van vorig jaar. Gaat gewoon niet gebeuren. Ookal was het geen EU exclusive.
Die horen op Werchter of Pinkpop o.i.d.

Oef.. gezien de mcr reacties ..wil niemand op de tenen trappen he haha maar euh ik ken echt alleen dat black parade nr en blijkbaar onderschat ik hoe populair die nog altijd zijn, maar als we ze in het rijtje namen met de reeds mogelijke genoemde headliners zet dan vallen ze daar toch een beetje buiten toch? Maar goed kan me vergissen hoor ik heb ze ooit 1 x gezien en vond het niet echt memorabel maar blijkbaar zijn honderdduizenden dat met mij oneens haha..

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Oef.. gezien de mcr reacties ..wil niemand op de tenen trappen he haha maar euh ik ken echt alleen dat black parade nr en blijkbaar onderschat ik hoe populair die nog altijd zijn, maar als we ze in het rijtje namen met de reeds mogelijke genoemde headliners zet dan vallen ze daar toch een beetje buiten toch? Maar goed kan me vergissen hoor ik heb ze ooit 1 x gezien en vond het niet echt memorabel maar blijkbaar zijn honderdduizenden dat met mij oneens haha..

Ik ben best MCR romance fan. Ken niet alles. Maar The Black Parade ken ik van voor naar achter en de hits van de andere albums kan ik probleemloos meezingen (met name Na Na Na (Na Na Na Na etc)). Echter was ik ook niet omver geblazen die keer dat ik ze in Ahoy zag. Vond het optreden, voor volgens mij toen een comeback tour, maar gezapigd en het stond door de fans die weer de hits konden meezingen. Ik ga, als ze ergens op een festival staan waar ik ben, 1000% kijken maar ze moeten me wel weer overhalen met hun live optreden. Ik zie ze dus ook niet Graspop headlinen. Mooie plek a la Falling in Reverse.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Pommer
Rock Hard (DE) (22-24 Mei): Armored Saint - Slime - Lucifer - Angel Witch - Hirax - Neckbreakker

552960792_1336967004469975_7029819457374245129_n (1).jpg

Time To Rock (SE) (3-6 Juli): Treat - Moxy - The Good, The Bad and The Zugly - Rosalie Cunningham (y)

552950046_1348716650151417_6917343550463953895_n.jpg

Broken Summer (SE) (24 Juni): Bad Omens als headliner

552537577_17890381965344259_9019719681668799632_n.jpg

Rock Hard (DE) (22-24 Mei): Armored Saint - Slime - Lucifer - Angel Witch - Hirax - Neckbreakker

Bekijk bijlage 16153

Time To Rock (SE) (3-6 Juli): Treat - Moxy - The Good, The Bad and The Zugly - Rosalie Cunningham (y)

Bekijk bijlage 16152

Broken Summer (SE) (24 Juni): Bad Omens als headliner

Bekijk bijlage 16156
Toch wel benieuwd wat ik bij Sweden’s coziest rock festival moet voorstellen. Dekentjes, een open haard en warme chocomel met slagroom begin juli?

Of Alestorm, maar dan spelen ze alleen maar nummers als Drink, Rum, Hangover, Pirate Metal Drinking Crew, Seventh Rum of a Seventh Rum, Mead from Hell,
En keelhauled dat ik helemaal kan meezingen.
En wanneer gaan ze eindelijk eens Death Throes of the Terrorsquid spelen?

Ik vind persoonlijk Three Cheers for Revenge een beter album dan The Black Parade (in z'n totaliteit) en nummers als Give 'Em Hell, Kid zijn best stevig. Ik zie ze zeker passen op Graspop, maar afsluiten dan weer niet.

• Leuk
Waarderingen: sven.cr en Pommer
MCR is huge in de UK, in Nederland of België valt wel mee denk ik. Ik zie die hier geen stations vullen. Als ze op graspop staan is het gewoon als headliner ja en anders niet. Denk zelf niet dat we ze op festivals moeten verwachten.
Vind het toch beter passen op een RW of Pinkpop dan GMM. Valt muzikaal wat uit de toon, te mainstream, zeker voor een HL spot. Nog niet aangekondigd op festivals toch? Wordt ook expliciet aangeduid als ‘stadium tour’ op hun site, lijkt ook niet op festivals te hinten.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Ik zou toch ook enorm graag geoff tate met operation mindcrime of queensryche en voornamelijk crimson glory heel graag zien doorkomen. Zeker Crimson glory om deze als jong persoon nog een keer te zien! Daarnaast heeft kreator met exodus nails en carcass ook een tour aangekondigd in de lente. Kan dit betekenen dat exodus misschien ook een kanshebber is of sluit dit ze juist uit? (kreator en nails mogen ook overkomen, carcass ook maar natuurlijk herhaling)

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Wel bizar hoe laag ze daar staan, snap dat megadeth niet als HL staat maar nog onder papa roach is toch vreemd
Is het niet omdat Papa Roach terug een beetje hype is? Last Resort is op sociale media weer sterk vertegenwoordigd. Idem voor EC. Megadeth is ook niet de grote publiekstrekker op de moment. Zelfs een farewell tour zal geen enorm grote getallen aan publiek trekken. Goeie band maar beetje passe?

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en PreFXDesigns
Is het niet omdat Papa Roach terug een beetje hype is? Last Resort is op sociale media weer sterk vertegenwoordigd. Idem voor EC. Megadeth is ook niet de grote publiekstrekker op de moment. Zelfs een farewell tour zal geen enorm grote getallen aan publiek trekken. Goeie band maar beetje passe?
Ik snap zeker dat ze niet giga populair meer zijn (ben zelf ook niet echt fan) maar had ze wel op de zelfde hoogte als EC en papa roach verwacht met hun afscheidstour

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Gisteren geen zelfbevestiging van Volbeat.
Voor de rest wel degelijk een headlinewaardige band met ditto setlist.

Akkoord, de stageproductie kan met wat meer toeters en bellen. Maar ze hebben wel een discografie om U tegen te zeggen.

Laat maar komen naar GMM (al was daar weinig twijfel over).

Gisteren geen zelfbevestiging van Volbeat.
Voor de rest wel degelijk een headlinewaardige band met ditto setlist.

Akkoord, de stageproductie kan met wat meer toeters en bellen. Maar ze hebben wel een discografie om U tegen te zeggen.

Laat maar komen naar GMM (al was daar weinig twijfel over).
Inderdaad tof optreden, op zich moet niet elke headliner een megaproductie hebben natuurlijk.

• Leuk
Waarderingen: Dwarf en jonasvh
Inderdaad tof optreden, op zich moet niet elke headliner een megaproductie hebben natuurlijk.
Tuurlijk niet. Ik las hier op het forum wel de kritiek op hun (gebrek aan) productie na hun show in Amsterdam. Vandaar dat ik het nog eens extra benoem.

Users who are viewing this thread