Graspop Metal Meeting 2026

Ik kan echt niet begrijpen waar je naartoe gaat met deze post. MCR is geen metalcore, laat staan 13 in een dozijn metalcore. Dus dacht, misschien vind hij het genre niet passen omdat het misschien licht is voor jou? Maar daarna ga je dan zeggen dat the cure of simple minds mag over komen?
Heb eigenlijk 2 posts in 1 gezet... my chemical romance staat los van de tweede alinea. Ik vind chemical romance gewoon totaal niet relevant genoeg goor een headline spot.. ergens ri d een uurtje of 1700 prima, gaat mij niet om de luidheid hoor maar en misschien ligt het aan mij maar die hebben toch maar 1 liedje? Tweede alinea is meer een reactie op de reeds bekendgemaakte namen door andere festivals.

Heb eigenlijk 2 posts in 1 gezet... my chemical romance staat los van de tweede alinea. Ik vind chemical romance gewoon totaal niet relevant genoeg goor een headline spot.. ergens ri d een uurtje of 1700 prima, gaat mij niet om de luidheid hoor maar en misschien ligt het aan mij maar die hebben toch maar 1 liedje? Tweede alinea is meer een reactie op de reeds bekendgemaakte namen door andere festivals.
1758723248299.png

Hun 5 meest populaire nummers liggen toch wel heel dicht bij elkaar imo, ze een one hit wonder noemen zou een leugen zijn

• Leuk
Waarderingen: TMS98
Bij MCR draait het ook niet om de (volgens jou) 1 of 2 hitjes, maar om het totale album en de show rondom The Black Parade, die ze deze tour integraal spelen. Dat het jouw ding niet is oke, maar dit album wordt over het algemeen gezien als één van de beste rock albums ooit gemaakt en heeft een grote schare fans en nostalgische waarde (en we weten allemaal hoe goed dat scoort op het moment). Vul dat aan met nummers als I'm Not Okay, Helena, Na Na Na etc. en je hebt gewoon een headline waardige show voor het juiste festival.

Ik zie de 100% match ook niet helemaal met Graspop, maar je doet ze tekort om ze af te schilderen als een na-middag bandje omdat je zelf niet genoeg op de hoogte bent.

die hebben net ~500k tickets in europa verkocht door 7 shows bekend te maken. Ik denk dat je grandioos onderschat hoe groot die zijn.

MCR is huge in de UK, in Nederland of België valt wel mee denk ik. Ik zie die hier geen stations vullen. Als ze op graspop staan is het gewoon als headliner ja en anders niet. Denk zelf niet dat we ze op festivals moeten verwachten.

Bij MCR draait het ook niet om de (volgens jou) 1 of 2 hitjes, maar om het totale album en de show rondom The Black Parade, die ze deze tour integraal spelen. Dat het jouw ding niet is oke, maar dit album wordt over het algemeen gezien als één van de beste rock albums ooit gemaakt en heeft een grote schare fans en nostalgische waarde (en we weten allemaal hoe goed dat scoort op het moment). Vul dat aan met nummers als I'm Not Okay, Helena, Na Na Na etc. en je hebt gewoon een headline waardige show voor het juiste festival.

Ik zie de 100% match ook niet helemaal met Graspop, maar je doet ze tekort om ze af te schilderen als een na-middag bandje omdat je zelf niet genoeg op de hoogte bent.
Dat geldt niet alleen voor @Eno denk ik. Krijg het gevoel dat het ook een generatiedingetje is. Onder de Nederlandse en Belgische metalheads uit de jaren tachtig en negentig zijn ze niet zo bekend. Bij mij is hun hit ook totaal voorbij gegaan.

Slam Dunk komt ff met wat nieuwe namen die nog niet in de run warej
Bekijk bijlage 16148
Ik ken Sublime niet en TBS enkel van naam. Al de rest dat ik ken zijn punkbands. Dus zou het logisch zijn dat voor mij BT en Cancer Bats aanvoelen als vreemde eenden in de bijt?

Anyway, BT zeker welkom en onder het motto van dat Graspop elk jaar ook punk bands boekt, hoop ik heel hard op Goldfinger! Good Charlotte mag maar gaan een te hoge spot eisen dus laat maar. Zijn trouwens EU exclusive
(Bij deze @Metalhead Liam 😅)

• Leuk
Waarderingen: Metalhead Liam
Ik ken Sublime niet en TBS enkel van naam. Al de rest dat ik ken zijn punkbands. Dus zou het logisch zijn dat voor mij BT en Cancer Bats aanvoelen als vreemde eenden in de bijt?

Anyway, BT zeker welkom en onder het motto van dat Graspop elk jaar ook punk bands boekt, hoop ik heel hard op Goldfinger! Good Charlotte mag maar gaan een te hoge spot eisen dus laat maar
Good Charlotte staat dan ook European Exclusive bij

Anyway, BT zeker welkom en onder het motto van dat Graspop elk jaar ook punk bands boekt, hoop ik heel hard op Goldfinger! Good Charlotte mag maar gaan een te hoge spot eisen dus laat maar
Good Charlotte is een European Exclusive, dus daar kan ook meteen weer een streep door. Verder mogen een paar oude punkbandjes a la Goldfinger wel doorkomen ja.

Tja ik weet niet of je van good Charlotte hoeft te vrezen met een Europese exclusieve. Nu is de vraag of UK zich in dit geval incl of exclusief in Europa zit. Eigenwijze Engelse

Users who are viewing this thread