Graspop Metal Meeting 2026

Ugh, ik hoorde net Edguy op de radio. Als er 1 reunie mag plaatsvinden op GMM 2026 laat het dan aub Edguy zijn.

Avantasia heeft de laatste bookings in November dit jaar dus zou na al die tijd mooi zijn mocht Edguy even terugkomen. Wat een heerlijke band is me dat altijd geweest!
Ik ken daar dus geen enkel nummer van eigenlijk. Maar ben best fan van Avantasia dus mocht dit waarheid worden dan ga ik er eens goed voor zitten om de catalogus te leren kennen.

Alter bridge lijkt nieuw werk te teasen. Al maar opschrijven zeker?
hopelijk, al vond ik hun vorige passage minder goed. Maar dat ligt wrs wel eerder aan mij wegens een niet gespeelde maar op dat moment favoriete song.. Beetje als Beast in Black dit jaar waar ik hoopte op Moonlight Rendevouz :LOL:

Dat ze maar komen, altijd blij mee.

Laatst bewerkt:
hopelijk, al vond ik hun vorige passage niet zo goed. Maar dat ligt wrs wel eerder aan mij wegens een niet gespeelde maar op dat moment favoriete song.. Beetje als Beast in Black dit jaar waar ik hoopte op Moonlight Rendevouz :LOL:

Maar wordt een show dan zoveel minder als een band een door jou gewenste nummer niet speelt? Dan gaat het bij heel veel optredens mis denk ik?😉

• Leuk
Waarderingen: Steph85 en saurus
Maar wordt een show dan zoveel minder als een band een door jou gewenste nummer niet speelt? Dan gaat het bij heel veel optredens mis denk ik?😉
Zit toch vaak wel te wachten op dat ene nummer omdat het mijn fixatienummer van het moment is :D en dat maakt het optreden voor mij dan wel af.

Het is meestal wel 1 van de populairste nummers omdat ik geen albums luister en de kans dus meestal redelijk groot is. maar de verwachting en teleurstelling uiteraard zo ook want als het niet gespeeld wordt denk ik 'ale, dat is toch een populair nummer, waarom spelen ze dat nu niet'

Dit jaar toch 3x gehad (Imminence - Erase, Korn - Coming undone, BIB - Moonlight Rendevouz) en zo bij het optreden van Imminence en Bib toch wat op men honger blijven zitten. Bij Korn was het allemaal te goed en te druk bezig met naar de toffe belichting te zien om het me aan te trekken.

Zit toch vaak wel te wachten op dat ene nummer omdat het mijn fixatienummer van het moment is :D en dat maakt het optreden voor mij dan wel af.

Het is meestal wel 1 van de populairste nummers omdat ik geen albums luister en de kans dus meestal redelijk groot is. maar de verwachting en teleurstelling uiteraard zo ook want als het niet gespeeld wordt denk ik 'ale, dat is toch een populair nummer, waarom spelen ze dat nu niet'

Dit jaar toch 3x gehad (Imminence - Erase, Korn - Coming undone, BIB - Moonlight Rendevouz) en zo bij het optreden van Imminence en Bib toch wat op men honger blijven zitten. Bij Korn was het allemaal te goed en te druk bezig met naar de toffe belichting te zien om het me aan te trekken.
Ik herken dat wel. Je kunt nu eenmaal niet van elke band op een festival de discografie van voor tot achter kennen. Dus zal je bij de meeste bands inderdaad één of enkele favorieten hebben en de rest van hun nummers dan minder goed kennen of soms zelfs helemaal niet. Of je hebt er minder mee, dat kan ook. Maar dan kan een optreden op zich prima zijn, maar komt de grootste adrenalinekick van het nummer wat je het tofst vind dan zo'n band. Dat is dan, in elk geval voor mij, vaak het verschil tussen een goed en een uitstekend optreden.

Ik herken dat wel. Je kunt nu eenmaal niet van elke band op een festival de discografie van voor tot achter kennen. Dus zal je bij de meeste bands inderdaad één of enkele favorieten hebben en de rest van hun nummers dan minder goed kennen of soms zelfs helemaal niet. Of je hebt er minder mee, dat kan ook. Maar dan kan een optreden op zich prima zijn, maar komt de grootste adrenalinekick van het nummer wat je het tofst vind dan zo'n band. Dat is dan, in elk geval voor mij, vaak het verschil tussen een goed en een uitstekend optreden.
das beter uitgelegd dan dat ik het kan maar dat is het hem wel ja :D

hopelijk, al vond ik hun vorige passage minder goed. Maar dat ligt wrs wel eerder aan mij wegens een niet gespeelde maar op dat moment favoriete song.. Beetje als Beast in Black dit jaar waar ik hoopte op Moonlight Rendevouz :LOL:

Goh, als ik dan eerlijk ben dan toch liever Tremonti met Creed dan met Alter Bridge.. Gezien ze met Creed toch terug in de USA touren..

• Leuk
Waarderingen: saurus
Goh, als ik dan eerlijk ben dan toch liever Tremonti met Creed dan met Alter Bridge.. Gezien ze met Creed toch terug in de USA touren..
Girl Why Dont We Have Both GIF

Ugh, ik hoorde net Edguy op de radio. Als er 1 reunie mag plaatsvinden op GMM 2026 laat het dan aub Edguy zijn.

Avantasia heeft de laatste bookings in November dit jaar dus zou na al die tijd mooi zijn mocht Edguy even terugkomen. Wat een heerlijke band is me dat altijd geweest!
Graag dat is denk ik al van 2012 geleden dat ik ze nog gezien heb.

Na alle ‘haat’ op Turnstile en Sleep Token… Wat is er mis met Five Finger Death Punch? Ik luister ze nog maar sinds Graspop 2024 en vond hun show daar echt heel goed.

De songs die ze hebben zijn in mijn ogen toch stuk voor stuk sterke nummers om een weide mee plat te spelen.

Voor mij zijn ze zeker een deel van de wishlist voor 2026.
Over smaak valt niet te twisten, maar heb zelf een grote afkeer tegen FFDP. Het komt gewoon gemaakt lomp over, Ivan Moody is onuitstaanbaar (het eeuwige slachtoffer) en de teksten zijn gewoonweg simplistisch. Clichéband met dito gedrag. Eerste keer dat ik ze zou zien was Fortarock 2013. Toen hebben ze afgezegd vanwege 'logistieke redenen'. Avond ervoor waren ze schijnbaar in A'dam in de coffeeshop gesignaleerd. Logistiek, uhuh. Sindsdien hebben ze toch wel een beetje afgedaan voor mij, er zijn nog genoeg incidenten bijgekomen daarna (de publieke meltdown van Ivan in 013 was ook een mooie) om ze in het vervolg te mijden.

Genoeg mensen die ze tof vinden dus van mij mogen te komen, ik zal dan bij een andere stage te vinden zijn.

Daarom doe ik dus voor Graspop zoveel mogelijk setlistjes opzoeken en in de playlist van Spotify donderen. Voorkomt over het algemeen dat soort teleurstellingen. Uitzonderingen daargelaten. Plus dat dat ook bij de beleving naar het festival toe hoort🤗

Daarom doe ik dus voor Graspop zoveel mogelijk setlistjes opzoeken en in de playlist van Spotify donderen. Voorkomt over het algemeen dat soort teleurstellingen. Uitzonderingen daargelaten. Plus dat dat ook bij de beleving naar het festival toe hoort🤗
Same here, zorgt toch voor een stuk meer herkenning. Zeker leuk als het live nog beter is!

• Leuk
Waarderingen: Imag en Piebe71
Zie nu dat Disturbed gewoon rustig de ziggo dome aan het uitverkopen is, had ik niet verwacht. Straks krijgen we die nog als grootste naam van de dag in Dessel, de horror.

• Leuk
  • Wow
Waarderingen: @3*# en Timmetje
Zie nu dat Disturbed gewoon rustig de ziggo dome aan het uitverkopen is, had ik niet verwacht. Straks krijgen we die nog als grootste naam van de dag in Dessel, de horror.
Mja, die zijn nu eenmaal vrij populair en veel mensen zijn gewoon niet op de hoogte van hele heisa (of trekken het zich niet aan, wat hun volste recht is).
Zie die nog wel als sub verschijnen op gmm (voor mij hoeft het allesbehalve, ze hadden die band al moeten cancelen toen ze die verschrikkelijke cover van sound of silence hebben uitgebracht)

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: @3*# en Bjorn121
Mja, die zijn nu eenmaal vrij populair en veel mensen zijn gewoon niet op de hoogte van hele heisa (of trekken het zich niet aan, wat hun volste recht is).
Zie die nog wel als sub verschijnen op gmm (voor mij hoeft het allesbehalve, ze hadden die band al moeten cancelen toen ze die verschrikkelijke cover van sound of silence hebben uitgebracht)
De setlist van hun set ziet er als volgt uit

Disturbed - The Sound of Silence
Disturbed - The Sound of Silence (Cyril remix)

Ik vind dat van die setlists opzoeken juist echt afbraak doen aan de beleving. Soms wil je toch dat gevoel van verrast te zijn als ze de 1ste noten spelen van een nummer?

Als je dan op voorhand de setlist al gaat bekijken heb je dat toch nooit?

Nu ja, ieder zijn manier van toeleven naar een event natuurlijk.

Had Disturbed eigenlijk ook al wel eerder als headliner verwacht. Dacht dat ze destijds in 2019 ook al zo’n soort voorzetje in de bio hadden geschreven.

Van dat nieuwste album vind ik dat nummer samen met Ann Wilson ook zeer tof!

Sound of Silence is natuurlijk geweldig (alleen jammer dat er zo’n Cyril remix bestaat).

Zou een gave headliner zijn, zeker omdat ik geen 100€ voor de Ziggo ga neerleggen, al was dat met Megadeth als voorprogramma wel cool

• Leuk
Waarderingen: El_Leipo en Piebe71
Ben bang dat die niet meer als sub gaan staan

Users who are viewing this thread