Graspop Metal Meeting 2026

Gaat Graspop ze die positie geven? MCR trekt dat veld niet echt vol toch? Zou echt een kleine headliner zijn.
Behemoth lijkt me allesinds kleiner dan MCR en kregen ook een headlinespot.. 't is maar hoe je het bekijkt.

Feit dat ze 15 jaar niet in de Benelux hebben gespeeld + de nodige nostalgie trekt dat veld volgens mij wel (vrij) vol.

Volgens mij heeft de Johan Cruijff Arena geen 90K capaciteit en ze stonden daar toch ook 2 avonden (niet uitverkocht zelfs, als ik het mij goed herinner).

Een Werchter Boutique of Classic gaat toch ook snel richting de 70.000, dus dat zou wel in lijn liggen met de Arena.

Edit:
Capaciteit van de Arena is 56.000 blijkbaar. En Metallica heeft een goeie relatie met Werchter, dus lijkt mij geen probleem te zijn.
was er bij in amsterdam en dat zat toch echt tegen uitverkocht aan op de dag zelf hoor

arena 56K x2
of 1 boutique 55k (zie imagine dragons dit weekend)
gewoon als en dat is een als metallica op een los event staat, dan gaan ze bij LN niet zomaar SOAD dan ook laten gaan naar GMM

Hoe bedoelt u? Dat ze nog Werchter Boutique kunnen doen? Dat klopt (al zit hun tourschema al redelijk vol) maar dan gaat dat geen invloed hebben op Graspop. Dan is het niet van "we hebben genoeg metal op Rock Werchter 2025, doe SOAD maar naar Graspop"
kzou niet denken aan genoeg metal (NEVER ENOUGH!) maar eerder genoeg kosten :D ik weet niet of ze alle werchters apart bekijken of dat 1 groot budget is. al lijkt er nog wel geld genoeg aangezien het aantal werchters sneller aandikt dan het gras in mijne tuin.

Het is een gevoel, maar MCR was in de VS toch sowieso groter dan hier in Europa? En dan met name de Benelux. Heb niet het idee dat ze hier echt ooit zijn doorgebroken als mega-act
Nee klopt. Ik herinner mij dat ik ze in de periode van The Black Parade heel graag eens wou zien op een festival maar die kansen waren heel mager. Hebben nochtans een hele muzikale beweging mee in gang helpen trekken.

Maar in België is dat maar heel beperkt tot uiting gekomen. Zag ze de eerste keer live op Werchter (2011 denk ik) en dat was klaarlichte dag.

Voor mij mogen ze absoluut naar GMM komen maar headliner zou zeer gevleid zijn.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
kzou niet denken aan genoeg metal (NEVER ENOUGH!) maar eerder genoeg kosten :D ik weet niet of ze alle werchters apart bekijken of dat 1 groot budget is. al lijkt er nog wel geld genoeg aangezien het aantal werchters sneller aandikt dan het gras in mijne tuin.
Ik denk niet dat Metallica op Boutique met het hele circus mag langskomen. De huidige tour is hun line-up, zij hebben de volledige vrijheid in alles. En ik weet niet of dat kan op Werchter als stand alone event? Want anders gebeurde zoiets toch vaker?

Het podium is ook gebouwd voor een stadion, geen festivalweide. Dat lijkt me ook niet zo simpel om te gooien.

ik denk dat die nieuwe Werchter parklife wel eens concurrentie voor graspop kan zijn.

ik denk dat die nieuwe Werchter parklife wel eens concurrentie voor graspop kan zijn.
't is 1 pot nat. Die handvol bands die ze daar nog gaan wegzetten zal wel meevallen.
Een The Offspring is wel weer leuk op Graspop, maar of dat een groot gemis zou zijn op de line up? Idem voor een Papa Roach of zo...

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Wat zouden we vinden van MCR als north headliner? Eerste beelden van hun nieuwe tour zien er alvast een spektakel uit. Lijkt mij ook dat ze met die show niet voor minder dan een headlinespot gaan. Dus dan is het of dat, of een zaalshow, want voor Werchter als headliner lijken ze mij dan weer te klein?
Lijkt me wel tof als het 'specialleke' van deze editie!

MCR heb ik een aantal jaar geleden eens gezien in Ahoy. Was leuk om eens gezien te hebben (want ik dacht dat dat nooit meer zou kunnen), maar ik ben niet overtuigd dat het headline materiaal is. Ze hadden wel een leuke show, en geen idee wat ze tegenwoordig doen, maar hadden ze dan niet beter een headline spot kunnen krijgen vlak na hun reünie toen de hype nog groot was?

(En ik wil ook nog even terugkomen op all time low, die heb ik als 17 jarig meisje gezien op jera on air 10 jaar geleden, en toen voelde ik me al te oud in dat publiek voor die band😂 wat wel interessant was omdat er redelijk veel bhs richting podium vlogen en de band ook dingen zei als 'wie hebben er sex gehad op de camping yeah🤘' en ik stond daar zo van... De gemiddelde leeftijd hier is 14/15 ofzo???)

Geen idee wat het gemiddelde Graspop publiek van ATL of MCR vindt, en wat ze tegenwoordig voor fanbase hebben. Maar ik zie beiden als bands waar ik 10 jaar geleden als tiener naar luisterde en nu toch niet zo veel interesse meer in heb, tenzij er niks beters staat ofzo.

• Leuk
Waarderingen: saurus en reaper
Ik heb My Chemical Romance nog nooit live gezien en zou ze héél graag als headliner zien passeren. Ik vind ze zelf ook wel groter dan Behemoth, dus met een soortgelijke constructie (of met zo'n 3-headliner constructie zoals in 2023) zie ik dit zeker lukken.

Als die discussies nou eens in de juiste topics gevoerd zouden worden ;)
Zekerheden in het leven:
  1. De Dood
  2. Belasting
  3. Ontspoorde discussies op het festileaks forum
Van de 365 dagen van opening topic tot daadwerkelijk Graspop gaat het misschien 5% van de tijd daadwerkelijk over geruchten. En elk jaar is de oproep om het in het juiste topic te doen, en toch ontspoord het hier telkens weer .:ROFLMAO:

En over wat een band op het podium wel of niet doet, ik wordt graag ''gezien'' door de artiest. Als een band ''gewoon'' de setlist afspeelt (zoals TOOL bijvoorbeeld) dan kan het nog zo indrukwekkend zijn, maar dan had ik net zo goed een CD kunnen opzetten. Er hoeft niet een heel betoog te komen, maar soms doen bands net alsof ze in het repetitiehokje staan te spelen. Dat vind ik erg jammer.

Wat een band dan aan ''message'' heeft maakt mij ook weinig uit, zolang het maar oprecht is (of op z'n minst lijkt). Draiman z'n speech toen ik die voor het eerst meekreeg jaren terug, maakte best indruk. Maar die kerel neem ik nu dus niet meer serieus. Maar hij mag z'n podium pakken als ie dat wil, en ik mag weglopen als ik dat wil. We hebben allemaal vrije wil dus laat artiesten dat alsjeblieft ook gewoon hebben.

En dan over MCR als headliner, het is absoluut niks voor mij, maar het is weer eens wat anders. Laat maar komen zou ik zeggen.

Als die discussies nou eens in de juiste topics gevoerd zouden worden ;)
Uiteindelijk past zo'n discussie zowel hier als in het hardrock als in het actualiteitentopic imo. De aanleiding van de discussie was een optreden bij Ozzy.

Ben eigenlijk wel benieuwd of een act als yungblud beter zou werken op graspop dan RW.
Beetje zelfde verhaal bij Greta van Fleet, al neig ik daar sowieso wel naar de positievere kant (qua match dan).

Users who are viewing this thread