Graspop Metal Meeting 2026

Dit slaat nergens op. Vliegen horen nou eenmaal bij het boerenbuiten leven maar je gaat me toch niet zeggen dat die politieke mening inherent is aan een Metal optreden?
En heeft niets met geld op tafel leggen te maken maar en dan een optreden op maat verwachten..... ik verwacht als ik naar een optreden ga gewoon muziek... Net als ik naar de bakker ga dan verwacht ik dat de man mij een brood geeft en niet een brood en ook nog even zijn politieke mening erbij!

Ik klaag niet over vliegen in het boerenbuiten leven maar als die vliegen tegen mij beginnen te preken dan hoeft dat voor mij niet zo!
Welk genre luister je vriend? Van Metallica alleen al zijn Ride the Lightning, Master en AJFA fucking politiek gericht. Elk album van Megadeth gaat over politiek en oorlog. Gojira is bijna een GroenLinks band.

Metal = politiek & protest. Suck it up. Ga maar Sabrina Carpenter luisteren als je zoete zooi wil.

Welk genre luister je vriend? Van Metallica alleen al zijn Ride the Lightning, Master en AJFA fucking politiek gericht. Elk album van Megadeth gaat over politiek en oorlog. Gojira is bijna een GroenLinks band.

Metal = politiek & protest. Suck it up. Ga maar Sabrina Carpenter luisteren als je zoete zooi wil.
Zucht.

Politieke/maatschappelijke teksten en effectief over beladen politieke onderwerpen praten tijden een show zijn echt nog wel 2 verschillende zaken.

Whiplash van Architects is ook maatschappelijk maar nog wel een heel verschil van op het effectief podium wat zagen over het meest beladen conflict van de moment.

Zucht.

Politieke/maatschappelijke teksten en effectief over beladen politieke onderwerpen praten tijden een show zijn echt nog wel 2 verschillende zaken.

Whiplash van Architects is ook maatschappelijk maar nog wel een heel verschil van op het effectief podium wat zagen over het meest beladen conflict van de moment.
Als je niet wil luisteren naar wat een artiest te vertellen heeft staat het je altijd vrij om weg te gaan. Het is op dat moment het podium voor de artiest. Aan de artiest de keuze wat ze daarmee willen doen.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Ghost headliner snap ik, maar Turnstile headliner? Zijn die dan zo groot geworden?
Meestal staat er op donderdag een klepper, benieuwd wie het dit jaar gaat worden. Ik hoop op SAOD, maar als die komen, vrees ik er ook voor dat Werchter ermee gaat lopen.

Als headliners hoop ik vooral op een van deze: Parkway Drive, Within Temptation, Disturbed, Bring Me The Horizon.
In deze editie heb ik vooral genoten van Slipknot en Korn.
Ben ook niet geheel mee met Turnstile als headliner (tenzij in een opstelling met 3).. Al zeker niet in een -naar mijn idee- overladen jaar aan reeds bestaande HL's

Verder heeft ook All time Low net een tour aangekondigd, zou leuk zijn als die ook passeren

1000019648.jpg

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Als je niet wil luisteren naar wat een artiest te vertellen heeft staat het je altijd vrij om weg te gaan. Het is op dat moment het podium voor de artiest. Aan de artiest de keuze wat ze daarmee willen doen.

Om hierop in te haken met een minder zware insteek: uiteindelijk maakt het niet uit of het om politiek gaat, het gaat vermoedelijk de meeste mensen gewoon om het praten. Kijk maar eens naar een Powerwolf en alle kritiek die er op de OH's en AH's is (net als een Green Day (en ook Foo Fighters?)). Of Steel Panther, waar de halve show met grapjes en gepraat wordt gevuld.

Ik denk dat het gewoon gaat om "zo min mogelijk publieksinteractie / gepraat" versus "wel publieksinteractie / gepraat". Alleen gaat het nu dan de hele tijd over politieke statements in deze discussie. Misschien gaat het wel om politieke statements specifiek, maar lijkt me gewoon dus veel meer te gaan om wel of niet praten en respectivelijk minder of meer nummers kunnen spelen.

Maar misschien een goed idee om deze discussie verder ook te stoppen, want eens gaat men het hier toch niet over worden.

• Leuk
Waarderingen: reaper en EddiePlaysBass
Om hierop in te haken met een minder zware insteek: uiteindelijk maakt het niet uit of het om politiek gaat, het gaat vermoedelijk de meeste mensen gewoon om het praten. Kijk maar eens naar een Powerwolf en alle kritiek die er op de OH's en AH's is (net als een Green Day (en ook Foo Fighters?)). Of Steel Panther, waar de halve show met grapjes en gepraat wordt gevuld.

Ik denk dat het gewoon gaat om "zo min mogelijk publieksinteractie / gepraat" versus "wel publieksinteractie / gepraat". Alleen gaat het nu dan de hele tijd over politieke statements in deze discussie. Misschien gaat het wel om politieke statements specifiek, maar lijkt me gewoon dus veel meer te gaan om wel of niet praten en respectivelijk minder of meer nummers kunnen spelen.

Maar misschien een goed idee om deze discussie verder ook te stoppen, want eens gaat men het hier toch niet over worden.
ik begrijp deze conclusie niet helemaal. Dat is toch een totaal andere discussie? Denk dat een optreden van Powerwolf een hele andere lading zou krijgen als hij na ieder nummer 3 minuten over de oorlog in Israël zou praten.

Denk niet dat de discussie over politiek iets te maken heeft met het aantal nummers dat een band speelt.

ik begrijp deze conclusie niet helemaal. Dat is toch een totaal andere discussie? Denk dat een optreden van Powerwolf een hele andere lading zou krijgen als hij na ieder nummer 3 minuten over de oorlog in Israël zou praten.

Denk niet dat de discussie over politiek iets te maken heeft met het aantal nummers dat een band speelt.

De mensen die geen politieke statements willen horen, geven aan dat ze er voor de muziek en hun plezier zijn. Dan kan het ook zo zijn dat diezelfde mensen gewoon over het algemeen geen gepraat tijdens een optreden willen. Tuurlijk is de lading anders, maar in beide gevallen hadden ze ook een nummer extra kunnen spelen.

Het hoeven niet dezelfde mensen te zijn en het is ook geen conclusie van mij, eerder een hypothese: de mensen die zich ergeren aan politieke statement zijn hypothetisch gezien misschien wel dezelfde mensen die zich ergeren aan het vele gepraat tussen nummers door bij bands als Powerwolf en Steel Panther. Het kan, het hoeft niet zo te zijn.

Het zal waarschijnlijk niet helemaal met elkaar gelijk lopen, maar mocht het wel zo zijn, dan kunnen we in ieder geval ophouden met de discussie.

Zet All Time Low maar op Werchter,

SOAD - Blink182 - Turnstile - Idles - All Time Low - Janez Detd en The Slope vullen we met House of Protection, Captain Kaiser, Maria Iskariot, Yesnomaybe, Arson.

Zien sommige mensen Turnstile als headliner? Serieus? Kan iemand me uitleggen waarom deze band zo succesvol is? In 2024 waren mijn hele vriendengroep en ik verbaasd om ze als sub-headliner te zien, en we vonden het echt vreselijk! Na twee nummers gingen we naar de bar! Veel mensen hebben kritiek op Five Finger Death Punch, en ik snap wel waarom... Maar eerlijk gezegd, na Turnstile leek 5FDP ons echt geweldig! (En dan heb ik het nog niet eens over Judas Priest on the North tussendoor! 🤘🏻🤘🏻🤘🏻😁).
Om nog een vergelijking te maken: ik ben geen fan van Sleep Token, maar ik begrijp hun succes; ze zijn echt iets bijzonders, en de band is spectaculair! Maar Turnstile???? Wat ik zeg is heel persoonlijk, maar als ik terugdenk aan Billy Talent geweldige show op het Jupiler Stage in 2023, verdienen zij het veel meer om headliner te zijn dan Turnstile!

• Leuk
Waarderingen: charlottekos
Zien sommige mensen Turnstile als headliner? Serieus? Kan iemand me uitleggen waarom deze band zo succesvol is? In 2024 waren mijn hele vriendengroep en ik verbaasd om ze als sub-headliner te zien, en we vonden het echt vreselijk! Na twee nummers gingen we naar de bar! Veel mensen hebben kritiek op Five Finger Death Punch, en ik snap wel waarom... Maar eerlijk gezegd, na Turnstile leek 5FDP ons echt geweldig! (En dan heb ik het nog niet eens over Judas Priest on the North tussendoor! 🤘🏻🤘🏻🤘🏻😁).
Om nog een vergelijking te maken: ik ben geen fan van Sleep Token, maar ik begrijp hun succes; ze zijn echt iets bijzonders, en de band is spectaculair! Maar Turnstile???? Wat ik zeg is heel persoonlijk, maar als ik terugdenk aan Billy Talent geweldige show op het Jupiler Stage in 2023, verdienen zij het veel meer om headliner te zijn dan Turnstile!
Ik wou bijna op like duwen. ook over Billy Talent ben ik het eens. Maar uw betoog over Judas Priest heeft mij doen beslissen niet op like te duwen. Maar bij deze een halve like.

Maar inderdaad. Turnstile als headliner? Afsluiter Jupiler akkoord maar ik zie Turnstile nog geen Lotto Arena uitverkopen. Niet dat da persee een vereiste is om headliner te zijn, zie Behemoth. Maar allee kom eh ... Even serieus blijven eh

Zien sommige mensen Turnstile als headliner? Serieus? Kan iemand me uitleggen waarom deze band zo succesvol is? In 2024 waren mijn hele vriendengroep en ik verbaasd om ze als sub-headliner te zien, en we vonden het echt vreselijk! Na twee nummers gingen we naar de bar!
Dan ben je geen fan, dat is toch prima. Mensen moeten stoppen met iedere band te 'begrijpen'. Er valt niets te begrijpen, als het je ding niet is dan is het je ding niet en dat is prima. Er zijn in ieder geval genoeg mensen die het wel tof vinden.

Ben zelf ook geen groot fan maar zie ze wel liever dan Judas of FFDP

Zie het overigens niet gebeuren, Turnstile als headliner. Graspop heeft nooit eerder een punkband als headliner gezet.

Laatst bewerkt:
Ik moet iets recht zetten. Ik kom misschien over door het eens te zijn over Billy Talent dat ik Billy Talent als headliner zie. Dat is niet zo. Maar ook Turnstile zie ik niet als headliners. Ik zie beiden WEL als goede Jupiler afsluiters

• Leuk
Waarderingen: Steph85

Users who are viewing this thread