Graspop Metal Meeting 2026

Wat mij betreft mogen de Dome en Marquee vooral ge-upgrade worden op het gebied van ventilatie. Ik heb me namelijk best geƫrgerd aan de penetrante sigarettenlucht in beide tenten. Ik wil niet de zeikerige anti-roker uithangen, maar iets meer aandacht voor schonere lucht zou ik wel prettig vinden.

En sowieso meer schaduwplekken op de wei, die ook bij regen handig kunnen zijn. šŸ˜‡
Heb ik ook aangegeven in de enquĆŖte.
Alleen de vraag is waar ze te plaatsen in verband met alle zichtlijnen. Bij Pinkpop hadden ze daar ook al last van zag ik op dat topic.

• Leuk
Waarderingen: El_Leipo
Wat mij betreft mogen de Dome en Marquee vooral ge-upgrade worden op het gebied van ventilatie. Ik heb me namelijk best geƫrgerd aan de penetrante sigarettenlucht in beide tenten. Ik wil niet de zeikerige anti-roker uithangen, maar iets meer aandacht voor schonere lucht zou ik wel prettig vinden.

Er was een rookverbod in de tenten. Jammer dat niet iedereen respect geeft voor dit verbod

• Leuk
Waarderingen: Hopper
Er was een rookverbod in de tenten. Jammer dat niet iedereen respect geeft voor dit verbod
Eerlijk gezegd, ik ben zwaar anti-roker maar heb nergens borden gezien die een rookverbod aangaven. Op bv Jera On Zie hangen die borden wel uit in de tenten (niet dat iedereen zich daaraan houdt maar ja)

• Leuk
Een beetje nadenkend, ik heb er geen kijk op.
Korn deed afgelopen jaar juist non-metal festivals, om dit jaar weer op de metalfestivals te komen.
Bring me the Horizon deed dat ook in 2022-2023 om vervolgens de metalfestivals weer plat te spelen.
Deftones doet dit jaar ook verrassend veel gemixte festivals aan. Hopen die fanbase te winnen en volgend jaar met nieuwe muziek Graspop &co te veroveren?

Deftones zou ik iig heel gaaf vinden !

Een ander idee, totaal ongebaseerd op iets, maar met alle politieke activiteit en Tom Morello die weer veel vaker optreedt, ook samen met rappers, laat mij nadenken. Een RATM v4 na RATM, Audioslave en Prophets of Rage? Zou kicke zijn!

Wat voor vergelijkbaars is er met NIN? Het was uniek en over het algemeen goed ontvangen geloof ik. Er zal vast meer in de hoge hoed zitten.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Eerlijk gezegd, ik ben zwaar anti-roker maar heb nergens borden gezien die een rookverbod aangaven. Op bv Jera On Zie hangen die borden wel uit in de tenten (niet dat iedereen zich daaraan houdt maar ja)
5 meter op 5 op de schermen in een afbeelding dat iedereen wel zou moeten begrijpen.

Plus dat het gewoon de Belgische wetgeving is.

• Leuk
Waarderingen: won666
Het was ook heel summier: op de schermen kwam vooraf aan de shows een verboden-te-roken symbool voorbij. Dat was dus steeds een paar seconden, tussen alle reclame, tijdschema's en concertaankondigingen door.

5 meter op 5 op de schermen in een afbeelding dat iedereen wel zou moeten begrijpen.

Volgens mij verbiedt Belgische wetgeving niet van te roken in festivaltenten. Wel bv op perrons in een station, ook al open lucht. Maar ik hoop wel dat zo een verbod rap komt

Het was ook heel summier: op de schermen kwam vooraf aan de shows een verboden-te-roken symbool voorbij. Dat was dus steeds een paar seconden, tussen alle reclame, tijdschema's en concertaankondigingen door.
In de MD hangen geen schemen

• Leuk

En anders de trein op en terug naar eigen land!

Al heb ik als niet roker er nooit last van gehad, iemand wel? Zolang ze hun peukjes niet op de grond gooien.

En anders de trein op en terug naar eigen land!

Al heb ik als niet roker er nooit last van gehad, iemand wel? Zolang ze hun peukjes niet op de grond gooien.
Ik heb er voorgaande jaren nooit last van gehad, maar dit jaar viel het me (negatief) op. Sterker nog, bij Opeth heb ik zelfs even m'n vest voor mijn neus gehad zo sterk irritant was het toen.

Ik realiseer me dat handhaven vrijwel onmogelijk is en ik wil ook geen hetze beginnen tegen mensen die wel graag een peuk opsteken bij een concert, vandaar mijn suggestie: zorg in de ge-upgrade tenten dat de ventilatie op niveau is :)

Ik wil nog wel een positieve note toevoegen van deze editie.. Ik heb namelijk minder last gehad van wietlucht! Voorgaande jaren was dat naar mijn idee echt veel intenser en meer. Dit jaar slechts af en toe een walm.

Maar nieuwe tenten met betere ventilatie lijkt me zeer welkom! Zeker met het oog op komende hittegolf edities.

En voor 2026: Rise Against en Breaking Benjamin graag voor @xRoossie

Grote wens zou SOAD zijn, maar lijkt me niet realistisch. Uitsluiten moet je het nooit, maar lijkt een band die zijn die in het kielzog van Metallica, Rammstein en AC/DC te groot voor GMM lijken te zijn. Maar een mens mag blijven hopen.

Realistischer:

Ghost
Parkway Drive
Gojira
Volbeat
BMTH
Electric Callboy
The Prodigy
Lamb of God

Met Disturbed, Sleep Token, Architects, Scorpions, Amon Amarth, Saboton als andere grote kanshebbers. Uit dit laatste rijtje zou niet elke band mijn voorkeur hebben, met name Scorpions zou mij naar een andere stage doen bewegen of eerder mijn slaapzak doen opzoeken. Maar een kanshebber is het wel degelijk.

De dome zal er volgens jaar al zeker anders uitzien. Er is een contract getekend voor een nieuwe tent welke groter/breder/hoger zal zijn.
ola, das meer dan Peter vertelde in het interview..

insider?

Ik kan vb een hatebreed niet inschatten omdat ik er zelf niet zo'n fan van ben maar misschien willen ze toch ook de grote namen een tent van degelijke grote kunnen aanbieden en worden deze daarom vergroot en stonden zij daarom al in de Marquee dit weekend..

de algemene capaciteit verhogen zal misschien ook wel de bedoeling zijn.

Grote wens zou SOAD zijn, maar lijkt me niet realistisch. Uitsluiten moet je het nooit, maar lijkt een band die zijn die in het kielzog van Metallica, Rammstein en AC/DC te groot voor GMM lijken te zijn. Maar een mens mag blijven hopen.
ik ben hier weer de onwetendheid zelve. Maar ik zie SOAD hier vaak terugkomen als even groot als Rammstein en AC/DC? Zijn die echt zo groot? zou ze eerder op de lijn van Korn zetten..

Ventillatie mag beter maar ook de instroom van de tenten. Heb vaak voorgehad dat de eerste 10a20m mensen op elkaar gepakt staan, denkende dat de tent vol staat. Ga je dan bij de laatste 10a20m staan en er is meer dan ruimte zat.

• Leuk
Waarderingen: Wardibal en Hopper
ik ben hier weer de onwetendheid zelve. Maar ik zie SOAD hier vaak terugkomen als even groot als Rammstein en AC/DC? Zijn die echt zo groot? zou ze eerder op de lijn van Korn zetten..
SOAD heeft gewoon met vraag en aanbod te maken. Die zullen waar ze nu geboekt worden elk festival op die dag doen uitverkopen. Ook omdat we met geen enkele zekerheid kunnen zeggen of ze daarna ooit nog weer te zien zullen zijn. En hun shows zijn al schaars omdat de zanger absoluut geen lange tours meer wil doen

Users who are viewing this thread