Graspop Metal Meeting 2026

Zojuist de nieuwe single van PRESIDENT beluisterd. Nu heeft deze band mij echt overtuigd, de eerdere nummers vond ik namelijk al best tof klinken.

Denk dat het druk zal worden in de Metal Dome als ik de hype op de sociale media kanalen mag geloven.

Zelfde drukte als Lorna Shore 2023? (wat toen de grote hype was)

• Leuk
Waarderingen: El_Leipo
Hallo allemaal,

Nieuw hier op dit forum omdat ik voor een vriend en mijzelf via Ticketswap 2 tickets voor de zaterdag gekocht heb, maar die vriend nu door een dikke autoschade eigenlijk niet meer mee kan. Ik wil dus graag 1 ticket doorverkopen, maar dat lukt niet via Ticketswap of Ticketmaster omdat ik ze al via swap gekocht heb. Kan ik dat 2e ticket via hier verkopen? Of weet iemand een forum waar dat anders evt. Kan?

Ik kan wel 1 ticket transferen via Ticketmaster, en zou het ook prima vinden om samen met de koper naar binnen te gaan als dat de voorkeur heeft oid!

Ben benieuwd wat er mogelijk is!

Hallo allemaal,

Nieuw hier op dit forum omdat ik voor een vriend en mijzelf via Ticketswap 2 tickets voor de zaterdag gekocht heb, maar die vriend nu door een dikke autoschade eigenlijk niet meer mee kan. Ik wil dus graag 1 ticket doorverkopen, maar dat lukt niet via Ticketswap of Ticketmaster omdat ik ze al via swap gekocht heb. Kan ik dat 2e ticket via hier verkopen? Of weet iemand een forum waar dat anders evt. Kan?

Ik kan wel 1 ticket transferen via Ticketmaster, en zou het ook prima vinden om samen met de koper naar binnen te gaan als dat de voorkeur heeft oid!

Ben benieuwd wat er mogelijk is!
Ik heb ook al voorgehad dat ik uiteindelijk niet meer kon en met een ticket van Ticketswap dus nog zat. Kon het toen gewoon opnieuw via daar verkopen zonder problemen

Hier moet ik het toch even opnemen voor Sonata Arctica. :)

Je kunt nl. veel van ze zeggen, maar generiek is toch niet bepaald het woord dat bij ze past.
Integendeel, SA heeft ook binnen de power metal juist een vrij unieke sound.

Waar veel power metal bands nogal bombastisch zijn, is de stijl en sound van SA eerder gevoelig, poëtisch, romantisch, weemoedig, psychologisch, introspectief.
Hun nummers gaan doorgaans niet over draken, dwergen, eenhoorns, historische veldslagen, vampiers (ok, soms wel over weerwolven ofzo ;) ), maar draaien vaak meer om persoonlijke verhalen vol symboliek en melancholie, met een ondertoon van angst, verdriet, verlangen en andere emoties.

Veel van hun nummers zou je dan ook welhaast power ballads kunnen noemen, waarvoor de prachtige stem van Toni Kakko en de theatrale piano/keyboard heavy muziek zich uitstekend lenen:

Een van de mooiste nummers die voor mij de 'klik' met de band gaven is White Pearl, Black Oceans, een tragisch, haast filmisch epos over een kluizenaar die als vuurtorenwachter dienst doet op een eiland, maar de ene keer dat hij eens buiten komt om het nieuwe jaar te vieren direct verliefd wordt en indirect op ironische wijze een tragisch ongeluk veroorzaakt.
Het is een nummer dat zelden live wordt gespeeld, en ik dan ook nog nooit live heb gehoord, maar dit jaar (voor het eerst sinds 2018) zit het weer in hun setlist tijdens hun 30th Anniversary Tour, waardoor ik goede hoop heb dat ze het ook op GMM gaan spelen.

Het nummer is een ware fan favorite, en 11 jaar later kwam er dan ook nog een vervolg op:

Vooral deel 2 vind ik weergaloos! Nummers als ‘Shy’ en ‘Letter to Dana’ vind ik ook echt prachtig, maar zullen normaal niet worden gespeeld. En natuurlijk de usual suspects als ‘Replica’ en ‘Tallulah’.

En nu voor iets compleet anders...
Ik ben artiestenboeker bij onze vereniging en voor een carnavalesk evenement kwam een van mijn vrienden af met Matthias Lens accordeonspeler.
En nu denkt iedereen wat heeft dat met graspop te maken???

wel ik kijk in die mens zijn agenda op zijn website en wat zie ik erin staan.

Matthias Lens​

21 juni 2026
15:00 - 16:00
Dessel
Publiekstent ingang Graspop

Zouden ze nog meer verrassingen in petto hebben?
Moose bar is terug?

• Leuk
Waarderingen: Dwarf
Laat @Lars. Het maar niet horen😆

Clashfinder van @Lars. Alles met de Moosebar🤘🤘😆😉

Ik wou het nie gezegd hebben 😅 ( en heb dat ondertussen ook wel wat opgegeven)

MAAR.

Een 'Moose' ingang zou op zich nog wel kunnen en werken.. tussen zaal optredens van verschillende bands spelen ze ook vaak helemaal andere genres en tijdens het wachten kan die stijlbreuk wel aanslaan om wat sfeer te brengen en datzelfde gevoel te creëren

Maar in feite verwacht ik mss ook wel eerder dat @jonasvh gelijk gaat krijgen en het mss eerder op de route naar Graspop is.

• Leuk
Waarderingen: Dwarf en jonasvh
Ik wou het nie gezegd hebben 😅 ( en heb dat ondertussen ook wel wat opgegeven)

MAAR.

Een 'Moose' ingang zou op zich nog wel kunnen en werken.. tussen zaal optredens van verschillende bands spelen ze ook vaak helemaal andere genres en tijdens het wachten kan die stijlbreuk wel aanslaan om wat sfeer te brengen en datzelfde gevoel te creëren

Maar in feite verwacht ik mss ook wel eerder dat @jonasvh gelijk gaat krijgen en het mss eerder op de route naar Graspop is.
Gezien het filmpje en de foto s van de afgelopen dagen ga ik je toch teleurstellen. Dit zijn gewoon de nieuwe CRC en Metaldome..dus de Marquee wordt nog meer mega!
Maar om met @MetalLimbo
Te spreken. Er is maar 1 ding belangrijk aan al die nieuwe tenten.
Een bar in de Marquee. Voor de rest.
Chill en see you all tijdens de meeting

Dankzij cancel Static-X meteen eens een volledige setlist van Ankor beluisterd en kijk er nu echt wel naar uit. Volledig mijn genre. Ik kan het niet onmiddellijk met iets anders vergelijken maar Graspop zet hiermee voor mij het trackrecord door van de afgelopen jaren door dit soort bands te boeken waarvan ik nog nooit gehoord had, maar echt wel fantastisch zijn.
Ankor was ook wel echt goed in het voorprogramma van Nothing More. echt wel een eigen sound.

Kijk er naar uit!
Hier nog een nieuwe Ankor-fan, die band is toch wel aardig op mij gaan groeien.
Dat wordt op tijd vertrekken van de meeting.. 😉

De nieuwste singles (allemaal over personages uit de manga/anime Naruto) gaan er ook wel lekker in:

De nieuwste singles (allemaal over personages uit de manga/anime Naruto) gaan er ook wel lekker in:

Ook een van m'n highest anticipated optredens! Jammer dat ze in de Metaldome spelen en niet op de Jupiler...

• Leuk
Waarderingen: Jimmeh07 en MetalLimbo

Ik vind Ankor leuker dan ik eigenlijk zou willen toegeven. 😅

Het is af en toe bijna Eurovision-achtig, zo catchy. Maar ik heb die vorige plaat in de aanloop naar Alcatraz echt grijs gedraaid en ook deze singles gaan er weer goed in. Het is bijzonder knap hoe zij hook na hook blijven schrijven, terwijl er nummer voor nummer ook meer dan voldoende variatie in zit. Het zijn allemaal unieke songs en zeker niet steeds hetzelfde trucje.

Benieuwd hoe groot zij gaan worden. Ik zie er in elk geval behoorlijk wat potentie in!

Benieuwd of Graspop/livenation het aandurft zo een wat onbekendere black band neer te zetten of dat ze weer iets ongeinspireerd uit de zak van livenation halen. Ik zou zo een boeking enorm toejuichen
Ben ik even benieuwd wat voor band dan uit die zak van LN zou zijn voor jou. Zitten daar überhaupt wel black metal bands in eigenlijk?

• Leuk
Waarderingen: kvdb en Dwarf

Users who are viewing this thread