Graspop Metal Meeting 2026

But where will they play on their full EU tour? Most (metal) festivals don't have any headliner slots available.
Iron Maiden had vorig jaar ook voornamelijk zaalshows en maar 2/3 festivals. Tool idem. Als je als band al van plan bent vooral zaalshows te gaan doen heb je maar 2 a 3 festivals nodig om misschien wat gaten te vullen in je eigen tourschema.

Hurricane / Southside just announced Billy Talent with some anniversary shows - Friday and Sunday. I don’t know, are they too big for the remaining (non-headliner-)slots on Thursday’s or Saturday’s main stage? From what I understand, they are less popular in Belgium, right?

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Hurricane / Southside just announced Billy Talent with some anniversary shows - Friday and Sunday. I don’t know, are they too big for the remaining (non-headliner-)slots on Thursday’s or Saturday’s main stage? From what I understand, they are less popular in Belgium, right?
laatste keer waren ze afsluiter van de jupiler stage dacht ik.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
zijn inderdaad niet zo populair in België volgens mij
in 2023 waren ze jupiler stage headliner
wellicht de spot onder Alter Bridge op de poster?
voor sub zijn ze niet groot genoeg

De veranderende trends in line-up zullen juist eerder het gevolg zijn van pure noodzaak, enerzijds vanwege het aanbod aan bands, anderzijds met het oog op de toekomst.
Die noodzaak is hun eigen schuld. Van mij hoeven die 4 dagen nog steeds niet en daar ben ik ook niet alleen in. Jaa jaa financieel voordeliger, maar dan is het gebrek in aanbod echt hun probleem en niet dat van mij.

Tja, nogmaals, je kunt tegenstribbelen wat je wil, maar dat gaat de organisatie er niet van weerhouden om bands te boeken die een krimpende groep gatekeepers niet willen zien.
Bijzonder dat je m'n voorkeur voor gewoon een bepaald genre op een festival dat om een specifiek genre draait onder ''gatekeeping'' zet. Daar sla je de discussie wat mij betreft ook meteen mee dicht en lijk je mijn probleem met rap groepen op een metal festival gewoon niet te willen begrijpen.
Ik ga ook naar jazz festivals... ik wil daar geen rock bands zien onder het mom ''breder publiek aanspreken''. Het gaat gewoon om de hele reden waarom ik überhaupt naar een specifiek festival ga. Ik durf wel te beweren dat het grote deel van RW publiek niet naar GMM gaat en andersom. Als GMM graag als RW wil worden, prima, maar dan gaat een groot deel van de bezoekers gewoon uiteindelijk wat anders zoeken. En je ''core'' (hihi) doelgroep verliezen is denk ik het laatste wat je wilt. Dat zie je bij veel media gebeuren. Zodra iets zich tegen de vaste fan basis gaat keren omdat ze nog meer willen, tja, die vaste terugkerende fans moet je het juist van hebben.

Or Parklife ? Billy Talent would according to me fit at like 100% the target
Ook een goeie match inderdaad, of wellicht op de punkdag op Lokerse. Jammer dat ze niet op GMM staan zoals het er nu naar uit ziet.

Wat anders: die +1/2 acts die hier en daar op de poster staan, zijn dat bij voorbaat bands onderaan de betreffende stage? Of zou een Story of the Year bijvoorbeeld ook één van die acts kunnen zijn, die (denk ik) groter zijn dan bijv. een Grade 2 op de Jupiler Stage?

• Leuk
Waarderingen: Steph85 en Math
Pantera is absoluut uitgesloten, mensen. Helaas maar waar. En dat komt door de eerder genoemde reden dat Anthrax als Marquee headliner staat. Even los van de vraag of Charlie Benante fysiek twee sets achter elkaar kan spelen, is het logistiek gewoonweg onmogelijk. De Marquee head clasht met de South head of speelt er vlak voor, wanneer ze op de South stage staan te soundchecken.

Ook een goeie match inderdaad, of wellicht op de punkdag op Lokerse. Jammer dat ze niet op GMM staan zoals het er nu naar uit ziet.

Wat anders: die +1/2 acts die hier en daar op de poster staan, zijn dat bij voorbaat bands onderaan de betreffende stage? Of zou een Story of the Year bijvoorbeeld ook één van die acts kunnen zijn, die (denk ik) groter zijn dan bijv. een Grade 2 op de Jupiler Stage?
De +1/2 bands zou wel groter kunnen zijn dan bv. Grade 2, maar gewoon niet groot genoeg als logo band/groter lettertype bands (gezien die allemaal bedekt zijn). Ze staan gewoon ergens voor/tussen/na de andere niet-logo bands op die stage.

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en Pommer
De +1/2 bands zou wel groter kunnen zijn dan bv. Grade 2, maar gewoon niet groot genoeg als logo band/groter lettertype bands (gezien die allemaal bedekt zijn). Ze staan gewoon ergens voor/tussen/na de andere niet-logo bands op die stage.
Helder, in dat geval verwacht ik Story of the Year eigenlijk nog wel als één van die acts. Zou vreemd zijn als ze enkel voor Download de oversteek maken terwijl ze daar ook niet groot op de poster staan.

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Steph85
Hard no.
Als je een nacht op de camping doormaakt spreekt Frans Bauer en K3 metaalfans ook aan. Zullen we die alleen even niet uitnodigen op een metal meeting?

Een metalfestival hoort een metalfestival te zijn met metal/rock muziek. Als ik een van-alles-wat festival wil ga ik wel naar Paaspop. Daar kan je in de ene tent Guus Meeuwis kijken en daarna naar Sepultura ofzo. Op hip-hop festivals zit ook niemand te wachten op Anthrax, ookal zal het veel mensen aanspreken.

Zie het zo, ik houd van friet, chinees, sushi, boerenkool, breed palet. Maar als ik naar de Chinees ga wil ik niet een frietje stoof vlees... want dan was ik wel naar de fucking friettent gegaan.
Zo zie ik het ook met GMM.

En wie/wat grondleggers zijn zal mij aan m'n reet roesten. Zullen we dan ook orkesten gaan uitnodigen om Vivaldi te spelen als ''grondlegger'' van neo-classical-metal?
Ik ken dan weer een friettent, gerund door een Chinees, waar je een heerlijke friet babi pangang kan bestellen. Zeg maar de Cyprus Hill van de snackbar.

The +1/2 bands could be larger than, for example, Grade 2, but simply not large enough as a logo band/larger font bands (since they're all covered). They're simply placed somewhere before/between/after the other non-logo bands on that stage.
Not sure to get it. So that means for instance that the "+2 acts" on the main stage for Saturday South stage could be placed above Hollywood Undead because it has no logo ? But you also mention the "larger font", which I guess refers to non logo "white" names such as Mammoth, Accept, Hollywood Undead or Wind Rose.
If I summarize, the +1, +2 acts are beyond doubt under logo names and under white non logo names ?

Not sure to get it. So that means for instance that the "+2 acts" on the main stage for Saturday South stage could be placed above Hollywood Undead because it has no logo ? But you also mention the "larger font", which I guess refers to non logo "white" names such as Mammoth, Accept, Hollywood Undead or Wind Rose.
If I summarize, the +1, +2 acts are beyond doubt under logo names and under white non logo names ?
Ik zou er wel van uitgaan, maar niemand weet het zeker natuurlijk. Zal ook afhangen van eventueel nog lopende onderhandelingen.

• Leuk
Waarderingen: Math
Oké... Een klein raadsel over de ontbrekende headliner op donderdag... (afgezien van de Gojira-optie): Welke band heeft twee leden die al met verschillende bands op GMM optreden? Het antwoord is simpel, en het lijkt me dat we deze optie niet moeten uitsluiten (tenzij ik iets gemist heb!) 😉
Guns n roses ;) Slash met Myles Kennedy, Duff met Loaded

• Haha
Waarderingen: Steph85
Guns n roses ;) Slash met Myles Kennedy, Duff met Loaded

Season 5 No GIF by The Office

• Haha
Waarderingen: Dwarf en Steph85

Users who are viewing this thread