Graspop Metal Meeting 2025

Valt me op dat wij regelmatig dezelfde dingen aanstippen. Straks Cobra The Impaler, die zal er bij jou ook wel op staan. Trouwens een aanrader voor wie twijfelt!
Ha zeker! Daarna nog een heel fijn rijtje, met Savatage, Triptykon en Alcest. En dan is het helaas alweer tijd om terug te rijden naar Nederland.

• Verdrietig
Waarderingen: El_Leipo
Voor mij vandaag een matige dag. De enige band die ik wel (weer) wil zien is In Flames. Al ben ik voornamelijk fan van de albums tot aan reroute to remain. Tot die tijd HsB en Sacred Reich meepakken en wellicht op tijd weer richting huis.

Donderdag:
  • Motionless in White: ondanks Chris claimde dat hij een beetje ziekjes was, merkte je amper iets, vocaal toch telkens heel sterk. Enkel miste ik de pyro die ze vorige keer wel hadden volgens mij.
  • Landmvrks: Top prestatie, vocaal enorm sterk!
  • Epica: leuke show! die pyro & smoke en dat sexy pakje maakte het helemaal af!
Vrijdag:
  • Falling in Reverse: ik vind Ronnie best wel een dikke nek hebben, maar wat een show! Voor mij mag die volgende keer headliner zijn.
  • Skillet: gewoon lekker luidkeels meezingen met elke song! Strakke performance al begon John wat hees te worden naar het einde toe.
    Had wel de indruk dat er een pak minder volk stond dan bij FIR, dus die programmatie hadden ze beter omgedraaid.
  • Slipknot: in mijn mening toch een pak beter dan vorige keer. De mix was deze keer ook gewoon beter (stond opdezelfde plek als vorige keer). Vond enkel de dj set in het midden een beetje raar. Voor de rest top!
Zaterdag:
  • KoRn: wauw! na zoveel jaar is de band nog steeds in topvorm. Totale nu-metal madness!
  • Bullet for my Valentine: ik vond het heel strak klinken! Ik was niet zo bekend met hun poison setlist, maar ze hebben me bekoord :)
  • Spiritbox: klein beetje teveel bas, maar Courtney maakt dat goed met haar prachtige vocale performance. Alleen spijtig dat ik aan de north stage bij KoRn stond want daar was de beleving zo goed als nihil :( Maar ik wou goei plaatsen voor KoRn dusja ^^
  • Imminence: Een van mijn lievelingbands, maar de bas verneukte het. Heb ze al 2x gezien en daar hoorde je alles gewoon duidelijker. Misschien stond ik te dicht, maar het is ook duidelijk te merken aan de opnames. Ik zie ze toch in Tillburg voor de Black Final met string quartet met een volledige set vol bangers.
Zondag geskipped wegens te weinige interessante namen, goed om te recuperen want de voetjes, nek en schouders doen pijn :ROFLMAO:

Spijtig dat het alweer zo snel voorbij is, op naar volgend jaar! 🤘

Johnny hier, toch deels. (5 dagen fitness in de week, maar lang niet zon fysiek als sommigen gisteren én komende van vooral hardstylefestivals vroeger)

Ik moet zeggen dat ik zelf ook het verschil tussen donderdag en zaterdaag goed zag. Zaterdag veel meer mensen die -leken- rond te lopen met de uitstraling 'als ge mij duwt is het ambras' zoals vaak op TML of dergelijke. Het verschil viel wel op en heb het tegen mijn maat ook vermeld.

Dat gezegd zijnde

Commentaar op mensen die graag fitnessen en liever merkkledij dragen lijkt me nu niet meteen nodig. Het zien en gezien willen worden is alvast appetijtelijker om te zien dan sommigen die er rondlopen met kleren die niet gemaakt zijn voor hun lichaamsbouw of volume.

Maar vooral: Graspop lijkt me nu net een plek waar iedereen zou moeten kunnen komen. Wees blij dat er mensen de overstap maken zodat het festival kan blijven groeien/bestaan
EN misschien worden het nog 'echte' metalheads. Of misschien zoals mezelf iets tussenin, met elk jaar stress of men outfit wel metal maar ook nog mooi genoeg is 🤷‍♂️🤘
Wow, je past idd perfect in het gymbro profiel met je fatshaming.

Donderdag:
  • Motionless in White: ondanks Chris claimde dat hij een beetje ziekjes was, merkte je amper iets, vocaal toch telkens heel sterk. Enkel miste ik de pyro die ze vorige keer wel hadden volgens mij.
  • Landmvrks: Top prestatie, vocaal enorm sterk!
  • Epica: leuke show! die pyro & smoke en dat sexy pakje maakte het helemaal af!
Vrijdag:
  • Falling in Reverse: ik vind Ronnie best wel een dikke nek hebben, maar wat een show! Voor mij mag die volgende keer headliner zijn.
  • Skillet: gewoon lekker luidkeels meezingen met elke song! Strakke performance al begon John wat hees te worden naar het einde toe.
    Had wel de indruk dat er een pak minder volk stond dan bij FIR, dus die programmatie hadden ze beter omgedraaid.
  • Slipknot: in mijn mening toch een pak beter dan vorige keer. De mix was deze keer ook gewoon beter (stond opdezelfde plek als vorige keer). Vond enkel de dj set in het midden een beetje raar. Voor de rest top!
Zaterdag:
  • KoRn: wauw! na zoveel jaar is de band nog steeds in topvorm. Totale nu-metal madness!
  • Bullet for my Valentine: ik vond het heel strak klinken! Ik was niet zo bekend met hun poison setlist, maar ze hebben me bekoord :)
  • Spiritbox: klein beetje teveel bas, maar Courtney maakt dat goed met haar prachtige vocale performance. Alleen spijtig dat ik aan de north stage bij KoRn stond want daar was de beleving zo goed als nihil :( Maar ik wou goei plaatsen voor KoRn dusja ^^
  • Imminence: Een van mijn lievelingbands, maar de bas verneukte het. Heb ze al 2x gezien en daar hoorde je alles gewoon duidelijker. Misschien stond ik te dicht, maar het is ook duidelijk te merken aan de opnames. Ik zie ze toch in Tillburg voor de Black Final met string quartet met een volledige set vol bangers.
Zondag geskipped wegens te weinige interessante namen, goed om te recuperen want de voetjes, nek en schouders doen pijn :ROFLMAO:

Spijtig dat het alweer zo snel voorbij is, op naar volgend jaar! 🤘
Motionless heeft de show na graspop wel afgezegd dus hij was toch wel ziek. Maar idd op Graspop weinig van te merken.

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Koekdoos
Dat moeten mensen toch helemaal zelf weten? Helemaal met die bloedhitte van dit weekend. Totaal onnodig om daar op die manier commentaar op te geven. :)
tuurlijk mag dat maar ik vind algemeen bijna naakt tussen mensen lopen nu eenmaal raar. Verder mogen we ook gerust sommige lichamen mooier vinden dan andere net zoals mensen zich mogen kleden hoe ze willen 😊

Paleface Swiss net met een topshow in de Marquee, al ontbrak het publiek een beetje. Marquee zat voor zo'n 60% vol. Niet onlogisch, want hun begin clashte met Krokus en Speed & het einde met Heaven Shall Burn en Cobra the Impaler.
Komen in januari naar Brussel, ik vermoed de AB.

• Leuk
Waarderingen: won666
En het record van vorig jaar is verbroken. Gaan we ook nog voor dat van 2023? 🤣 Dan is het nog maar een goei 300 pagina's

Er scheelt toch iets bij currents. 5 minuten te laat begonnen en het geluid staat echt niet goed.

Mijn top 3 van de zaterdag:

1) Korn: wat een machtige goed optreden was dit! Had geen grote verwachtingen maar zeker positief verrast... Headliner waardig! Ook een pluim voor de geluidsmannen, was perfect 👌

2) Sylosis: kon evengoed op 1 staan, zeer strakke set. Stelt nooit teleur!

3) Brutus / Carnation: gedeelde 3e plaats voor de Belgen. Van beiden een heel goed optreden gezien.

Persoonlijk vond ik Spiritbox dan weer een heel stuk minder.

Moet wel zeggen, Ardbeg stand is zeker lekker en de 666 cocktail bar heeft ook érg lekkere cocktails (Frozen Jägerbomb smaakt naar meer, zeker met het warme weer van gisteren), maar stiekem mis ik wel gewoon een stand om snel een rum cola te halen à la Jack Daniels destijds of Jim Bean vorig jaar.

zal proberen het kort en krachtig te houden: weer een geweldige editie.

Sfeer: alles vriendelijk en gemoedelijk. Heb geen drugs of gevechten gezien. Tel van mijn maat is wel gejat in de pit bij de ghost inside door wss een georganiseerde bende.

Beste optredens:
1. Orbit Culture
2. Korn en Slipknot (kon niet kiezen)
3. Landmvrks
4, FIR
5. Soulfly
6. The ghost inside

Eettip: pokebowl kip bij de foodtrucks. Een volwaardige lekkere maaltijd voor 4 skullies.

Legendarisch moment: Phiebe die ineens naast mij stond los te gaan voorraan bij Orbit Culture

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread