Graspop Metal Meeting 2025

Een moeilijke inschatting dit jaar is dat de campings betalend zijn, dus dat er op de campings waarschijnlijk ook iets van toeganscontrole komt. Als ze dat inregelen door iets extra te activeren op de chip van het combibandje, dan kunnen de detectiepoortjes daar wel op ingesteld worden. Als dat gewoon is zoals al jaren op inferno met een 'dom' bandje, dan denk ik niet dat ze echt campingbandjes gaan controleren bij het binnengaan.
Maar of ze wel of niet kunnen beperken tot enkel GMM campingbezoekers of tot all combitickets zal dus voor een groot deel afhangen van hoe de campingtoegang zal geregeld worden.

Zie wel bij de Instagrampost staan dat het enkel is voor mensen met een combiticket die slapen op de GMM campings. Wij staan met onze club op Camping Campinastrand in Dessel, dit zou dan betekenen dat wij niet naar de preparty kunnen? Hoe (streng) zal hierop gecontroleerd worden denken jullie?
Afgaande op dit bericht zouden dus alleen overnachters van Boneyard, The Crypt, Inferno en Metal Town toegang tot de pre-party hebben, niet die van Metal Park en Devil's Lake.
Op zich voor mij niet zo'n probleem, want ik was toch al niet echt van plan om erheen te gaan, temeer er ook geen shuttlebussen rijden op woensdag.
Toch zou het wel netjes zijn om ook die combo-houders toegang te geven (mensen kunnen altijd nog met een auto of taxi gaan ofzo), die zouden net zoveel recht moeten hebben.
Maar misschien is dat ook wel gewoon zo en moeten we het bericht en de definitie van 'campings' niet al te letterlijk nemen.

Bezoekers die niet op officiële GMM-campings/-parken verblijven zijn dan weer een ander verhaal, geen idee wat ze daarmee doen.
Volgens mij is dat toch een aanzienlijk percentage van alle bezoekers, mensen die overnachten op alternatieve campings/parken, bij particuliere verhuurders of vrienden/familie, in hun busje, thuis, etc.
Ik zou ook gewoon zeggen binnen is binnen, geld is geld, maar misschien heeft de organisatie toch andere overwegingen?

Wij slapen nu voor de 5e maal op rij in een hotelkamertje op Devil's Lake, wat ons prima bevalt.
De laatste jaren organiseren ze daar ook al een soort 'mini-pre-party' met een DJ aan de Grand Café bar.
Best gezellig, maar natuurlijk ook geen knalfeest.. 😅

Nu hebben ze echter voor het eerst nog een extra pre-party, de Captain Skully Pirate Party in de Discovery Bay.
Daar hangt echter wel een prijskaartje aan vast van maar liefst € 26 p.p. :oops:
Nu ben ik best nieuwsgierig en ook niet de beroerdste om wat geld neer te lappen, maar tegelijkertijd voorzie ik ook een grote kans dat dat uit gaat lopen op een gigantische flop (mede door de prijs), en dat we daar dan uiteindelijk met 5½ man staan...
Iemand anders hier die op DL verblijft en van plan is naar deze pre-party te gaan, of gewoon naar het grand café?

1747997350956.png

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: won666
I ordered 2 Pitches at metal town, but I can only buy a parking Ticket for one.
Does anyone knows if I should contact Graspop or Ticketmaster?
You can use the link multiple times.

We have 2x4 + 2x6, the link for 1 parkingticket for the 4 person pitch worked fine, twice. But the link for the 6 person pitches is giving me an error during payment. Very strange.

Worst case, contact Ticketmaster, we've had the same problem every year, always got solved quickly.

Beetjes bands aant kijken die dit jaar op gras staan en 1 die er voor mij uitspringt is Carcass.
Vind eigenlijk alleen hun 3e album top en rest eigenlijk niet , maar nooit gezien en setlist van nu zeer positief.

• Leuk
Waarderingen: won666
Beetjes bands aant kijken die dit jaar op gras staan en 1 die er voor mij uitspringt is Carcass.
Vind eigenlijk alleen hun 3e album top en rest eigenlijk niet , maar nooit gezien en setlist van nu zeer positief.
Indien je niks anders wil zien dan toch zeker een aanrader, een legendarische en vrij invloedrijke band en heb ze nog nooit live slecht weten zijn.

I've 4 pitches, it worked perfectly find for the first two pitches. But i'm indeed receiving the same error message for the other 2.

Be carefull! i payed the first 2 with paypal and tried paying the 3rd one with payconiq (after countless error messages with paypal...) and the payment still went through, but still received the error message, ooops.

update: i sended an e-mail and they have sended payment request and it's all fixed now.

Laatst bewerkt:
I've 4 pitches, it worked perfectly find for the first two pitches. But i'm indeed receiving the same error message for the other 2.

Be carefull! i payed the first 2 with paypal and tried paying the 3rd one with payconiq (after countless error messages with paypal...) and the payment still went through, but still received the error message, ooops.

update: i sended an e-mail and they have sended payment request and it's all fixed now.
Yup. Same here. Support coming through fast this year :)

• Leuk
Waarderingen: ShipwreckedBone
ik durf toch wel met 99% zekerheid te zeggen dat iedereen met een combi bandje gewoon het terrein op mag op de woensdag.

vorig jaar werd het duidelijk omschreven als een pre-party alleen voor de boneyard mensen, en kregen ze honderden mailtjes van mensen die op de Inferno of metal town sliepen of zij ook naar de pre party konden gaan. Om dit te voorkomen hebben ze het dit jaar wat breder gepakt met 'all gmm campsites'.
Waar het uiteindelijk op neer kwam is dat alle combi ticket houders welkom waren daar, maar dat ze geen shuttlebussen inzetten van de bungalowparken en daarom enkel boneyard hadden vermeld. Ik heb er wel vertrouwen in dat dit dit jaar niet anders gaat zijn. bij de ingang wordt door middel van elektronische poortjes gecontroleerd op een geldig ticket, door middel van de chip in het bandje. ik geloof er niet in dat die bij iedereen op hun camping bandje gaan kijken wat er op staat, of dat ze dure chips in de camping bandjes gaan stoppen hiervoor. dat zou te veel kosten voor wat het opbrengt.

Afgaande op dit bericht zouden dus alleen overnachters van Boneyard, The Crypt, Inferno en Metal Town toegang tot de pre-party hebben, niet die van Metal Park en Devil's Lake.
Op zich voor mij niet zo'n probleem, want ik was toch al niet echt van plan om erheen te gaan, temeer er ook geen shuttlebussen rijden op woensdag.
Toch zou het wel netjes zijn om ook die combo-houders toegang te geven (mensen kunnen altijd nog met een auto of taxi gaan ofzo), die zouden net zoveel recht moeten hebben.
Maar misschien is dat ook wel gewoon zo en moeten we het bericht en de definitie van 'campings' niet al te letterlijk nemen.

Bezoekers die niet op officiële GMM-campings/-parken verblijven zijn dan weer een ander verhaal, geen idee wat ze daarmee doen.
Volgens mij is dat toch een aanzienlijk percentage van alle bezoekers, mensen die overnachten op alternatieve campings/parken, bij particuliere verhuurders of vrienden/familie, in hun busje, thuis, etc.
Ik zou ook gewoon zeggen binnen is binnen, geld is geld, maar misschien heeft de organisatie toch andere overwegingen?

Wij slapen nu voor de 5e maal op rij in een hotelkamertje op Devil's Lake, wat ons prima bevalt.
De laatste jaren organiseren ze daar ook al een soort 'mini-pre-party' met een DJ aan de Grand Café bar.
Best gezellig, maar natuurlijk ook geen knalfeest.. 😅

Nu hebben ze echter voor het eerst nog een extra pre-party, de Captain Skully Pirate Party in de Discovery Bay.
Daar hangt echter wel een prijskaartje aan vast van maar liefst € 26 p.p. :oops:
Nu ben ik best nieuwsgierig en ook niet de beroerdste om wat geld neer te lappen, maar tegelijkertijd voorzie ik ook een grote kans dat dat uit gaat lopen op een gigantische flop (mede door de prijs), en dat we daar dan uiteindelijk met 5½ man staan...
Iemand anders hier die op DL verblijft en van plan is naar deze pre-party te gaan, of gewoon naar het grand café?

Bekijk bijlage 14263
Amai. Dat is wel oneerlijk dat overnachters van het ene park 26 euro moeten en overnachters van het andere park niet voor de pre party. Al weet ik niet of dat bij het ene park op een of andere manier al in de overnachtingsprijs verwerkt zit natuurlijk. Maar op het eerste gehoor

Ik vind het wel echt lastig allemaal om te lezen. Sommigen denken dat de bandjes wel of geen toegang verlenen op woensdag naar gelang of de camping op de chip staat. En dat zou inderdaad wel eens kunnen. Ik wil wel een extra dag zo een bandje dragen, als ik dan ook effectief binnen kan. Maar anders niet. (Reden: ik slaap slecht als er iets rond mijn pols zit. Dus ik slaap altijd slecht tijdens Graspop. Enkel met lange mouwen lukt het mij iets of wat te slapen en mijn pols moet uit mijn bed hangen, maar met lange mouwen midden zomer en binnen ... Dan is het de hitte dus weer vaak waardoor ik niet kan slapen dus). Al is er natuurlijk we nog een voordeel aan een nacht extra niet slapen zodus : donderdag niet aanschuiven

PS: naar gelang de plannen die ik had om een dag Hellfest te doen tussenin, en het slapen in een bus voel ik de vragen opkomen. Maar geen idee of mij dat zou lukken en hoe want heb nog nooit in een bus geslapen met iets rond mijn pols

Parking tickets inferno zijn er ook.
Hier ook. Misschien heeft de organisatie op safe willen spelen om niet voor verrassingen te komen staan (zoals vorig jaar ) en een hoop administratieve warboel voorkomen. Eigenlijk zouden de parking tickets pas 28-05 in de verkoop gaan. Gezien de weersverwachtingen nu kunnen ze nu de gok wel wagen.

Het zal er helemaal van afhangen of het campingbandje digitaal gaat.
Eerlijk gezegd lijkt me niet, betekent ook op de alle campings scanners en personen die daar de hele dag mee bezig moeten zijn.
Dus domme bandjes geef ik meer kans.

Toegang tot het festival terrein gaat met het digitale bandje. Dus ik denk niet dat een dom bandje of geen camping bandje dan een reden is om weggestuurd te worden. Ten tweede waarom zouden ze?

Idem voor als ze het wel de camping digitaal erop zouden zetten. Geef ik het nog 75% dat ze alleen de combi checken. Dat is namelijk ook voldoende voor de overige 4 dagen. Waarom extra controles op de woensdag aanmaken. Kost ook weer extra geld om te regelen.

• Leuk
Waarderingen: Dwarf, saurus en Loek123

Users who are viewing this thread