Graspop Metal Meeting 2025

Ik zie Bas op donderdag al aan de mainstage staan en als ik dan toevallig bij Epica sta
"Awel Jaimy wat doet gij bij Epica? Volgens uw spoorboekje moet gij nu op de wc zijn of aan het eten zijn eh"

Like, volgens mij kent Bas iedereen zijn spoorboekje van buiten🤣

• Haha
Waarderingen: Loek123 en InsaniTiny
Mogge!
Dit jaar gaan we voor de eerste keer naar graspop. Voorheen altijd naar werchter en rock am ring ed geweest. We smokkelde vaak droogijs mee om ons bier koud te houden. Mn vraag is, hoe streng is de controle bij camping ingang? Zou het lukken hier ook droogijs mee te nemen?

Ik zie Bas op donderdag al aan de mainstage staan en als ik dan toevallig bij Epica sta
"Awel Jaimy wat doet gij bij Epica? Volgens uw spoorboekje moet gij nu op de wc zijn of aan het eten zijn eh"

Like, volgens mij kent Bas iedereen zijn spoorboekje van buiten🤣

Er zijn wel wat dingen die ik zo kan bedenken voor mensen, maar @InsaniTiny ‘s spoorboekje kan ik wel dromen. Alleen Charlotte Wessels is anders, maar de rest staan we overal samen ;)

Wel blij met die setlist van Korn, geeft me wel de mogelijkheid om in het eerste halfuur nog wat lekkere nummers te horen. Twee van mijn favorieten komen later pas dus misschien skip ik Airbourne wel gewoon

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Loek123
Mogge!
Dit jaar gaan we voor de eerste keer naar graspop. Voorheen altijd naar werchter en rock am ring ed geweest. We smokkelde vaak droogijs mee om ons bier koud te houden. Mn vraag is, hoe streng is de controle bij camping ingang? Zou het lukken hier ook droogijs mee te nemen?
Ze lezen hier nog wel eens mee, dus nu niet meer... 😉

• Haha
Waarderingen: Piebe71
Droog ijs staat trouwens ook op hun lijstje van zaken dat je niet mag meenemen. De kans dat ze het dus afnemen is er weldegelijk. Meestal controleren ze de bagage wel, geen idee of dat steekproef gewijs of iedereen is. Als je geluk hebt ben je er mee door, anders heb je warm bier ;)

From fall to spring is nog vrij, maar ik vermoed dat we mogelijks wel nog iets groter kunnen vinden om die spot in te vullen.

Heel ander genre maar ik zou Black Country Communion wel graag als vervanging zien. Zijn in de buurt, en ze passeren praktisch langs Graspop aangezien ze de 19e in Duitsland en de 21e in Frankrijk zitten.

Met toch aardig wat talent in de rangen:

"the band is a supergroup composed of bassist and lead vocalist Glenn Hughes, guitarist and second vocalist Joe Bonamassa, drummer Jason Bonham, and keyboardist Derek Sherinian."

Heel ander genre maar ik zou Black Country Communion wel graag als vervanging zien. Zijn in de buurt, en ze passeren praktisch langs Graspop aangezien ze de 19e in Duitsland en de 21e in Frankrijk zitten.

Met toch aardig wat talent in de rangen:

"the band is a supergroup composed of bassist and lead vocalist Glenn Hughes, guitarist and second vocalist Joe Bonamassa, drummer Jason Bonham, and keyboardist Derek Sherinian."

Vermoed toch dat zij een stuk hoger op het affiche zouden staan

Na het hele programma gecheckt te hebben kom ik tot het volgende spoorboekje:

Donderdag:
Psychonaut
Fleshwater
Death Angel

Alien Ant Farm
Dream Theater
Epica
Iron Maiden
Lagwagen

Vrijdag
Villagers of Loannina City
Windhand
Green Lung
Orange Goblin
Eagles of Death Metal
Me first & the gime gimmes
Blood Incantation
Slipknot
Behemoth

Zaterdag
Last Train
Dirty Honey
Unto Others
Sylosis
Vandenberg
Brutus
The Dead Daisies
Dragonforce
Korn
NIN

Zondag
Ugly Kid Joe
Angelus Apatrida
Creeper
Speed
Savatage
Katatonia
Judas Priest
Til Lindemann

Wordt weer een heerlijk weekend.

Eerste festivalshow van Beast in Black is een feit, hieronder de setlist!
Ze waren hier wel headliner met anderhalf uur, dus er valt nog wel een kleine helft af (helaas)

Ooh ik hoop dat ze Moonlight Rendezvous ook op Graspop spelen 😊

Ooh ik hoop dat ze Moonlight Rendezvous ook op Graspop spelen 😊

Dit was in 2023 de setlist op Graspop. Nu spelen ze 5 minuten meer, dus in ieder geval een nummertje meer. Op basis van die setlist van de vorige keer verwacht ik hetzelfde minus Blood of a Lion (enige nummer dat niet in die setlist van afgelopen week zat) en dan de nieuwe tracks Enter The Behelit en Power of the Beast erbij. Heb je wel echt een super setlist, maar geen Moonlight Rendezvous. Vond ik destijds ook wel jammer!

• Leuk
Waarderingen: N1tje

Users who are viewing this thread