Graspop Metal Meeting 2025

Ik kwam nog andere reüniegeruchten tegen in onze zoektocht naar een nieuwe headliner.
We weten dat de oude bands het vaak goed doen op Graspop en het lijkt erop dat deze giganten mogelijk weer bij elkaar komen.
Daarnaast beantwoord het ook de vraag om wat meer Belgische muzikanten op het festival!

De originele K3 bezetting werkt aan een reünie!

Haha, ik weet dat ze dat natuurlijk nooit zouden doen, maar op een of andere manier denk ik stiekem dat dit best wel eens heel erg aan zou slaan op een metal festival :ROFLMAO:

Ik kwam nog andere reüniegeruchten tegen in onze zoektocht naar een nieuwe headliner.
We weten dat de oude bands het vaak goed doen op Graspop en het lijkt erop dat deze giganten mogelijk weer bij elkaar komen.
Daarnaast beantwoord het ook de vraag om wat meer Belgische muzikanten op het festival!

Haha, ik weet dat ze dat natuurlijk nooit zouden doen, maar op een of andere manier denk ik stiekem dat dit best wel eens heel erg aan zou slaan op een metal festival :ROFLMAO:

Babymetal sloeg ook aan dus... Wie weet zingen die ook wel over kleine gele visjes in een zee van blauw in het Japans.

• Haha
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Virp
Ik vind Behemoth eigenlijk nog niet zo'n slecht idee. Voor de marquee zijn ze te groot, en op die manier krijgen ze toch de kans om eens een volwaardige show te spelen op Graspop: in het donker. Als Emperor kan, moet Behemoth ook wel kunnen. oké de band is niet op tour, maar als Graspop ze een headlinespot aanbied met extra productie, en Machine Head zelfs bereid is om uit de Verenigde Staten te komen, moet Behemoth toch wel uit Polen willen komen?
Met Machine Head in 2023 was het anders! de organisatoren hadden absoluut een back-up Headliner nodig en wisten MH te overtuigen... Dit jaar staat de Line-up al stevig, het heeft voor de organisatoren geen zin om op zoek te gaan naar een "exclusiviteit" en over dit soort dingen te onderhandelen! (tenzij ze natuurlijk een probleem hebben met de programmering waar wij niets vanaf weten... 🙂). Ik hoop dat we snel antwoord krijgen. 😁😉

• Winning
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Loek123

Bij het zien van dit bericht moest ik spontaan hier aan denken

K3 Metalconcert!!!

• Haha
Waarderingen: Virp
Met Machine Head in 2023 was het anders! de organisatoren hadden absoluut een back-up Headliner nodig en wisten MH te overtuigen... Dit jaar staat de Line-up al stevig, het heeft voor de organisatoren geen zin om op zoek te gaan naar een "exclusiviteit" en over dit soort dingen te onderhandelen! (tenzij ze natuurlijk een probleem hebben met de programmering waar wij niets vanaf weten... 🙂). Ik hoop dat we snel antwoord krijgen. 😁😉
Dat is dus wat ik denk, dat er iets is mis gelopen ... en ze dus opnieuw een back-up nodig hebben
Machine Head is trouwens niet de enige back-up ooit geweest, ook Soulfly, Channel Zero, Slash en Sabaton onderandere hebben Graspop al eens uit de nood moeten helpen

Dat is dus wat ik denk, dat er iets is mis gelopen ... en ze dus opnieuw een back-up nodig hebben
Machine Head is trouwens niet de enige back-up ooit geweest, ook Soulfly, Channel Zero, Slash en Sabaton onderandere hebben Graspop al eens uit de nood moeten helpen
Je hebt gelijk wat betreft de verschillende keren dat groepen als versterking kwamen, ik herinner me ze nog goed 🙂.
Ik hoop alleen dat dat momenteel niet het geval is. Maar aangezien we een paar algemeen deskundige mensen op het forum hebben, zouden we hier al iets over weten denk ik :)

Ik gok dat het orginele plan was dat FiR headliner was, maar na dat gedoe Graspop toch besloot ze niet die spot te geven en op zoek te gaan naar een andere headliner. Dit vooral gebaseerd op die eerste poster waar ze wel tussen de headliners stonden met hun logo. Ik denk dat de 'nieuwe' headliner nu al wel een tijdje vast staat, al heb ik geen idee wie dat dan zou zijn

• Leuk
Waarderingen: Steph85
Ik gok dat het orginele plan was dat FiR headliner was, maar na dat gedoe Graspop toch besloot ze niet die spot te geven en op zoek te gaan naar een andere headliner. Dit vooral gebaseerd op die eerste poster waar ze wel tussen de headliners stonden met hun logo. Ik denk dat de 'nieuwe' headliner nu al wel een tijdje vast staat, al heb ik geen idee wie dat dan zou zijn
I don’t think so. Graspop is not really known for doing their artists dirty like that.

And more importantly, imagine telling Ronnie Radke that he will be demoted to sub after previously agreeing on a headline slot - he would have let us know on his Twitter, 100%. I guess he would have pulled out of the festival altogether and rightfully so, in my opinion.

I don’t think so. Graspop is not really known for doing their artists dirty like that.

And more importantly, imagine telling Ronnie Radke that he will be demoted to sub after previously agreeing on a headline slot - he would have let us know on his Twitter, 100%. I guess he would have pulled out of the festival altogether and rightfully so, in my opinion.
I agree... But it's true that even if Graspop isn't known for this kind of behavior, FiR's position has been a hot topic from the start (Headliner/Not Headliner???). So it's legitimate to ask the question. If things around the band's position had been clear from the start, this wouldn't be happening! 😉
It's also true that if the band had been demoted, good old Ronnie would have obviously made his displeasure known on social media with a bang! 🤣🤣🤣

Uit de gelekte informatie kunnen we al concluderen dat Graspop zat te kloten met die vrijdag headline spot, door het feit dat The Prodigy op die poster erbij stond. Ik denk dat The Prodigy oorspronkelijk de vrijdag headliner ging zijn en dat dat niet door is gegaan en dat ze hebben geprobeerd om een andere headliner te vinden, als ze die niet vonden konden ze FiR nog omhoog bumpen. Ergens tussen november en eind januari hebben ze dan vermoedelijk een headliner gevonden en gecontracteerd, anders hadden ze gewoon FiR op die poster als headliner neergezet zonder al te veel gedoe. De meeste mensen dachten toch al dat FiR headliner was dus waren ze er vanaf gekomen zonder al te veel kritiek.

Dat zal dan een headliner zijn geweest die in januari nog niet aangekondigd kon worden omdat ze nog een show te spelen hadden of omdat ze nog geen Europese tourplannen bekend wilden maken.

Welke bands passen in dit plaatje?
Rise Against, BFMV, Shinedown?

Tot zover mijn wellicht vergezochte theorie.

• Leuk
Waarderingen: festivalryo en Steph85
Uit de gelekte informatie kunnen we al concluderen dat Graspop zat te kloten met die vrijdag headline spot, door het feit dat The Prodigy op die poster erbij stond. Ik denk dat The Prodigy oorspronkelijk de vrijdag headliner ging zijn en dat dat niet door is gegaan en dat ze hebben geprobeerd om een andere headliner te vinden, als ze die niet vonden konden ze FiR nog omhoog bumpen. Ergens tussen november en eind januari hebben ze dan vermoedelijk een headliner gevonden en gecontracteerd, anders hadden ze gewoon FiR op die poster als headliner neergezet zonder al te veel gedoe. De meeste mensen dachten toch al dat FiR headliner was dus waren ze er vanaf gekomen zonder al te veel kritiek.

Dat zal dan een headliner zijn geweest die in januari nog niet aangekondigd kon worden omdat ze nog een show te spelen hadden of omdat ze nog geen Europese tourplannen bekend wilden maken.

Wat ik raar blijf vinden is dat The Prodigy op die gelekte poster zo laag stond. Wel met logo maar niet tussen de headliners

Is niet ver gezocht. Maar wie van de drie is groot genoeg om headliner te maken? Denk zelf dat bfmv de grootste band is. Headlinen ook op jera on air en vainstream. Zijn kleinere festivals natuurlijk maar misschien met een grote productie zouden ze dat ook op Graspop kunnen doen.

• Leuk
Waarderingen: Steph85 en Loek123
Ik zie het ook nog gebeuren dat we misschien nog eens op herhaling spelen met de Lokerse feesten, Pendulum staat de week na graspop op jera.
Misschien promotie gekregen dit jaar naar de main met een eventuele show met meer toeters en bellen (en als vervanging/aanvulling voor the prodigy)?

Ik zou electric callboy ook nog niet uitsluiten als backup headliner, die staan natuurlijk in Lokeren, kan een reden zijn om langer te wachten met de aankondiging

• Leuk
Waarderingen: festivalryo en Steph85
Dat is een flinke prijsstijging :(
3,50 in de presale en daarna 3,80
Ik geloof rond de 5% stijging voor de presale en bijna 10% buiten de presale, dat is toch niet niks

• Wow
Waarderingen: Steph85