Graspop Metal Meeting 2025

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.816
2.566
Dat geloof ik ook wel eerlijk gezegd.
Volbeat lijkt mij groter dan Sabaton.
Maar het heeft niet altijd met grote te maken (zegt mijn vriendin altijd tegen mij..maar dat is een andere context)

Het gaat om...beschikbaarheid. Als de bands er op tijd kunnen zijn, laat willen spelen etc. Nu zijn de headliners vaak ruim vooraf aanwezig, maar ik heb wel.eens meegemaakt dat we moesten schuiven in de programmering omdat een band 2 optredens op een dag had.
Ik kan me niet voorstellen dat headliners van dit kaliber nog elders op een kleine stage, ergens anders in de middag, zouden optreden.
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
499
540
Ik kan me niet voorstellen dat headliners van dit kaliber nog elders op een kleine stage, ergens anders in de middag, zouden optreden.
Dat wordt ook niet beweerd, althans niet door mij. Ik meen te zeggen dat als beide bands zouden optreden, ik Volbeat op de southstage zou verwachten...en Sabaton op de Northstage. Puur omdat de "echte" headliner vaak op de South staat...en ik Volbeat "groter" of "toegankelijker" acht.

Daarnaast kan beschikbaarheid, logistiek etc. ook een factor spelen.
Het hoeft niet dat een band 2 optredens op een dag heeft, maar dat ze vertraging hebben om welke reden dan ook.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.496
8.742
Iron Maiden, Volbeat, Slipknot, Sabaton als South headliners en het zal uitverkopen!
 
  • Leuk
Waarderingen: prins

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.681
6.854
Vanaf het VIP deck gezien ligt de North stage in het noorden en de South stage in het zuiden. Zo onthoud ik het.
Het mooie is zelfs, het maakt met noord en zuid niet eens uit of je vanaf het VIP deck kijkt, of vanaf welke andere willekeurige plek op aarde. Het klopt altijd!
 
  • Leuk
  • On fire
Waarderingen: Jamel en nikita

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.352
2.689
Dat wordt ook niet beweerd, althans niet door mij. Ik meen te zeggen dat als beide bands zouden optreden, ik Volbeat op de southstage zou verwachten...en Sabaton op de Northstage. Puur omdat de "echte" headliner vaak op de South staat...en ik Volbeat "groter" of "toegankelijker" acht.

Daarnaast kan beschikbaarheid, logistiek etc. ook een factor spelen.
Het hoeft niet dat een band 2 optredens op een dag heeft, maar dat ze vertraging hebben om welke reden dan ook.
Mja. Sabaton is ondertussen ook wel al een sportplalais band he.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.886
5.285
Mja. Sabaton is ondertussen ook wel al een sportplalais band he.
En volgens mij was er gewoon meer volk in de vorige 2 Sportpaleis passages in vergelijking met Volbeat. Hoe dan ook zou het een heel mooie combo zijn om die dubbel headline te boeken.
 

EddiePlaysBass

Randprogramma
23 jun 2022
165
337
Ik vind het wel grappig om te merken dat mensen graag klagen over de GMM cyclus van terugkerende bands, maar tegelijkertijd allerhande bands op herhaling willen zien :unsure:
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.681
6.854
Ik vind het wel grappig om te merken dat mensen graag klagen over de GMM cyclus van terugkerende bands, maar tegelijkertijd allerhande bands op herhaling willen zien :unsure:
Ik heb hier nog weinig mensen zeer enthousiast gezien over alle herhalingsopties, misschien wat voor Slipknot omdat die een revanche nodig hebben, maar er worden toch vooral gewoon de meest realistische namen genoemd. Dus het is voor velen toch geen kwestie van willen zien, maar gewoon denken dat ze er toch gaan staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en Jamel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.496
8.742
Ik heb hier nog weinig mensen zeer enthousiast gezien over alle herhalingsopties, misschien wat voor Slipknot omdat die een revanche nodig hebben, maar er worden toch vooral gewoon de meest realistische namen genoemd. Dus het is voor velen toch geen kwestie van willen zien, maar gewoon denken dat ze er toch gaan staan.

Oh, voor mij zijn de meeste ook gewoon willen zien! Behalve Slipknot dan, die mogen ver weg blijven wat mij betreft, maar gaan er natuurlijk gewoon staan.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.496
8.742
Daar twijfel ik niet aan! Maar hopelijk ook met Slipknot als één van de headliners. ;)

Maar eerst: Alcatraz!! 🤘🤘🤘

Slipknot mag er prima staan, in 2019 ook een topdag gehad en gewoon lekker vroeg thuis!

En akkoord, eerst Alcatraz!
 
  • On fire
Waarderingen: Jamel

EddiePlaysBass

Randprogramma
23 jun 2022
165
337
Ik heb hier nog weinig mensen zeer enthousiast gezien over alle herhalingsopties, misschien wat voor Slipknot omdat die een revanche nodig hebben, maar er worden toch vooral gewoon de meest realistische namen genoemd. Dus het is voor velen toch geen kwestie van willen zien, maar gewoon denken dat ze er toch gaan staan.

Ik beweer ook niet dat de bewuste suggesties enthousiast onthaald worden, maar ik doelde meer op posts a la "Band X mag van mij wel op herhaling komen!" Waarbij Band X er in 2024 al gespeeld heeft.

Wil overigens geen polemiek starten, ik vond het gewoon een grappig verschijnsel. En uiteraard ook logisch dat mensen "hun" band(s) graag zo vaak mogelijk live zien. Niks mis mee 😁
 

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
338
710
Dat geloof ik ook wel eerlijk gezegd.
Volbeat lijkt mij groter dan Sabaton.
Maar het heeft niet altijd met grote te maken (zegt mijn vriendin altijd tegen mij..maar dat is een andere context)

Het gaat om...beschikbaarheid. Als de bands er op tijd kunnen zijn, laat willen spelen etc. Nu zijn de headliners vaak ruim vooraf aanwezig, maar ik heb wel.eens meegemaakt dat we moesten schuiven in de programmering omdat een band 2 optredens op een dag had.
Gebaseerd op Google Trends (je moet iets hé) is Sabaton de laatste jaren populairder dan Volbeat. Met voornamelijk natuurlijk pieken tijdens tours. Sabaton is wel veel in gaming/pop cultuur te vinden, dus een aanname dat het bij 'jeugdigen' wat populairder zal zijn.

En is Volbeat ook niet een beetje over z'n piek heen? Maargoed, los van dat ik het niks aan vind, zouden die 2 best dezelfde dag kunnen headlinen. Maar dan gok ik wel dat Sabaton de echte afsluiter zou zijn. Al is het al vanwege alle mogelijkheden met pyro.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.776
12.447
Sabaton en Volbeat zijn beide absoluut headliners, hier mag niemand meer aan twijfelen. Dat het je smaak niet is of dat je de bent al genoeg gezien hebt is een ander verhaal.

Wat mij betreft beide niet de spannendste headliners maar ook twee waarbij ik me telkens wél vermaak als ik ze zie. En stellen live ook niet teleur. Maar het zijn ook headliners waarbij ik zomaar de Marque afsluiter de voorkeur kan geven als dat een betere/uniekere act is. Kortom, kan me vinden in de boekingen. Eromheen zal genoeg spannender materiaal staan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken