Graspop Metal Meeting 2025

I don't mind the schedule; they just messed up my arrival a bit. I'm flying to Eindhoven and I'll be right on time to see Beast in Black. I should arrive at Camping Inferno around 2:30. If I can get to the campsite, drop off my stuff, and get into Graspop in 30 minutes, I'll at least catch part of the concert. The other thing that bothered me is the already scheduled time difference between Airbourne and Korn... I'll go to Korn because my wife is dying to see them, so there'll be no argument, haha.

Amenra zie je toch keivaak...
Ok, het is leuk als kers op de taart op een zomerfestival, maar toch. Als je dan eveneens Korn of Airbourne wilt zien lijkt me het toch evident..

Ik heb Amenra nog nooit gezien maar weet dat dit in de toekomst zeker lukt dus kies voor Korn.
En content met de anderhalf uur voor NIN en headliner positie. Wat een erkenning.

Wel een grappige timetable. Behemoth na Slipknot is prachtig, alleen baal ik wel echt dat Slipknot met Opeth clasht, misschien dan toch die 79 euro neertikken voor Dynamo vrijdag. Ik hoop ook dat het al wel redelijk donker is voordat Slipknot begint. FiR voor Skillet snap ik niet, maar misschien heeft dat met het overlijden van de Paus temaken. Gloryhammer/Northlane/Green Lung tegelijk zou eigenlijk verboden moeten zijn.

Top dat Soen en Alestorm 0 minuten overlap hebben. Jammer van Korn en Airbourne. Top dat ik op zondag Beyond the Black kan zien voordat we aan de knallende laatste uren van het festival beginnen!

Wel een grappige timetable. Behemoth na Slipknot is prachtig, alleen baal ik wel echt dat Slipknot met Opeth clasht, misschien dan toch die 79 euro neertikken voor Dynamo vrijdag. Ik hoop ook dat het al wel redelijk donker is voordat Slipknot begint. FiR voor Skillet snap ik niet, maar misschien heeft dat met het overlijden van de Paus temaken. Gloryhammer/Northlane/Green Lung tegelijk zou eigenlijk verboden moeten zijn.

Top dat Soen en Alestorm 0 minuten overlap hebben. Jammer van Korn en Airbourne. Top dat ik op zondag Beyond the Black kan zien voordat we aan de knallende laatste uren van het festival beginnen!
Ook zeer content dat Soen en Alestorm totaal niet clashen! (alleen jammer dat MiW clasht met soen maar dat is geen grote ramp)

• Leuk
Waarderingen: DaanV en El_Leipo
Ook wel jammer dat Korn voor NIN speelt.
Ik wil goed vanvoor staan bij NIN en kunnen moshen bij Korn, nu ga ik bij de helft van Korn al weg moeten.

Donderdag:
raven age
landmvrks
motionless in white
alestorm
orbit culture
iron maiden
hatebreed

vrijdag:
as everything unfolds
house of protection
knocked loose
northlane
the ghost inside
polaris
falling in reverse
skillet
slipknot

zaterdag:
skindred
poppy
lorna shore
grandson
imminence
starset
spiritbox
korn
Nince Inch Nails

Zondag:
crossfaith
paleface swiss
in flames

one day is not like the others ...

Amai, was ik volop bezig voor mijn werk, krijg ik een melding over de timetable. Nog nooit zo rap mijn werk proberen af te krijgen, zodat ik tussen de ene de andere taak even vrij had om te kijken naar de timetable en de comments hier bij te lezen (wou het persee in die volgorde doen, geen spoilers als ik de timetable bekijk de eerste keer).

Dit gaat denk ik ongeveer mijn spoorboekje worden

Donderdag
Al direct de lastigste clash van het weekend, ik ben thrash fetisjist maar kan ook genieten van laag gestemde zware gitaren (sludge, stoner, en dus ook Psychonaut achtige zaken). Het feit dat ik de leden van Psychonaut persoonlijk ken, maakt het nog lastiger. Hier moet ik enkele nachten over slapen.
Dan:
Warkings
Death Angel
Motionless In White
Alestorm (jammer van Paradise Lost)
Dream Theater (Rotclash met Yellowcard maar ga bekijken om die ergens anders te gaan zien)
Iron Maiden
Powerwolf (jammer van Hatebreed)

Vrijdag
British Lion
Bloodhunter
Employed To Serve
Gloryhammer
The Ghost Inside
Blood Incantation
Slipknot (jammer van Opeth, maar eerder dit jaar nog gezien en Slipknot was een van mijn eerste metal bands)
Behemoth

Zaterdag
Kittie
Whitechapel
Sylosis
Lorna Shore (wat een rare clash met Cattle Decapitation. Gelukkige hoor ik die niet graag)
Brutus
Bullet For My Valentine (deels wel maar, heb ze dit jaar al enkele keren gezien en wil goed staan bij Dragonforce)
Dragonforce
Apocalyptica (jammer van Korn en Amenra maar het komt hier allemaal zo perfect uit)
Airbourne
Nine Inch Nails (waar ik een beetje te laat zal zijn, want Airbourne kijk ik volledig uit, maar zolang ze niet starten met Head Like A Hole maakt het niet uit)

Zondag
Seven Hours After Violet
Angelus Apatrida (maar rotte 5 minuten clash, of ik het begin zie van de ene of het eind van de andere weet ik nog niet, beide bands nog nooit gezien)
Fit For An Autopsy
Eerste deel van Paleface Swiss
Beyond The Black
Savatage denk ik, maar Sacred Reich ligt meer in mijn smaak maar al vaak gezien. Hier moet ik enkele nachten over slapen
Judas Priest (wie verzint het om die samen te zetten met King Diamond!?)
Till lindemann

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Till Lindeman die afsluit vind ik toch maar vreemd. Dat hij een headliner hoort te zijn kan ik begrijpen maar om echt het festival af te sluiten vind ik teveel eer voor zijn solo project (op deze moment).
Veel liever Till die het afsluit dan de opa's van Judas Priest. En weer een gegronde reden voor mij om ze te skippen. Veel liever Alcest ;-)

Mijn ietswat voorlopige loop route:

Donderdag:
Psychonaut - Deafheaven
Fleshwater
The raven age
Landmvrks
Soen
Alestorm
Dream Theater
Iron Maiden
Powerwolf

Vrijdag:
Villagers of ionian city
(stukje) Windhand
Knocked Loose
Northlane (half)
Green lung (half)
Polaris
Falling in reverse
Jinjer
Dethklok
Opeth
Behemoth

Zaterdag:
Whitechapel
Eisbrecher
Poppy
Lorna Shore
Brutus
Bullet for my vallentine
The Hu (half)
Spiritbox
Korn
NIN

Zondag:
Ugly Kid Joe
Nothing More
Dayseeker
Paleface Swiss
Currents
Katatonia
In Flames
Alcest (een deel)
Judas Priest
Till Lindemann

Dus in totaal exact 40 bands die ik (minstens voor een deel) zou kunnen zien!

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en won666

Users who are viewing this thread