Graspop Metal Meeting 2025

Mijn post van kanshebbers even geupdate, posters van de grote Europese metalfestivals even doorgelopen. Bands die al zijn aangekondigd voor Graspop of Alcatraz heb ik eruit gehaald. Paar van deze logo bands verwacht ik nog wel in verdere aankondigingen.

Bands op de Death Angel/Skillet poster die we wellicht nog kunnen verwachten:
The Prodigy, Opeth, All That Remains, Carcass, Dio Disciples, Landmvrks, Polaris (waarvan The Prodigy uitgesloten lijkt te zijn)

Headliners:
Within Temptation (grote kans)

Kleinere kans:
Avenged Sevenfold (herhaling)
Judas priest (herhaling)
Scorpions (herhaling)
Volbeat
Slayer
Disturbed

Kans Nihil:
Nine Inch Nails
System of a down

Logo bands:
A day to remember
Alestorm
Bullet for my valentine
Steel Panther
Knocked lose
The Darkness
Meshuggah
Halestorm
Exodus
Sepultura
Sleep token (zeer kleine kans ivm vaag exclusiviteitsverhaal RaR)

Misschien beter passend op Werchter, maar you never know:
Biffy clyro
Iggy pop
Weezer
Jimmy Eat world
Sex Pistols ft Frank Carter
Rise Against

Overig:
Feuerschwanz
Chat Pile
High Vis
Alcest
Poppy
Smash into pieces
Kissin Dynamite
Battle Beast
Majestica
Myrath
The warning
Cobra the impaler
Seether
The Halo Effect
Korplikaani
Sonata Artica
Marko Hietala
en deftones?

Mijn post van kanshebbers even geupdate, posters van de grote Europese metalfestivals even doorgelopen. Bands die al zijn aangekondigd voor Graspop of Alcatraz heb ik eruit gehaald. Paar van deze logo bands verwacht ik nog wel in verdere aankondigingen.

Bands op de Death Angel/Skillet poster die we wellicht nog kunnen verwachten:
The Prodigy, Opeth, All That Remains, Carcass, Dio Disciples, Landmvrks, Polaris (waarvan The Prodigy uitgesloten lijkt te zijn)

Headliners:
Within Temptation (grote kans)

Kleinere kans:
Avenged Sevenfold (herhaling)
Judas priest (herhaling)
Scorpions (herhaling)
Volbeat
Slayer
Disturbed

Kans Nihil:
Nine Inch Nails
System of a down

Logo bands:
A day to remember
Alestorm
Bullet for my valentine
Steel Panther
Knocked lose
The Darkness
Meshuggah
Halestorm
Exodus
Sepultura
Sleep token (zeer kleine kans ivm vaag exclusiviteitsverhaal RaR)

Misschien beter passend op Werchter, maar you never know:
Biffy clyro
Iggy pop
Weezer
Jimmy Eat world
Sex Pistols ft Frank Carter
Rise Against

Overig:
Feuerschwanz
Chat Pile
High Vis
Alcest
Poppy
Smash into pieces
Kissin Dynamite
Battle Beast
Majestica
Myrath
The warning
Cobra the impaler
Seether
The Halo Effect
Korplikaani
Sonata Artica
Marko Hietala
Majestica staat al op alcatraz

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Rock For People (CZ) (11 - 14 jun): Avenged Sevenfold (headliner), Horkýže Slíže
Nummirock (FI) (18 - 21 jun) met de eerste namen:
Alestorm, Cattle Decapitation, Marduk, Decapitated, Signs Of The Swarm, Kanonenfieber, Anal Vomit, Aquer, Cemetery Skyline, Mokoma, Midwives of Turmio, Moonlight Sorcery, Torture Killer, Witchcraft
Anal Vomit? Klinkt gezellig! 😅

Da komt omdat ze natuurlijk ook frans zijn....goede band maar zal toch nog een stekje in de namiddag worden
Ja omdat ze Frans zijn en ook omdat ze vrij last minute Bad Omens kwamen vervangen.

Inderdaad een goede band (en een fenomenale frontman!) met de potentie om richting de hogere spots op de metalfestivals te groeien. Maar voor nu een band voor Mainstage in de zon of anders wat later op de Jupiler Stage.

Op Hellfest stonden ze flink hoog op de poster. Je moet die show maar eens kijken op youtube als je die nog niet gezien hebt, geweldige show (en band).
Da komt omdat ze natuurlijk ook frans zijn....goede band maar zal toch nog een stekje in de namiddag worden
Was vooral door de last minute cancel van Bad Omens dat ze op zo'n hoge positie stonden
Los daarvan inderdaad een fantastische band, en ik hoop dat ze een mooi plekje krijgen op de line up
Op de poster die perongeluk werd gedeeld door Death Angel stonden ze trouwens wel gewoon tussen de undercard namen
Opener mainstage of 's avonds op de jupiler stage is mijn gok qua positie

EDIT: Ik en Jamel hebben exact dezelfde gedachte over de spot zie ik, toevallig :)

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Zou me verrassen als deftones naar werchter gaat die zijn daar bijna 20 jaar niet geweest.
Lijkt me nu wel beter met graspop te kunnen mengen
In de afgelopen twee jaar zijn deftones wel wat meer mainstream geworden met een hoop hype op tiktok enzo, daarmee zou het me net niet verbazen als ze deftones op werchter gaan zetten

• Leuk
Waarderingen: L110Midnight
Maaaar.... was je op alle devices op de zelfde account ingelogd ????

zo,ja dan zat daar je probleem want dan krijg je idd ivm de nieuwe beveiliging wat jij dus had vanmorgen.

Ik hoorde/las het net op tijd dus heb een 2e account aangemaakt en dat scheelde
Nee, was nog nergens ingelogd

Zou me verrassen als deftones naar werchter gaat die zijn daar bijna 20 jaar niet geweest.
Lijkt me nu wel beter met graspop te kunnen mengen
De festivals waar ze voorlopig zijn aangekondigd (Primavera, Roskilde, Hurricane&Southside) zijn nu ook niet echt de grooste metal festivals, ik zie ze eerder op Werchter staan volgend jaar.

Users who are viewing this thread